پیام سپاهان
ثبت 10 وقف جدید در سامانه از ابتدای سال جاری
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 14:08:38
پیام سپاهان - مقتدر گفت: شهروندانی که اسناد وقفی را در اختیار دارند، در جهت اجرای نیت خیراندیشان آن را تحویل این اداره دهند.
«حسین مقتدر»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد در راستای رسالت سازمانی خود در نظر دارد هر گونه اسناد وقفی اعم از وقف نامه و و صیت نامه‌های موجود در نزد اشخاص را که به نحوی در آنها به وقف اشاره شده تحویل این اداره دهند.
رئیس اداره اوقاف شهرستان مهاباد افزود: اشخاص حقیقی و حقوقی که چنین اسنادی را به صورت اصل یا تصویر سراغ دارند آن گزارش و به اداره اوقاف تحویل دهند.
وی تصریح کرد: احیا و شناسایی موقوفات در راستای حفظ و نگهداری از اسناد ارزشمند وقفی دنبال شده و تمامی مدارک و اسناد مربوطه قابل توجه بوده و بررسی خواهد شد.
مقتدر با بیان اینکه از ابتدای امسال 10 وقف جدید در مهاباد ثبت شده است، گفت: هم اکنون مجموع موقوفات این شهرستان به 510 فقره رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه مردم مومن مهاباد برای فرایض دینی اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همواره پیشگام هستند، بیان کرد: سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد با بیان اینکه وقف ظرفیتی قابل توجه برای رفع مشکلات جامعه است، بیان کرد: تلاش ما این است که وقف‌های جدید و نیت واقفان مطابق نیازهای روز جامعه باشد زیرا روز به روز جامعه با نیازهای مختلفی مواجه می‌شود و براین اساس باید برای رفع این نیازها وقف‌های جدیدی انجام شود.
پایان پیام/566

http://www.sepahannews.ir/fa/News/229020/ثبت-10-وقف-جدید-در-سامانه-از-ابتدای-سال-جاری
بستن   چاپ