پیام سپاهان
قول شهردار اصفهان به استاد فرشچیان: حافظ نظم و هارمونی شهر هستیم
چهارشنبه 24 دي 1399 - 22:43:06
پیام سپاهان - شهردار اصفهان گفت: به استاد فرشچیان قول می‌دهیم شهرداری حافظ نظم و هارمونی شهر باشد، به مفاهیم هویتی آن توجه داشته و از این مواضع کوتاه نیاید.
به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _چهارشنبه 24 دی ماه 99_ در دیدار تصویری با استاد فرشچیان با تبریک جهانی شدن هنر نگارگری اصفهان، اظهار کرد: از استاد فرشچیان که در آن سوی دنیا دغدغه شهر اصفهان را دارند سپاسگزارم و آن را نشان از اصفهان دوستی شأن می‌دانم.
وی با ابراز علاقه‌مندی به وجود و شخصیت والای استاد فرشچیان، تصریح کرد: احساس مسئولیت استاد قابل تقدیر و ستایش است و برای نقطه نظرات ایشان اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم.
شهردار اصفهان ادامه داد: استاد فرشچیان با دغدغه‌ای که برای بلند مرتبه سازی‌ها در شهر داشتند، مکاتبه‌ای را با شهرداری انجام داده و درخواست خود را برای جلوگیری از این اقدام مطرح کردند که جوابیه مربوطه را برایشان ارسال و اطمینان دادیم که تا حد توان پاسدار میراث تاریخی شهر هستیم و میراث‌های بر جا مانده را هویت شهر اصفهان می‌دانیم.
وی تاکید کرد: امروزه شهر اصفهان به دلیل داشته‌های خود در جهان می‌درخشد، بنابراین همه باید برای پاسداری از این داشته‌ها بکوشیم.
نوروزی با بیان اینکه برای گرامیداشت بزرگانی همچون استاد فرشچیان که نظیر آنها در جهان نادر است، تلاش خواهیم کرد، گفت: به استاد فرشچیان قول می‌دهیم شهرداری حافظ نظم و هارمونی شهر باشد، به مفاهیم هویتی آن توجه داشته و از این مواضع کوتاه نیاید.
وی گفت: گاهی امکان دارد بر اثر غفلت یا دور از چشم ما اتفاقاتی بیفتد که حتماً آنها را پیگیری می‌کنیم؛ سعی می‌کنیم حفاظت از میراث شهر را نهادینه کرده تا برای همیشه به عنوان رفتار سنجیده در آینده مورد قبول واقع شده و تداوم پیدا کند.
شهردار اصفهان تصریح کرد: در سه سال اخیر محور حرکت شهرداری گردشگری و محیط زیست بوده و بر روی مسائلی همچون شهر هوشمند تاکید داشته‌ایم، اما در حوزه فرهنگی موفقیت‌های بزرگ و پیشرفت‌های خوبی حاصل شده که یقین دارم این مسیر دل همه اصفهان دوستان را خوش خواهد کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: اقدامات انجام شده شهرداری در قالب فیلم برای استاد فرشچیان ارسال شود.
نوروزی با اشاره به اجرای طرح پیرایش شهری در اصفهان، تصریح کرد: این طرح در خیابان‌های منتخب مناطق 15 گانه شهر در حال اجرا است تا هارمونی فضایی خوبی ایجاد و زوائد بصری حذف شود.
شهردار اصفهان از استاد فرشچیان خواست در موضوع ساختمان جهان نما که مورد دغدغه استاد بوده، هم فکری کند تا طراحی خوبی برای نمای آن در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه دیوار پازلی میدان امام حسین (ع) به مناسبت‌های مختلف با طرح‌های جدید تغییر می‌کند که مورد توجه شهروندان قرار گرفته است، تاکید کرد: درصدد حذف آلودگی‌های بصری، احداث تئاتر شهر، ایجاد موزه مینیاتور و موزه فرش در اصفهان هستیم.
شهردار اصفهان خطاب به استاد فرشچیان، گفت: شهرداری از نظرات ارزشمند استاد برای شهر استقبال می‌کند.
وی افزود: هنرستان هنرهای زیبا گنجینه بی‌نظیری در شهر است که محتویات آن هنر هنرمندان بوده و می‌توان با همکاری ارشاد اسلامی و ارائه راهکارهای مناسب اقدامات شایسته را در دستور کار قرار داد.
نوروزی اظهار امیدواری کرد: ایران و اصفهان از حضور و نگاه استاد در آینده‌ای نه چندان دور بهره‌مند شود.
کد خبر 468454

http://www.sepahannews.ir/fa/News/222973/قول-شهردار-اصفهان-به-استاد-فرشچیان--حافظ-نظم-و-هارمونی-شهر-هستیم
بستن   چاپ