پیام سپاهان
مهاباد شهری با معادن طلایی
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 12:53:17
پیام سپاهان - محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: 74 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در این شهرستان فعالیت دارد که زمینه اشتغال مستقیم را برای 278 نفر فراهم ساخته است.
جهین افزود: عمده مواد معدنی استخراجی از معادن این شهرستان باریت، تراورتن، مرمریت، سنگ آهن، سیلیس و شن و ماسه کوهی است.
رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت مهاباد عنوان کرد: هم‌اکنون 17 معدن از 33 معدن فعال این شهرستان سنگ باریت است که سالانه بیش از 90 هزار تن از این ماده معدنی در این شهرستان استحصال می‌شود.
بیشتر بخوانید
سومین خانه معدن آذربایجان غربی در مهاباد احداث شد
40 درصد سنگ‌های معدنی در مهاباد فرآوری می‌شود
آذربایجان‌غربی با داشتن یک میلیارد و 214 میلیون تُن ذخیره قطعی مواد معدنی مختلف یکی از استان‌های مهم کشور در زمینه ذخیره و تنوع مواد معدنی است.
محدوده معادن آذربایجان‌غربی تحت پوشش سه زون از زون‌های بیست‌گانه اکتشاف سیستماتیک کشور شامل "اشنویه - خوی"، "مریوان - مهاباد" و "شاهین‌دژ - ماهنشان" قرار گرفته و این استان از نظر تنوع مواد معدنی با داشتن 51 ماده معدنی جایگاه سوم کشور و از نظر ذخایر معدنی با داشتن یک میلیارد و 214 میلیون تُن ذخیره مواد معدنی در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.
اشتغال بیش از پنج هزار نفر در بخش معدن آذربایجان‌غربی و سرمایه‌گذاری افزون بر 366 میلیارد تومانی در این بخش این استان را به قطب‌های مهم بخش اقتصادی استان تبدیل کرده است.
انتهای پیام / س خ 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/241798/مهاباد-شهری-با-معادن-طلایی
بستن   چاپ