پیام سپاهان
راهنمای انتخاب بهترین قالیشویی
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 14:10:25
پیام سپاهان - سنت دیرینه خانه تکانی در بین ایرانیان هر ساله با قالیشویی همراه بوده و هست. در اصل قالیشویی تکمیل کننده فرآیند خانه تکانی است. در گذشته قالیشویی خود دارای آداب و رسوم خاصی بود و در هر دوره و نسلی این آداب و رسوم تغییر می‌کرد. در خاطر بسیاری از ما نوستالژی‌هایی از این رسوم خاص ثبت شده است. اما امروزه تغییر شرایط زندگی‌های شهری و تا حدودی روستایی باعث شده تا آن آداب و رسوم گذشته چندان قابل تکرار نباشد.
طوری که رد نظر همه جای قالیشویی سنتی در همان خاطرات خوش‌تر است. تغییر سبک زندگی طی دو دهه گذشته باعث شده تا امروز بیش از آنکه چطور قالی خود را بشوییم، به این فکر این باشیم که فرش و قالی خود را به کدام قالیشویی بسپاریم. البته مواردی هم‌چون مبل‌شویی نیز از به دغدغه قالیشویی اضافه شده و پیدا کردن یک مرکز معتبر و باسابقه برای همه ما به امری مهم و تا حدودی سخت تبدیل شده است. اکنون می‌خواهیم مهم‌ترین نکاتی که هنگام انتخاب یک قالیشویی خوب باید در نظر گرفت را ذکر کرده و ضمن آن، به معرفی یک قالیشویی قابل اعتماد بپردازیم.
مجوز داشته باشد
یکی از مهم‌ترین موارد در انتخاب قالیشویی داشتن مجوز از سوی اتحادیه و مراکز مربوطه است. بدون شد دریافت مجوز از سوی این مراکز نیاز به داشتن استانداردهای لازم دارد. به این ترتیب که در صورت رعایت نشدن استانداردهای لازم، استفاده نکردن از دستگاه‌ها و مواد مجاز و نبود شرایط ضروری در یک قالیشویی می‌تواند به عدم صدور مجوز برای آن شود. در این صورت، هرگونه آسیبی به فرش و قالی‌های باارزش شما محتمل است. نکته مهم دیگر، امکان اعلام شکایت از مراکز دارای مجوز است. در صورتی که مرکز مورد نظر شما مجوزهای لازم را برای فعالیت در این حوزه نداشته باشد و به مبل یا قالی شما آسیبی وارد شود، شکایت‌تان به جایی نخواهد رسید. در این مواقع انگشت اتهام به سمت خود شما نشانه می‌رود. چرا که رد انتخاب توجه و دقت کافی را به خرج نداده‌اید. قالیشویی گل‌ابریشم به عنوان مجهزترین قالیشویی در تهرانسر یکی از قدیمی‌ترین قالیشویی‌های دارای مجوز تهران است که در زمینه‌های مختلف خدمات قالیشویی از قبیل شستشوی انواع قالی و فرش دست‌باف و ماشینی، شستشوی انواع موکت پرز بلند و پرز کوتاه، مبلمان، خوشخواب و ترمیم انواع قالی و نوسازی آن‌ها در خدمت شما است.

پیام سپاهان

مجهز باشد
یکی دیگر از مهمترین شرایط یک قالیشویی معتبر، استفاده از روش‌های اصولی، مجاز و با کمترین احتمال آسیب در خدماتی که ارائه می‌کند است. به این ترتیب که از دستگاه‌های مجاز و مدرن برای انجام فعالیت‌های خود استفاده کنند و البته از آخرین روش‌های ابداعی در این زمینه. شستشوی قالی و فرش با برخی از روش‌های قدیمی می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری به فرش یا قالی ارزشمند شما وارد کند. کما اینکه در گذشته شاهد به وفور شاهد چنین آسیب‌هایی در روش‌های سنتی بودیم. درضمن روش‌های حمل و نقل، کارگران مشغول در قالیشویی مورد نظر و عملکرد و رفتار آن‌ها نیز اهمیت بالایی دارد. در صورتی که کارگران مشغول در یک قالیشویی از مهارت لازم برخوردار نباشند و یا افرادی که به کار حمل و نقل فرش‌ها در فاصله منزل و کارخانه مشغول هستند از تبحر ، دقت و توجه لازم برخوردار نباشند نیز آسیب به فرش یا قالی محتمل است. این نکته در مورد شستشوی مبل و خوشخواب نیز بر جای خود باقی است. استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مواد مجاز در مورد مبل‌ شویی بسیار اهمیت دارد و البته افرادی که این فرآیند را انجام می‌دهند. قالیشویی گل ابریشم مفتخر است که نوید استفاده از آخرین تجهیزات موجود در قالیشویی و مبل‌شویی را با مجرب‌ترین کادر در اختیار دارد تا به بهترین شکل ممکن خدمات مورد نظر شما را ارائه نماید. گل ابریشم بدون شک بهترین انتخاب برای قالیشویی در تهران‌سر و محدوده آن است.

پیام سپاهان

معتبر باشد
اینکه یک قالیشویی از محلی مجهز و مشخص برای انجام امور قالیشویی برخوردار باشد نیز نکته مهمی محسوب می‌شود. اینکه یک قالیشویی دارای کارخانه‌ای بزرگ باشد خود به نوعی اعتبار آن خواهد بود. در نظر داشته باشید که شستشوی فرش و قالی بارازش شما به صورت کاملا اصولی در کارخانه‌ای که بر طبق قواعد این کار بنا شده است می‌تواند چقدر قابل اعتمادتر باشد. ضمن اینکه وقتی محل این کارخانه از سوی مسئولین قالیشویی مشخص و اعلام شده است اعتماد شما می‌تواند چند برابر شود. چرا که برای پیگیری موارد مد نظرتان می‌توانید به این کارخانه مراجعه کرد و از رعایت آن‌ها مطمئن شوید. کارخانه‌های قالیشویی معمولا دارای تجهیزاتی هستند که قالی‌ها و موکت‌ها را به تفکیک، بر اساس جنس، نوع بافت و برخی دیگر مشخصات آن‌ها با روش‌های مربوط به هریک شستشو می‌دهند. بنابراین احتمال هرگونه آسیبی به فرش شما از بین خواهد رفت. گل‌ابریشم یکی از معدود قالیشویی‌های موجود در کشور است که از کارخانه‌ای مجهز با آخرین تجهیزات و سیستم‌های موجود در این زمینه بهره می‌برد و به خدمت مشغول است.
خدمات آنلاین داشته باشد
این روزها، خدمات آنلاین و اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردارند. البته مراکزی که دارای این نوع خدمات هستند، در هر حوزه کاری که باشد، اعتبار بیشتری خواهند داشت. قالیشویی‌ها نیز از این اصل مبرا نیستند. اینکه یک قالیشویی دارای سایت و خدمات آنلاین باشد از چند نظر بر اعتبار آن می‌افزاید. یک اینکه در این سایت می‌توان تصاویر مربوط به کارخانه، تجهیزات، دست‌گاه‌ها، فرآیند شستشو و مراحل آن و مواد مورد استفاده در این فرآیند را مشاهده کرد و به بررسی دقیق پرداخت. با اپراتورهای آنلاین سایت به گفتگو پرداخت و از راهنمایی آن‌ها بهره برد. از اطلاعات تخصصی درج شده در سایت استفاده کرد تا بهتر بتوان به انتخاب نوع و روش خدمات مدنظر پرداخت. همچنین بررسی نظرات کاربران پیشین و افرادی که قبلا از خدمات قالیشویی مورد نظر استفاده کرده‌اند می‌تواند اطمینان خاطر لازم را به ما بدهد. البته امکان ثبت سفارش آنلاین برای دریافت خدمات در زمان و مکان مشخص نیز از دیگر برتری‌های داشتن سایت برای یک قالیشویی خوب محسوب می‌شود. به این ترتیب نیاز به تماس تلفنی در ساعت‌های مقرر برای ثبت درخواست نیست و شما در هر زمانی که فرصت دارید می‌توانید سفارش خود را ثبت نمایید. قالیشویی گل ابریشم به عنوان معتبرترین و قدیمی‌ترین قالیشویی در تهران‌سر دارای سایتی کامل با کاربری ساده است و به این ترتیب نوید تمامی این برتری‌ها را به شما می‌دهد. به کمک این سایت می‌توانید به پاسخ تمامی سوالات خود دست یابید و در نهایت ثبت سفارش کنید. همچنین نرخ‌های خدمات این قالیشویی را بررسی کرده و با نرخ اتحادیه در مقام قیاس قرار دهید. خواهید دید که گل ابریشم بهترین، کاملترین و بی‌نقص‌ترین خدمات را با نرخ مصوب اتحادیه (منصفانه‌ترین نرخ) در اختیار شما می‌گذارد.
نتیجه‌گیری
در نهایت باید گفت، هنگام انتخاب قالیشویی معتبر و مطمئن مواردی همچون، قیمت خدمات، نوع خدمات، تجهیزات مرکز، حمل و نقل و خدمات مربوط به آن و مواردی نظیر آن را مورد بررسی قرار دهید. این موارد باید در سایت قالیشویی قابل دسترسی باشند. قالیشویی بهتر است خدمات مبل‌شویی و شستشوی خوش‌خواب هم داشته باشد تا بتوانید همه موارد را به راحتی به آن‌ها بسپارید. آنچه در گل‌ابریشم به تمام و کامل در اختیار دارید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/229037/راهنمای-انتخاب-بهترین-قالیشویی
بستن   چاپ