پیام سپاهان
سیزدهمین شهید مدافع سلامت اصفهان به دیدار حق شتافت
جمعه 3 بهمن 1399 - 09:52:49
پیام سپاهان - اصفهان- محمد گلشن پزشک فوق تخصص ریه بیمارستان خورشید اصفهان به عنوان سیزدهمین شهید مدافع سلامت این استان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا به دیدار حق شتافت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دکتر گلشن سال‌ها و حتی پس از بازنشستگی در بیمارستان خورشید به بیماران خدمت ‌کرد روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت.
آرش نجیمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پزشک مدافع سلامت حدود 20 روز پیش بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان خورشید اصفهان بستری شد و روز گذشته آسمانی شد.
مراسم تشییع دکتر گلشن، امروز در محوطه دانشکده پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.
پیش از دکتر گلشن، شهید ارحام مردانی از مدافعان سلامت مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) دوازدهمین شهید مدافع سلامت اصفهان بود که 24 آبان ماه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت.
شهید مدافع سلامت ارحام مردانی، 48 ساله و شاغل در واحد تاسیسات بیمارستان الزهرا(س) بود که پس از 17 سال خدمت، سوم آبان ماه به بیماری کووید مبتلا و در بیمارستان الزهرا(س) بستری شد.
شهیده خدیجه صبوحی 2 روز پیش از این تاریخ در روزهای پایانی خدمت 30 ساله اش بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به شهادت رسید. این بهورز که در روستای جوزدان از توابع مرکز خدمات جامع سلامت منشیان مرکز بهداشت شماره یک اصفهان خدمت می کرد.
از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون بیش از یکهزار و 850 نفر از کادر درمان استان اصفهان به بیماری کووید 19 مبتلا شدند.
حدود پنج هزار نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در عرصه مقابله با کرونا فعالیت دارند.
در زمان حاضر 10 شهرستان استان اصفهان در وضعیت آبی(کم خطر) و 14 شهرستان در وضعیت زرد (خطر متوسط) همه گیری کووید 19 قرار دارد؛ استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت 24 شهرستان دارد
ویروس کرونا از اسفند سال گذشته در کشورمان شیوع یافت و تاکنون حدود یک میلیون و 330 هزار نفر در کشور به بیماری کووید 19 مبتلا شدند و بیش از 56 هزار نفر بر اثر آن جان باختند.
برچسب‌ها
ویروس کرونا سلامت شهید اصفهان
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

http://www.sepahannews.ir/fa/News/226015/سیزدهمین-شهید-مدافع-سلامت-اصفهان-به-دیدار-حق-شتافت
بستن   چاپ