پیام سپاهان
ترافیک خودرو‌ها در میدان ونک به زیر زمین انتقال می‌یابد
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 14:10:03
پیام سپاهان - شهردار منطقه 3 تهران گفت: مطالعات توسعه فضا‌های زیر سطحی پایتخت، با هدف انتقال بار ترافیکی خودرو‌ها در میدان ونک تهران به زیر زمین آغاز می‌شود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد تواهن، شهردار منطقه 3 تهران درباره رفع مشکل ترافیک در میدان ونک گفت: پروژه‌ی مطالعاتی انتقال ترافیک خودرو‌ها در میدان ونک و خیابان‌های اطراف آن به زیرزمین و تبدیل آن به پیاده راه، در بودجه سال 1400 شهرداری تهران پیش بینی شده است و پس از تامین اعتبار این پروژه زیرساختی شهری، مطالعات مزبور توسط مشاورین ذیصلاح برای دستیابی به بهترین طرح‌های اجرایی انجام می‌پذیرد.
شهردار منطقه 3 بیان کرد: این طرح از چهارراه شهید حقانی آغاز می‌شود و تا ابتدای خیابان ملاصدرا ادامه یافته و همین فضا را در امتداد شمالی جنوبی محور ولیعصر در بر خواهد گرفت و دو هدف اصلی را در بر خواهد داشت.
وی گفت: سهولت در تردد خودرو ها، کاهش زمان سفر در محدوده میدان ونک، تبدیل پیاده راه و بهره مندی شهروندان از جاذبه‌های گردشگری و خاطره انگیز و نیز سهولت دست یابی به مراکز فروشگاهی و خدماتی این محدوده از شهر تهران از اهداف اصلی این طرح خواهد بود.
تواهن افزود: در این پروژه شهری به غیر از سازه‌های ترافیکی و حمل و نقل، مواردی از قبیل واحد‌های تجاری، پارکینگ و فضا‌های خدماتی و تفریحی برای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان نیز پیش بینی خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: حجم بالای تردد شهروندان و خودرو‌ها مهم‌ترین دلیلی است که موجب شده میدان ونک که یکی از میادین قدیمی و فرا منطقه‌ای پایتخت به حساب می‌آید به عنوان اولویت توسعه فضا‌های زیرسطحی تهران منظور شده و در دستور کار قرار داده شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/229033/ترافیک-خودرو‌ها-در-میدان-ونک-به-زیر-زمین-انتقال-می‌یابد
بستن   چاپ