پیام سپاهان
تأمین اجتماعی مکانی برای دست درازی به اموال آن شده است
جمعه 3 بهمن 1399 - 10:29:07
پیام سپاهان - سمیه محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مسائل و مشکلات جامعه کارگری اظهار داشت: در مجلس دهم موضوعات کارگری را بیشتر از مجلس یازدهم پیگیری کردیم و در حال حاضر فراکسیون کارگری آن فعالیت لازم را در مجلس یازدهم ندارد.
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجموعه فراکسیون کارگری در مجلس دهم 35 نفر از 290 نفر نماینده بود، افزود: عدم اطلاع نمایندگان از قانون کار و تأمین اجتماعی یک معضل است، اگر ارتباط انجمن صنفی کارگران با نمایندگان بیشتر شود، آگاهی نمایندگان نسبت به مجموعه کارگران نیز بیشتر می‌شود و همسان‌سازی کارگران و مطالبات تأمین اجتماعی از دولت را بهتر می‌توان دنبال کرد.
وی با بیان اینکه در بودجه‌های سال‌های قبل بخشی از بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی را در احکام موجود می‌آوردند، گفت: حفظ صندوق‌های تأمین اجتماعی اولویت اول است و یک جامعه 50 میلیونی را از خطرات مهم مصون نگه می‌دارد.
محمودی ادامه داد: مسائل و مشکلات جامعه کارگری و تأمین اجتماعی مربوط به سالیان سال است و تأمین اجتماعی تبدیل به مکانی برای دست درازی به اموال آن شده است.
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فراکسیون کارگری باید در مجلس یازدهم بیشتر فعال شود، تصریح کرد: در شهرضا و دهاقان از سال 95 بیمه کارگران ساختمانی را دنبال کردیم و در حال حاضر تعداد قابل توجهی از کارگران ساختمانی بیمه شده‌اند.
وی با اشاره به راه‌اندازی خانه کارگر در شهرستان شهرضا عنوان کرد: در حال حاضر اصفهان، کاشان و شهرضا خانه کارگر دارند، از سال 97 تاکنون حدود 10 هزار نفر تحت پوشش خانه کارگر شهرضا قرار گرفته‌اند و از خدمات رفاهی آن بهره برده‌اند.
محمودی با اشاره به اینکه در سطح ملی نماینده همه مردم هستم، خاطرنشان کرد: در دوره گذشته اقداماتی برای حمایت از کارگران انجام شد، فراکسیون کارگری باید بیشتر فعال شود تا محکم‌تر پیش برویم.
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خیریه نذر اشتغال در اصفهان گفت: این خیریه با همه نمایندگان استان جلسه گرفته است و اعتقاد دارد باید تمام قوانین موجود را در بین کارگر و کارفرما کنار گذاشت و بین این دو توافق ایجاد شود و این اعتقاد ملکه ذهن نمایندگان مجلس استان شده است که به زیان قشر کارگر است و نرخ دستمزد در شهرها تفاوت فاحشی پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه اگر این قانون اعمال شود به آمار مهاجرت دامن می‌زند، بیان کرد: مجوز این خیریه را استانداری داده است و باید نسبت به این مسأله ورود پیدا کند تا این ارتباطات گرفته نشود.
محمودی با بیان اینکه باید مطالبه‌گری انجام شود و نمایندگان در جریان مشکلات صنف کارگران ساختمانی قرار بگیرند، بیان کرد: بازنشستگان فولاد در زمان بودجه با همه نمایندگان صحبت کردند، بنابراین باید صنف ساختمان نیز با نمایندگان خود بیشتر ارتباط برقرار کنند و مسائل و مشکلات خود را عنوان کنند.
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به جامعه کارگری قول می‌دهیم که تمام کمک خود را در حمایت از این صنف انجام دهیم، خاطرنشان کرد: صنعت ساختمان‌سازی اگر حرکت کند در کنار آن اشتغال‌های دیگری ایجاد می‌شود.
وی گفت: ارتباطات بین سازمان‌ها و اداراتی که زیر مجموعه وزارت کار و امور اجتماعی هستند باید بیشتر شود تا بتوان مسائل و مشکلات جامعه کارگری را برطرف کرد.
انتهای پیام/63101/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/226035/تأمین-اجتماعی-مکانی-برای-دست-درازی-به-اموال-آن-شده-است
بستن   چاپ