پیام سپاهان
کرونا، بزرگ‌ترین دغدغه کُشتی اصفهان
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 12:40:29
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان رئیس هیئت کشتی استان اصفهان گفت: بزرگترین دغدغه امروز رشته کشتی شیوع ویروس کرونا است که برنامه تمرینات و مسابقات این رشته را تحت شعاع خود قرار داده است.

مصطفی میرزایی، در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نایب قهرمانی تیم کشتی آلیش بانوان این هیئت برای نخستین بار، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های هیئت، سرمایه‌گذاری بر روی تیم کشتی بانوان با محور حضور در مسابقات بین‌المللی بود که این امر محقق شد و سال گذشته هانیه قدرتی‌پور همراه تیم ملی کشتی آلیش بانوان راهی مسابقات جهانی شده و برای نخستین‌بار قهرمان جهان شدند.
وی ادامه‌ داد: پس از این موفقیت باز هم به سرمایه‌گذاری روی بازیکنان ادامه دادیم که خوشبختانه تیم کشتی آلیش بانوان، امسال برای اولین بار در تاریخ کشتی استان به مقام نایب قهرمانی در مسابقات کشوری دست پیدا کرد. تمام استان‌های دیگر در این مسابقات حضور داشتند که در پایان مسابقات استان های مازندران، اصفهان و توابع تهران عناوین اول تا سوم را کسب کردند و هانیه قدرتی‌پور نیز به عنوان مربی نمونه این دوره از مسابقات انتخاب شد که این عناوین برای ورزش استان اصفهان ارزشمند است.
رئیس هیئت کشتی استان اصفهان با اشاره به جایگاه استان در سال‌های گذشته گفت: در گذشته تک ستاره‌هایی در استان وجود داشتند، اما به صورت تیمی نتیجه نگرفته بودیم. برنامه بلندمدتی که برای هیئت تدوین کرده بودیم، حضور در سکوهای کشوری و بین‌المللی بود که به لطف خدا این اهداف محقق شده‌اند.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، این بیماری را بزرگ‌ترین دغدغه این رشته دانست و عنوان کرد: بزرگ‌ترین مشکل رشته کشتی در کشور کرونا است که امیدواریم با پایان این مسئله، تمرینات این رشته مجددا آغاز شود. برای مسابقات کشتی بانوان باید پروتکل‌هایی را رعایت می‌کردیم و تمام بازیکنان ملزم به داشتن تست PCR بودند.
میرزایی تصریح کرد: فروردین سال آینده مسابقات انتخابی تیم‌ملی نوجوانان و جوانان است، اما هنوز به ما مجوزی برای شروع تمرینات داده نشده است. در بحث ویروس کرونا، کشتی با دیگر رشته‌های ورزشی تفاوت بسیاری دارد. دیگر رشته‌ها اکثرا در فضای باز و یا با فاصله افراد برگزار می‌شود، اما کشتی ورزشی است که درگیری افراد با یکدیگر بالا است.
وی درباره اینکه صدور مجوز برگزاری تمرینات از سوی هیئت پزشکی ورزشی استان صادر نشده است یا ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: بسیاری از هیئت های پزشکی استان‌های دیگر به این رشته کمک کرده و در حال برگزاری تمرینات خود هستند، اما هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان این همکاری را با ما نداشت که از اداره کل ورزش و جوانان استان و هیئت پزشکی ورزشی درخواست همکاری و صدور مجوز برگزاری تمرینات را دارم تا این رشته بازگشت به عقب نداشته باشد.
رئیس هیئت کشتی استان اصفهان در پایان گفت: سال 97 استعدادهایی در تیم نوجوانان و جوانان داشتیم، بنابراین باید این استعدادها را حفظ کنیم. اگر مجوز تمرینات صادر نشود، به عقب باز خواهیم گشت و برنامه‌های بلند مدت ما را دچار مشکل خواهد کرد. تصمیم به صورت کلی از سوی ستاد ملی کرونا گرفته شده و این مجوز به رشته کشتی داده نشده است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/241742/کرونا،-بزرگ‌ترین-دغدغه-کُشتی-اصفهان
بستن   چاپ