پیام سپاهان
وقتی شیرینی شکر به تلخی می‌زند/ تولیدکنندگان پولک و نبات در انتظار کاهش قیمت‌ها
پنجشنبه 7 اسفند 1399 - 08:02:52
پیام سپاهان - به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، یکی از مشکل‌های مهم تولیدکنندگان قند، پولک و نبات در اصفهان افزایش قیمت شکر و کمبود این کالا در بازار است و همین مسئله خسارت زیادی به صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پولک، قند و نبات وارد کرده است ، چون مواد اولیه این صنف به طور کلی، شکر است و با کمبود و گرانی این ماده قطعاً آسیب شدیدی به فعالیت این صنف وارد شده است.
خسارت شکر دو نرخی به تولیدکنندگان
محمدرضا قندی تولیدکننده پولک، نبات و قند در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: نخستین دغدغه یک تولیدکننده، سرمایه در گردش مالی است که در حال حاضر به علت افزایش قیمت مواد اولیه، سرمایه در گردش مالی کاهش یافته و همین سبب شده است تولیدکننده نتواند تولید کافی داشته باشد.
او با بیان اینکه پولک، نبات و قند 100 درصد از شکر تولید می‌شود افزود: شکر افزایش قیمت شدیدی داشته و با دو نرخی شدن آن خسارت زیادی به صنف ما تحمیل شده است.
تولیدکننده پولک، نبات و قند اضافه کرد: برای تامین شکر پیگیری‌های زیادی کردیم، اما متاسفانه سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر نهاد‌ها پاسخگو نیستند.
قندی گفت: شرایط کرونایی و کاهش ورود مسافر به اصفهان هم به مشکلات مالی ما دامن زده است.
او در پاسخ به این سوال که خواسته تولیدکنندگان چیست؟ گفت: یکی از خواسته‌های تولیدکنندگان این است که شکر تک نرخی شود و قیمت مشترک داشته باشد و این صنف در شرایط کرونایی از پرداخت مالیات معاف شود.

پیام سپاهان

تعطیلی کارگاه‌ها به دلیل نبود ماده اولیه
علیرضا شیروانی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پولک، نبات و قند اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بزرگترین مشکل این صنف، افزایش شدید قیمت مواد اولیه به‌ویژه شکر است.
او اضافه کرد: گرانی و دو نرخی شدن شکر سبب شده مردم در فروشگاه‌ها با قیمت بهتری این کالا را تهیه کنند، اما صاحبان این صنف شکر گران‌تری بخرند.
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پولک، نبات و قند اصفهان افزود: ما از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درخواست شکر کردیم، اما متاسفانه نتوانستیم از حواله دریافتی این سازمان، شکر بخریم، به علت اینکه قیمت‌ها خیلی بالاست و تولیدکننده باید سرمایه بیشتری به واحدش اضافه کند.
شیروانی گفت: 20 تا 30 درصد کارگاه‌های این صنف تعطیل شده و نیرو‌های زیادی بیکار شده اند.
او در ادامه گفت: دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد، چون هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت شکر به صنف ما ابلاغ نکرده و فقط این موضوع را اعلام کرده‌است.
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پولک، نبات و قند اصفهان گفت: صنف ما هر سال از بهمن تا خرداد با این مشکل مواجه است که باید به شکل اساسی حل شود و امیدواریم هرچه زودتر قیمت‌ها کاهش یابد.

پیام سپاهان

بازار شکر در انتظار یافتن قیمت توافقی
اسماعیل نادری معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در تهران برای کاهش قیمت شکر در حال پیگیری است.
او افزود: شاید این سازمان با تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان این صنف به توافق برسد و قیمتی را مشخص کند تا مشکل حل شود.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت حواله‌هایی را برای صنف و صنعت آماده و اتحادیه‌ها را از دریافت حواله‌ها مطلع کرده و ما درحد توان خدمت ارائه می‌کنیم، اما در بخش قیمت‌ها هیچ اختیاری نداریم و این قیمت‌ها از مرکز به ما اعلام می‌شود.
نادری گفت: افزایش قیمت شکر دست دولت نیست، چون دولت پیش از این شکر را با ارز 4هزار و 200 تومانی وارد می‌کرد، اما امروز با ارز نیمایی واردات شکر را انجام می‌دهد.
او در پایان گفت: قطعا با کاهش قیمت دلار، قیمت شکر وارداتی هم کاهش پیدا می‌کند.
تولیدکنندگان خواهان تک نرخی شدن شکر هستند که امیدواریم پیگیری‌های سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به ثمر برسد و خسارت‌های وارد شده را در آستانه سال جدید جبران کند.
گزارش از عارفه ماندگاری
انتهای پیام/ش

http://www.sepahannews.ir/fa/News/242490/وقتی-شیرینی-شکر-به-تلخی-می‌زند--تولیدکنندگان-پولک-و-نبات-در-انتظار-کاهش-قیمت‌ها
بستن   چاپ