پیام سپاهان
برگزاری نشست هم اندیشی در خصوص مدیریت فاضلاب محور بلوار فرودگاه  همدان
پنجشنبه 22 آبان 1399 - 12:21:16
پیام سپاهان - نشست هم اندیشی در خصوص مدیریت فاضلاب تولیدی محور بلوار فرودگاه به سمت شهر جورقان با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ، مسئولین واحد های صنعتی و نمایندگان ادارات مستقر در این مسیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان ، به دنبال شکایت های متعدد در خصوص انتشار بوی نامطبوع در محور جاده تهران و دستور قضایی دادستان شهرستان همدان در خصوص بررسی و برطرف نمودن این معظل ، نشست هم اندیشی با موضوع مدیریت فاضلاب های تولیدی به عنوان یکی از کانون های انتشار بوی نامطبوع در محور بلوار فرودگاه به سمت شهر جورقان ، در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان برگزار شد.
در ابتدای این نشست مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان ضمن خوش آمدگویی به مدیران واحد های صنعتی و نمایندگان ادارات دولتی اظهار داشت: بر اساس طرح اعلامی از سوی شرکت آب و فاضلاب شهر همدان ، شبکه جمع آوری فاضلاب تا نزدیکی فرودگاه وجود دارد که با همکاری واحد های صنعتی و دستگاه های اجرایی مستقر در مسیر بلوار فرودگاه ، جمع آوری فاضلاب تولیدی و بالطبع آن بخشی از انتشار بوی نامطبوع این مسیر کنترل خواهد شد.
جعفری نژاد ضمن اشاره به اشخاص حقیقی و حقوقی دارای ابنیه و تاسیسات مستقر در این مسیر تاکید کرد: این واحد های تولیدی و ادارات باید نسبت به خرید انشعاب و همچنین انجام عملیات اصلاحی بر روی خروجی های فاضلاب اقدام نموده و شرکت آب و فاضلاب شهرستان همدان نیز بر اجرای این موضوع نظارت دقیق و جدی خواهد داشت و گزارشات مربوطه به دستگاه قضا را اعلام خواهد نمود . در ادامه این نشست هر یک از مسئولین واحد های صنعتی و نمایندگان ادارات دولتی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند .
گفتنی است در شرایط کنونی فاضلاب تاسیسات مستقر در این محور یا از طریق یک کانال خصوصی متعلق به چند واحد صنعتی به رود خانه جورقان تخلیه می شود و یا اینکه منبع پذیرنده فاضلاب این واحد ها چاه جاذب می باشد که درهردو صورت مغایر با ضوابط و قوانین جاریه می باشد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/198268/برگزاری-نشست-هم-اندیشی-در-خصوص-مدیریت-فاضلاب-محور-بلوار-فرودگاه -همدان
بستن   چاپ