پیام سپاهان
دادستانی حکمی برای فیلترینگ اینستاگرام نداشته است
پنجشنبه 2 بهمن 1399 - 22:13:56
پیام سپاهان - شرق /متن پیش رو در شرق منتشر شده و انتشار آن در اخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
به ‌دنبال انتشار خبر احضار وزیر ارتباطات به شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه و برخی خبرسازی‌ها درباره علت احضار آذری‌جهرمی، همچنان ابهام‌های زیادی دراین‌باره مطرح است. او روز گذشته در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شد و به سؤال‌های بازپرس پرونده پاسخ داد. در نهایت هم با قرار التزام آزاد شد؛ اما اینکه چرا او به اتهام عدم فیلترینگ اینستاگرام راهی دادسرا شده، باعث انتقادهای بسیاری شده است.
 در همین راستا دادستانی تهران، با رد برخی گمانه‌زنی‌ها و شایعات منتشر‌شده در فضای مجازی درباره علت تشکیل پرونده قضائی علیه محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات، اعلام کرد: در دو سال گذشته و در دور جدید دادستانی تهران، هیچ حکم قضائی مبنی بر فیلترینگ یا مسدودسازی شبکه‌ای اجتماعی صادر نشده است.
دادسرای تهران نیز اعلام کرد: پرونده قضائی آذری‌جهرمی با شکایت تعداد زیادی از اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل شده است که در متن تقطیع‌شده منتشره اغلب این موارد اتهامی حذف شده است. برخی دیگر از عناوین اتهامی متعدد آذری‌جهرمی در پرونده قضائی تشکیل‌شده برای وی، نتیجه گزارش‌های نهادهای مردم‌نهاد، ضابطان و ارگان‌های مختلف بوده است که براساس نص صریح قانون به‌ دلیل مقدماتی‌بودن تحقیقات و پرونده، این دادسرا از اعلام جزئیات آن معذور است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/225964/دادستانی-حکمی-برای-فیلترینگ-اینستاگرام-نداشته-است
بستن   چاپ