پیام سپاهان
فهرست پیشنهادی مصطفی رحماندوست
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 14:07:09
پیام سپاهان - ایبنا / نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که اردیبهشت‌ماه هرسال میزبان علاقه‌مندان به کتاب بود، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و بسیاری از دست‌اندرکاران این حوزه اعم از ناشران، نویسندگان، مترجمان و علاقه‌مندان را چشم‌براه گذاشت تااینکه بالاخره تصمیم به برگزاری آن به صورت مجازی در بهمن ماه امسال گرفته شد. براین اساس نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن‌ماه در وب سایت tehranbookfair.ir آغاز به کار کرد و تا ششم بهمن‌ماه ادامه دارد.
اما نکته حائز اهمیت، دست‌آوردهای ما از این نمایشگاه و انتخاب درست کتاب‌هایی است که می‌توانیم تهیه کنیم. به همین دلیل در پرونده «پیشنهاد نویسندگان کودک و نوجوان برای نمایشگاه کتاب تهران» به سراغ اهالی این حوزه رفتیم و از آنها خواستیم تا فهرست کتاب‌های پیشنهادی خود را به مخاطبان ارائه دهند.
مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان، فهرست پیشنهادی خود را اعلام کرد و گفت: تعدادی از کتاب‌های جدیدم را برای خرید در نمایشگاه مجازی کتاب تهران می‌توانم به مخاطبان کودک و نوجوان پیشنهاد دهم که عبارتند از:
کتاب «این تری‌زی آن تری‌زی» که با تصویرگری فرهاد جمشیدی در 36 صفحه از سوی انتشارات نیستان برای دبستانی‌ها منتشر شده است. در داستان «این تری‌زی، آن تری‌زی» مخاطبان با مردم دو سرزمین خیالی آشنا می‌شوند که علائق و سلیقه‌های مختلف و منحصر به فردی دارند از جمله این‌که هر کدام تنها به رنگی خاص علاقه دارند و سعی دارند با یکدیگر رابطه‌ای نداشته باشند، تا اینکه در نهایت بر اثر حادثه‌ای پسری از یکی از این دو سرزمین دلباخته دختری از سرزمین مجاور می‌شود و این دلباختگی منجر به ایجاد ارتباط خانواده‌های این دو با یکدیگر و در نهایت ازدواج آنها می‌شود.

پیام سپاهان

کتاب «ریشه‌ها در خاک، شاخه‌ها در باد» که با تصویرگری یگانه یعقوب‌نژاد از سوی انتشارات نیستان منتشر شده است و داستان دو نهالی را روایت می‌کند که تنها دوست یکدیگر بودند و با هم از آفتاب جان می‌گرفتند و با باران سیراب می‌شدند. با هم بزرگ شدند و دیگر نهال نبودند. آنها درختان کوچکی بودند که از زندگی در کنار هم لذت می‌بردند. تا این‌که آدم‌ها به سراغشان رفتند و با دیواری بین آن‌ها فاصله انداختند. این داستان نشان می‌دهد داشتن دوستان خوب می‌تواند منجر به زندگی شادتر و اجتماعی‌تری بشود.

پیام سپاهان

کتاب «سفید بود، سفید تنها بود» که از سوی انتشارات نیستان برای کودکان منتشر شده و ماجرایی است از زندگی و زیست یک مفهوم. این مفهوم یک رنگ است و به دنبال شکفتن پیله تنهایی است و در نهایت تنهایی حس می‌کند که برای رها شدن از تنهایی و آشنایی با رنگ‌های تازه باید تن به جدا کردن بخش‌هایی از وجود خود دهد.
این نویسنده و شاعر در ادامه به مجموعه دیگری از آثارش اشاره کرد که از سوی انتشارات پیام دوستی برای کودکان منتشر شده است و گفت: این مجموعه 10 جلدی است و تا به‌حال چهار عنوان از آن‌ها با نام‌های «قوقولی خروس هار شده صبح شده بیدار شده»، «بزی بزی جان یادت نره خونه خاله از این وره»، «پیشی خانم دنبال جا می‌گرده دنبال یک ظرف غذا می‌گرده» و «خرسه کجاست تو غاره منتظره بهاره» منتشر شده و هرکدام از این داستان‌ها برمبنای یکی از 10 مهارتی که سازمان بهداشت جهانی برای بهداشت روانی کودکان به‌منظور بهتر زیستن آن‌ها پیش‌بینی کرده، نوشته شده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/228993/فهرست-پیشنهادی-مصطفی-رحماندوست
بستن   چاپ