پیام سپاهان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
افزایش مبتلایان به‌کرونای انگلیسی دراصفهان به7نفر/آژیرخطر فعال شد
پنجشنبه 7 اسفند 1399 - 09:41:19
پیام سپاهان - اصفهان – رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون هفت مورد قطعی ابتلاء به کرونای انگلیسی را در اصفهان داشته‌ایم که حال یکی از بیماران وخیم است.

به گزارش خبرنگار مهر ، طاهره چنگیز شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونای در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به هفت نفر رسیده است، اظهار داشت: دو نفر از این افراد با بیماران قبلی ارتباط داشته‌اند و دو نفر بیمار جدید بوده است.
وی با بیان اینکه یک نفر از این بیماران در بیمارستان خمینی‌شهر بستری شده‌اند، اضافه کرد: دومین بیمار جدید نیز در یکی از بیمارستان‌های اصفهان بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ویروس جهش یافته انگلیسی آژیز خطر را به صدا در آورده است، ادامه داد: ویروس انگلیسی وحشی‌تر و کشنده‌تر از ویروس چینی است اما راه مراقبت از آن همان رعایت بهداشت فردی است.
وی با بیان اینکه تمام افرادی که با افراد مبتلایان به ویروس جهش یافته ارتباط دارند فراخوان شده و مورد تست قرار می‌گیرند، ابراز داشت: ما این افراد را به قرنطینه توصیه می‌کنیم و چنانچه شخصی همراهی نکند به دستگاه قضائی معرفی خواهد شد.
در مکان‌های شلوغ صحبت نکنید
چنگیز با بیان اینکه پوشش ماسک باید کامل باشد، ادامه داد: افراد زمانی که در فضای بسته هستند باید به صورت کامل ماسک بزنند و در مکان‌های شلوغ صحبت نکنند.
وی ادامه داد: هفت نفر مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا به مراکز پرجمعیتی مانند ارزانسراها مراجعه کرده‌اند و یک مورد دیگر نیز در مراسم ترحیم شرکت کرده بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: یکی از بیماران مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا حال بدی دارد، افزود: این فرد در یک مراسم عقد شلوغ مشارکت داشته است.
مردم رعایت نکنند طی 3 روز وضعیت استان تغییر می‌کند
وی با بیان اینکه از اصناف و دیگر مراکز درخواست داریم نسبت به رعایت پروتکل‌ها توجه داشته باشند، ادامه داد: چنانچه به این امر توجه نشود طی دو الی سه روز شرایط استان بدتر خواهد شد و با مشکلات جدی روبه رو خواهیم شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/242507/افزایش-مبتلایان-به‌کرونای-انگلیسی-دراصفهان-به7نفر-آژیرخطر-فعال-شد
بستن   چاپ