پیام سپاهان
در هفته دوم دور برگشت لیگ برتر فوتبال بانوان؛
فولادشهر میزبان دربی حساس و مهیج اصفهان
چهارشنبه 24 دي 1399 - 12:19:32
پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان هفته دوم دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر فوتبال بانوان کشور با دربی مهم و حساس اصفهان همراه خواهد بود.

رقابت های هفته دوم دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر فوتبال بانوان باشگاه‌های کشور (جمعه -26 دی ماه) با مصاف تیم ها در دو گروه و در شهرهای مختلف پیگیری خواهد شد، در فولادشهر اصفهان از ساعت 14 در یکی از مهم ترین و حساس ترین دیدارهای این هفته تیم ذوب آهن میزبان همشهری خود فولادمبارکه سپاهان است، جدالی که برای هر دو تیم حساسیت زیادی دارد چرا که با کسب 3 امتیاز این دیدار هر دو تیم امیدوار می شوند به مرحله پلی آف بروند و بازی های باقی مانده خود را با خیال راحت تر دنبال کنند.
هر چند تقابل این دو تیم همیشه جذاب و دیدنی بوده و دست کمی از رقابت های دربی آقایان نداشته، اما اگر نگاهی به تاریخچه مصاف های گذشته این دو تیم داشته باشیم، یک تساوی و 5 برد برای طلایی پوشان ثبت شده است.
در بازی رفت که در نهایت با نتیجه 3 بر2 به سود سپاهان به پایان رسید، دو تیم در نیمه اول نتوانستند عملکرد خوبی به نمایش بگذارند و بازی سردرگم و بی هدفی را دنبال می کردند، هرچند ذوبی ها از عدم هماهنگی لازم بین خود سپاهان با دروازه بان استفاده کرده و به گل زود هنگام خود رسیدند، اما در ادامه نمایش قابل قبولی از دو تیم شاهد نبودیم.
بازی های دو تیم سپاهان و ذوب آهن در طول فصل نشان از تحول و رشد رو به جلو در فوتبال بانوان اصفهان داشته و این پیشرفت می تواند در کنار سرمایه گذاری و توجه به تربیت فوتبالیست های بومی برای آینده یک حرکت مثبت باشد.
یکی از نقاط قوت دو تیم دروازه بان های ملی پوش و جسوری است که دو تیم در آخرین نقطه دفاعی خود دارند، عملکرد زهره کودایی در سپاهان و زهرا خواجوی در ذوب آهن می تواند تکیه گاه اصلی بازیکنان دو تیم باشد، کمی جلوتر که برویم عملکرد مدافعان و هافبک های سپاهان برتری بهتری نسبت به هم پستی های خود در ذوب آهن داشته اند، چرخش توپ در نقاط مختلف زمین و تغییر سیستم برای تغذیه مهاجمان و هافبک های نفوذی برای رسیدن به دروازه رقبا از نقاط مثبت شاگردان امیر شقاقی است و در مقابل نیز ذوب آهن نشان داده در دفاع منطقه ای و بستن راه ها و دل سپردن به ضدحملات مقابل حریفان خود موفق بوده، موضوعی که شاید در این دیدار مهم نیز به آن توجه داشته باشد.
تقابل بازیکنانی چون فاضلی، سبزواری، نیکخواه و زندی از ذوب آهن با نفراتی مثل عادلی، دباغی، اردستانی، روزبهان و رهیده از سپاهان که شناخت خوبی از ویژگی های بازی های خود دارند با توجه به نتیجه و شناخت از سبک بازی یکدیگر می تواند این دربی را حساس تر و دیدنی تر کند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/222644/فولادشهر-میزبان-دربی-حساس-و-مهیج-اصفهان
بستن   چاپ