پیام سپاهان
انتخابات مجمع سهام‌داران عدالت در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 03:12:09
پیام سپاهان - غضنفر آرام روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهام دارانی که دارای سوابق مدیریتی و رشته تحصیلی مرتبط هستند می توانند برای عضویت در هیات مدیره سهام عدالت از طریق سامانه ستان نام نویسی کنند.
آرام بیان کرد: صلاحیت حرفه ای متقاضیان عضویت در هیات مدیره سهام عدالت از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار و صلاحیت اخلاقی آنان نیز از سوی اداره اطلاعات تایید می شود.
طرح توزیع سهام عدالت در سال 1384 در دستور کار قرار گرفت و در مرحله اول مقرر شد که به مددجویان نهادهای حمایتی و رزمندگان فاقد شغل و درآمد دفاع مقدس سهام عدالت تخصیص داده شود ولی در مراحل بعدی اقشار دیگری مانند روستاییان ، فرهنگیان ، کارکنان و بازنشستگان دستگاه های اجرایی و لشکری، خانواده شاهد، جانبازان و ایثارگران، کارگران ساختمانی ، زنان سرپرست خانوار و سایر گروه ها نیز سهام عدالت واگذار شد.
بیش از 49 میلیون سهام عدالت به اقشار مختلف در کشور تخصیص داده شد.
وی افزود : در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز 551 هزار و 523 نفر سهام عدالت دریافت کرده اند و امسال سهام عدالت مردم به 2 روش مستقیم و غیر مستقیم آزاد سازی شده است.
آرام تصریح کرد: کسانی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند می توانند با مراجعه به کارگزاری های بورسی تا 60 درصد سهام عدالت خود را بفروشند و افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب نموده اند نیز می توانند تحت مدیریت شرکت های سرمایه گذاری استانی از مزایای سهام عدالت خود بهره مند شوند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: از تعداد کل مشمولان سهام عدالت استان تعداد253 و 659 نفر معادل حدود 46 درصد روش مستقیم و 297 و 864 نفر روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند.
آرام اظهار داشت: در روش غیر مستقیم سهامداران مدیریت سهام خود را به شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی واگذار نموده اند و این شرکت ها مدیریت سهام این دسته از سهامداران را برعهده دارند و هر فرد به اندازه دارایی خود در سهام عدالت مالک بخشی از سهام شرکت سرمایه گذاری استانی است.
برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا انتخابات سهام عدالت

http://www.sepahannews.ir/fa/News/242015/انتخابات-مجمع-سهام‌داران-عدالت-در-کهگیلویه-و-بویراحمد-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ