پیام سپاهان
2 ویلا در محدوده تپه‌های سیلک کاشان قلع و قمع شد
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 17:51:00
پیام سپاهان - کاشان - دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: 2 باب ویلا در محدوده محوطه تپه‌های‌ باستانی سیلک این شهر قلع و قمع شد.

به گزارش ایرنا، روح‌الله دهقانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این مهم در راستای ادامه اجرای احکام قطعی رفع اثرهای تخلف در عرصه محوطه سیلک انجام و 2 باب ویلا به مساحت 1500 مترمربع که به صورت غیرقانونی در عرصه محوطه ساخته شده بود، با همکاری پایگاه میراث فرهنگی سیلک و اداره اجرای احکام شهرداری قلع و قمع شد.
وی اظهار داشت: در یک‌ سال گذشته 16 فقره اجرای حکم در محدوده عرصه و حریم درجه یک سیلک انجام شده است.
به گفته وی، از این تعداد هشت مورد به دستور دادستان با پشتیبانی نیروی انتظامی کلانتری 14 ناجی‌آباد توسط پایگاه میراث فرهنگی سیلک و اداره اجرای احکام شهرداری کاشان اجرا شده و بقیه توسط خود مالکان و متصرفان رفع اثر شده است.
دهقانی از تمامی شهروندان خواست برای هرگونه عملیات عمرانی یا خرید و فروش در محدوده عرصه و حریم سیلک به پایگاه میراث فرهنگی سیلک واقع در خیابان امیرکبیر، خیابان امیرالمومنین، کوچه ذوالفقار دهم مراجعه کنند تا از پیش‌آمد هر گونه مشکل در آینده جلوگیری شود.
محوطه باستانی سیلک از چهار بخش شامل 2 تپه شمالی کوچک و جنوبی بزرگ و 2 گورستان "الف" در شرق تپه جنوبی و "ب" در غرب تپه شمالی تشکیل شده است.
سیلک کاشان با حدود هشت هزار سال قدمت که امروزه درون محدوده شهری قرار گرفته است، یکی از محوطه‌های باستانی مهم ایران و جهان به شمار می‌رود که در 24 شهریور 1310 با شماره 38 در فهرست اثرهای تاریخی کشور به ثبت رسیده است.
افزون بر یک‌هزار و 700 اثر تاریخی با ارزش از جمله 333 اثر ثبت ملی در کاشان وجود دارد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 364 هزار نفر، در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
برچسب‌ها
تخریب خانه میراث فرهنگی کاشان

http://www.sepahannews.ir/fa/News/229041/2-ویلا-در-محدوده-تپه‌های-سیلک-کاشان-قلع-و-قمع-شد
بستن   چاپ