پیام سپاهان
بخش عمده آلودگی هوای کاشان به خاطر خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی فرسوده است
جمعه 3 بهمن 1399 - 10:29:02
پیام سپاهان - گروه استان‌ها- رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان ضمن اشاره به تجربه کردن روزهای آلوده زیاد در منطقه کاشان گفت: بخش عمده آلودگی هوای کاشان به خاطر خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی فرسوده است. - اخبار استانها -
اللهیار دولتخواه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان اظهار داشت: موضوع هوا اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که ماهیت زندگی انسان و موجودات به هوای پاک بستگی دارد و از سوی دیگر نیز آلایندگی زیاد به سبب صنعتی شدن آلایندگی زیادی را ایجاد کرده است.
وی ضمن اشاره به رابطه دو سویه تعهد مسئولان و مشارکت مردم در ایجاد هوای پاک افزود: امسال با وارونگی دما و تشدید آلایندگی و شرایط بحرانی در بسیاری از شهرهای کشور روزهای آلوده بسیاری را سپری کردیم و در کاشان نیز شاهد این روزهای آلوده بودیم.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان ضمن اشاره به پایش شبانه‌روزی واحدهای صنعتی ابراز داشت: بر این اساس همکاران ما از 340 واحد صنعتی بازدید و مورد قرار دادند و 15 واحدهای صنعتی به دلیل عدم رعایت موارد زیست محیطی به آنان اخطار داده شد.
سیستم 33 درصد از واحدهای کاشی یزد - اردکان برای کاهش آلودگی هوا اصلاح شدکاهش 99 درصدی آلودگی هوای ناشی از اگزوز خودروها با فیلتر دودهاراده حاکمیت و مطالبه‌گری شهروندان راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا وی ضمن اشاره به پیگیری قضایی چهار واحد آلاینده در راستای تعطیلی آنان به دلیل آلودگی بالاتر از حد نرمال آن گفت: ما باید همه واحدها را به صورت مستمر مورد پایش قرار دهیم؛ در پایش‌های قبلی برخی واحدها اخطار دریفات کرده بودند که یک واحد نسبت به رفع آلایندگی اقدام کرده بود و مابقی مورد پیگرد قضایی قرار گرفتند.
دولتخواه ضمن اشاره به ورود خوب دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان در راستای برخورد با واحدهای آلاینده تصریح کرد: اصل موضوع محیط زیست مربوط به آحاد جامعه است و مردم و مسئولان می‌توانند در این زمینه ورود پیدا کند و کاشان به دلیل تراکم جمعیت بخش عمده آلودگی آن به خاطر خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی فرسوده است.
وی ضمن اشاره به عدم تناسب نرخ رشد جمعیت و صنعت با رشد محیط زیست تأکید: مسئولان باید همه دست در دست یکدیگر قرار دهند تا شاهد روزهای پاک در این شهرستان باشیم و از شهروندان درخواست داریم تا با اعلام روزهای آلوده کمتر از منزل خارج شوند و از مسئولان نیز درخواست داریم همراه ما باشند و وسایل مورد نیاز محیط زیست را تأمین کنند.
انتهای پیام/801/ح

http://www.sepahannews.ir/fa/News/226034/بخش-عمده-آلودگی-هوای-کاشان-به-خاطر-خودروها-و-وسایل-حمل-و-نقل-عمومی-فرسوده-است
بستن   چاپ