پیام سپاهان
مردم در مصرف گاز رعایت نکنند، دچار افت فشار می‌شویم
چهارشنبه 24 دي 1399 - 22:43:02
پیام سپاهان - به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، سید مصطفی علوی مصرف گاز در استان اصفهان طی روز دوشنبه را بیش از 73 میلیون متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت:حجم گاز مصرفی در صنایع حدود 21 میلیون و 560 متر مکعب و در مصارف خانگی بیش از 51 میلیون متر مکعب است .
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به روند افزایشی مصرف بخش خانگی بیان داشت: در صورتی که مصارف خانگی توسط مردم استان مدیریت نشود دچار افت فشار خواهیم شد.
وی مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی و اداری توسط مشترکین مربوطه را بزرگ‌ترین چالش فعلی مسؤولان شرکت گاز استان عنوان کرد و افزود: باید توجه داشت که مصرف گاز خانه‌های خالی و همچنین در مدارسی که تعطیل هستند و ادارات پس از ساعات کاری و در روزهای تعطیل مشکل جدی است و باید شهروندان نیز به این امر توجه ویژه داشته باشند.
علوی افزود: چنانچه مردم در کاهش دو درجه‌ای دمای منازل همکاری داشته باشند می‌توانیم شاهد کاهش در مصارف خانگی و در مجموع تامین پنج میلیون متر مکعب گاز برای فعالیت صنایع و گاز رسانی به دیگر استان‌های کشور باشیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه، محدودیت مصرف گاز در صنایع ناگهانی صورت نمی‌گیرد بلکه این اقدام به صورت برنامه‌ریزی شده است، افزود: این اقدام توسط دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران انجام می‌شود و تصمیم‌گیری در خصوص محدودیت گازرسانی به صنایع استان از طرف مسؤولان بالادستی ابلاغ می‌شود.
وی گفت: هفت کارخانه سیمان در استان اصفهان در حداقل مصرف گاز بمنظور گرم نگه داشتن کوره های مربوطه هستند و در صورتی که خود این شرکت‌ها تمایلی نداشته باشند که با حداقل مصرف گاز کار کنند، کوره‌هایشان را خاموش می‌کنند.
علوی اظهار داشت: از مردم پاستان تقاضا داریم با رعایت الگوی مصرف بهینه و رعایت دمای رفاه ( 18 الی 21 درجه سانتیگراد) این شرکت را در ارائه خدمات مستمر یاری کنند و در مصرف بهینه و منطقی گاز که از مصادیق شرعی و اخلاقی دین مبین اسلام نیز می باشد کوشا باشند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: مشترکین عزیز می‌توانند با رعایت نکات ساده‌ای همچون؛ استفاده از عایق های حرارتی، پوشیدن لباس گرم، بستن منافذ خروجی انرژی گرمایی از خانه ها با رعایت نکات ایمنی، استفاده از پرده ضخیم و پوشیده برای پنجره‌ها و… در تامین گاز استان همکاری کنند.
انتهای پیام/63086/ج/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/222972/مردم-در-مصرف-گاز-رعایت-نکنند،-دچار-افت-فشار-می‌شویم
بستن   چاپ