پیام سپاهان
مشاور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در همدان: بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار شناسایی شوند
چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 16:24:47
وزارت رفاه
پیام سپاهان - مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: پیگیری و شناسایی و رصد بنگاه های مشکلدار با هدف صیانت از نیروی کار، تداوم تولید، تثبیت اشتغال و پایداری بنگاه‌های اقتصادی صورت می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان با حضور مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان به همراه اعضای شورا برگزار شد.
کریم یاوری اظهار کرد: صیانت از نیروی کار فقط در رسیدگی های حقوقی به دادخواست های قانونی کارگران و نیروی کار خلاصه نمی شود، بلکه گره گشایی از مشکلات اقتصادی بنگاه های مشکلدار در اولویت خواسته های کارگران است چرا که با حل مشکلات بنگاه‌ها، کارگران به خواسته‌های قانونی و حقوقی خود دست پیدا می‌کنند.
مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حل مشکلات بنگاههای اقتصادی در مرحله اول به عهده کارفرمایان، مالکان، سهامداران و مدیران مسئول بنگاه ها است و در مرحله دوم وزارتخانه ها و سازمانهای صادر کننده مجوز تأسیس و پروانه بهره برداری می بایست مسئولان بنگاه‌های اقتصادی مشکلدار را در حل مشکلات یاری کنند و در مرحله سوم، بانکهای پرداخت کننده تسهیلات و مشارکت کننده در ایجاد و احداث بنگاه ها در حل مشکلات بایستی سهیم باشند و کارفرمایان را در این زمینه یاری کنند و نهایتاً کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید می بایستی تمهیدات لازم برای حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکلدار را اتخاذ کنند.
کریم یاوری افزود: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در جلسات کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان ها و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور برای صیانت از نیروی کار، حفظ و تثبیت و توسعه اشتغال کارگران حضوری موثر و فعال دارد.
مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در شرایط تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکلدار با همراهی و همکاری و همدلی کارگران و کارفرمایان تقلیل می یابد.
کریم یاوری گفت: در استان همدان با همت استاندار و مسئولان و اعضاء کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شصت و پنج جلسه کارگروه، مشکلات به حداقل ممکن کاهش پیدا کرده و استان همدان با حدود 10 بنگاه اقتصادی مشکلدار براساس آمار و اطلاعات اعلامی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمره کمترین بنگاههای مشکلدار اقتصادی استان‌های کشور است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/238538/مشاور-وزیر-تعاون،کار-و-رفاه-اجتماعی-در-همدان--بنگاه‌های-اقتصادی-مشکل-دار-شناسایی-شوند
بستن   چاپ