پیام سپاهان
برگزاری رویداد 40 وکتور از خط آسمان شهر
چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 08:50:21
پیام سپاهان - مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: رویداد 40 وکتور برای خط افق شهر اصفهان با هدف ایجادنماد هویتی برای اصفهان، برندینگ شهر در حوزه گردشگری و توجه به اهمیت خط افق شهر برای مدیران شهری و شهرسازان و معماران برگزار می‌شود.
مرتضی نصوحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: «وکتور» خط افق شهر در ظاهر امر، تصویری سیاه سفید و به روایتی دیگر دو رنگ از ساختمان‌های یک شهر است.
وی با بیان اینکه ساختمان‌هایی در وکتور ترسیم می‌شود که بتوان آنها را با چنین روشی ترسیم کرد، افزود: ساختمان‌هایی که با این روش ترسیم شوند قابل شناسایی خواهند بود، بنابراین هنگام ترسیم وکتور به سراغ ساختمان‌هایی می‌رویم که خودشان می‌توانند نماد یک شهر باشند و به بیان صریح‌تر «وکتور خط افق شهر» تصویری از جمع ساختمان‌های نمادین یک شهر است که به محض رؤیت آن می‌توان تشخیص داد این وکتور متعلق به کدام شهر است.
مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: در موضوع وکتور خط افق شهر نه ساختمان‌ها بلکه آسمان آن مد نظر است با تأکید بر خطی که آسمان یک شهر از زمین جدا می‌کند، یعنی دقیقاً از جایی که آسمان یک شهر آغاز می‌شود.
وی با اشاره به کارکرد وکتور خط افق شهر، تصریح کرد: ما با ترسیم یا ساخت خط افق یک شهر، هویت بصری آن شهر را در ذهن انسان‌ها تقویت کرده و برای آنها تصویری از یک شهر می‌سازیم که کمک خوبی برای برندینگ یک شهر به عنوان یک مقصد گردشگری خواهد بود.
نصوحی با بیان اینکه اصفهان به عنوان یک مقصد گردشگری و دارای ساختمان‌های شاخص بسیار، وکتوری که بتواند به عنوان تجمیع نمادهای آن باشد را ندارد، گفت: از آنجایی که وکتور اثری یکتا و بی‌مانند نیست و نخواهد بود و هر هنرمند بسته به سلیقه، نگاه و تخصص خود با آن به نحوی منحصر به فرد برخورد می‌کند، بنابراین تعدد وکتور برای یک شهر به نشان داده شدن زوایای آن کمک خواهد کرد و سفارش کار به یک هنرمند برای خلق یک اثر در واقع محروم کردن یک شهر از داشتن همه نگاه‌ها به سوی آن خواهد بود به همین منظور رویداد 40 وکتور برای خط افق شهر اصفهان در همین نقطه متولد شد.
وی با اشاره به جزئیات برگزاری این رویداد، اظهار کرد: رویداد خط آسمان شهر با همکاری مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان و موزه هنر معاصر اصفهان برگزار و تمامی 40 اثر منتخب، توسط دبیرخانه خریداری و با نام طراح منتشر خواهد شد.
مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: کتاب آثار به همراه یادداشت‌هایی از بزرگان این حوزه چاپ و برای شرکت کنندگان ارسال خواهد شد.
وی با بیان اینکه مسابقه‌ای با حضور هنرمندان برجسته حوزه گرافیک و معماری به عنوان هیئت داوران جهت بررسی آثار رسیده و انتخاب برترین‌ها برگزار خواهد شد، افزود: رویداد 40 وکتور برای خط افق شهر اصفهان اهدافی همچون برندینگ شهر در حوزه گردشگری، ایجاد نماد هویتی برای اصفهان، تولید ماده خام برای طراحی و دیزاین‌های مربوط به گرافیک اصفهان و مورد توجه قرار دادن اهمیت خط افق شهر برای مدیران شهری و شهر سازان و معماران را دنبال می‌کند.
نصوحی با اشاره به برنامه‌های جنبی این رویداد، گفت: همزمانی با برگزاری رویداد هفته اصفهان، روز جهانی گرافیک و گرامیداشت مرتضی ممیز و یادمان لوگوی اصفهان از جمله برنامه‌های جنبی رویداد 40 وکتور برای خط افق شهر اصفهان خواهد بود.
کد خبر 469587

http://www.sepahannews.ir/fa/News/225243/برگزاری-رویداد-40-وکتور-از-خط-آسمان-شهر
بستن   چاپ