پیام سپاهان
جشنواره ملی «پرچم داران انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 14:08:56
پیام سپاهان - مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان گفت: نخستین جشنواره ملی «پرچم داران انقلاب اسلامی» در چهلمین سالگرد دفاع مقدس با همکاری نهادهای روحانیان، حوزوی و انقلابی و نیروهای مسلح برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سرهنگ محمد حسن سلامی پیش از ظهر چهارشنبه در دومین جلسه شورای راهبردی و جمع آوری آثار روحانیت در دفاع مقدس به میزبانی بنیاد حفظ آثار استان سمنان با بیان اینکه اولین جشنواره ملی «پرچم داران انقلاب اسلامی» در چهلمین سالگرد دفاع مقدس با همکاری نهادهای حوزوی و انقلابی و نیروهای مسلح برگزار می‌شود، ابراز کرد: این جشنواره در پنج بخش تألیف و ترجمه کتاب، تاریخ شفاهی، شهدای روحانیت، تحقیق و پژوهش مقالات و فیلمنامه کوتاه و بلند و چند رسانه‌ای برگزار خواهد شد.
وی افزود: فیلم و عکس با محورهای این جشنواره، نقش حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، نقش مراجع عظام تقلید، ائمه جمعه و جماعات در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت و نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در زمره دیگر بخش‌های این جشنواره با مشارکت روحانیان و شبکه تبلیغی استان است.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان با اشاره به تأثیر گذاری روحانیان و شبکه تبلیغی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با بیان اینکه پرچم داری و علمداری روحانیون در تمام حوادث انقلاب و دفاع مقدس حضور یک فرد نبود، بلکه حضور یک جریان فرهنگی و ارزشی محسوب می‌شد، گفت: روحانیت یکی از گروه‌هایی بود که نقش آنان در تمام سال‌های دفاع مقدس بسیار برجسته است.
سلامی با بیان اینکه طلاب و روحانیون بود که در طول تاریخ، مبارزات انقلابی و دوران دفاع مقدس نقش مهمی در آگاه سازی و بصیرت افزایی مردم داشتند، گفت: هدف جشنواره پرچم داران انقلاب اسلامی نیز تبیین نقش محورهای مهم پیروزی انقلاب به خصوص روحانیان است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در مسیر 42 ساله خود فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده که دفاع مقدس مرتفع‌ترین و والاترین قله آن است و این جریان عظیم به هیچ وجه فراموش شدنی نیست، بیان کرد: تفکر انقلابی و جهادی، ایمان و توکل به خدا در کنار روحیه ایثار، فداکاری، شجاعت و سلحشوری در زمره رموز پیروزی رزمندگان اسلام بود که روحانیان در واقع آموزش و اشاعه دهنده آن در جبهه‌ها بودند.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان از راه اندازی نهضت هر روحانی یک کتاب، و جمع آوری خاطرت شفاهی و اسناد و مدارک آنها خاطرات روحانیان نیز در سطح استان خبر داد و گفت: در کنار این موضوع تدوین دانشنامه و دایره‌المعارف دفاع مقدس استان سمنان می‌تواند گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/229023/جشنواره-ملی-«پرچم-داران-انقلاب-اسلامی»-برگزار-می‌شود
بستن   چاپ