پیام سپاهان
کتاب راهنمای گردشگری کاشان رونمایی شد
جمعه 3 بهمن 1399 - 01:20:47
پیام سپاهان - کاشان - کتاب راهنمای گردشگری - فرهنگی کاشان شامگاه پنجشنبه در آیینی با حضور جمعی از فعالان گردشگری کشور و مسوولان کاشان این رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، شهردار کاشان در این آیین اظهار داشت: کتاب گردشگری کاشان در گردآوری سوابق تاریخی بسیار خوب عمل کرده و شبیه یک شناسنامه است.
سعید ابریشمی‌راد افزود: این کتاب ظرفیتی ویژه در گردشگری کشور ایجاد کرده است و اثری ماندگار در این حوزه خواهد بود.
وی با بیان اینکه کاشان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه گردشگری است، افزود: این شهرستان به عنوان مقصد گردشگران خارجی در رتبه‌های نخست بازدید قرار دارد که حاکی از ظرفیت کاشان در حوزه گردشگری جهانی است.
استاد پیشکسوت معماری کاشان نیز گفت: کاشان در حوزه گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد که می‌توان این مهم را به خاطر نهضت احیای خانه‌های تاریخی در 20 سال گذشته برشمرد.
اکبر حلی افزود: زمانی که این نهضت شروع شد عده‌ای تجمع‌های اعتراضی به آن را شروع و اعلام کردند که مرمت خانه‌های تاریخی، حیف و میل بیت‌المال است.
وی افزود: فرهنگ‌سازی احیای خانه‌های تاریخی سال‌ها طول کشید و اکنون با احیای صدها خانه تاریخی در کاشان، و این شهرستان به بهشت گردشگران تبدیل شد.
حلی با اشاره جامعیت کتاب راهنمای گردشگری کاشان خاطر نشان کرد: این کتاب هرگونه اطلاعاتی در زمینه‌های مختلف را بیان می‌کند و می‌تواند به معرفی هرچه بیشتر کاشان به جهانیان بپرددازد.
همچنین عضو فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری اظهار داشت: برای رونق بیشتر گردشگری در کشور لازم است ادبیات ایران وارد گردشگری شود.

پیام سپاهان

آرش نورآقایی افزود: رابطه بین گردشگری و ادبیات بسیار قوی است که تاکنون کاری در این زمینه در کشور نشده است.
وی بیان کرد: با پررنگ کردن نقش افسانه، داستان، ادبیات و سفرنامه می توان شاهد رونق بی نظیر گردشگری شد، چرا که در یکی از شهرهای اروپا حضور میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از یک مجسمه افسانه‌ای مشاهده می‌شود.
به گفته وی، در کتاب راهنمای گردشگری کاشان سعی شده است رابطه بین فیلم و گردشگری برقرار و نقش ادبیات پررنگ شود.
به گزارش ایرنا، کتاب راهنمای گردشگری- فرهنگی کاشان با 495 صفحه با تیراژ 2 هزار نسخه توسط شورای نویسندگان و زیرنظر آرش نورآقایی منتشر شد.
استان اصفهان با جمعیت بیش از پنج میلیون نفر، حدود 22 هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و 800 اثر ثبت ملی شدند.
شهرستان کاشان با 325 اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی، در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری و شهرستان 103 هزار نفری آران‌وبیدگل با 149 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت ملی در فاصله نزدیک به 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.
برچسب‌ها
گردشگری کاشان کتاب

http://www.sepahannews.ir/fa/News/225996/کتاب-راهنمای-گردشگری-کاشان-رونمایی-شد
بستن   چاپ