پیام سپاهان

آخرين مطالب

هشدار یک کارشناس امور نظامی: اتفاق اصفهان شاید عملیات فریب باشد/ «وعده صادق» نشان داد اسراییل آسیب پذیر است اجتماعی

هشدار یک کارشناس امور نظامی: اتفاق اصفهان شاید عملیات فریب باشد/ «وعده صادق» نشان داد اسراییل آسیب پذیر است
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - علی مهدیان در گفت و گو با خبرنگار جماران، درباره آخرین وضعیت تقابل بین ایران و رژیم غاصب صهیونیستی گفت: به نظر من در این تقابل باید به این نکته توجه کنیم که مساله اصلی همان «اشغالگری 76 ساله فلسطین» است و این موضوع هم اکنون جنایت های اسراییل در باریکه غزه خود را نشان می دهد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
او افزود: البته اقدام جنایتکارانه و خلاف عرف دیپلماتیک این رژیم که موجب شهادت وابستگان نظامی ما در کنسولگری ایران در دمشق شد، چاره ای برای جمهوری اسلامی ایران نگذاشت که پاسخی به این اقدام داشته باشد و البته رژیم صهیونیستی پیش از این هم از این اقدامات انجام داده بود، اما این بار رسما این جنایت را کرد؛ در حالی که در دفعات قبل مثل ترور دانشمندان هسته ای و ترور دیگر وابستگان نظامی ما در سوریه که آخرین مورد شهادت سید رضی موسوی بود را رسماً به عهده نمی گرفت. 
این کارشناس امور خاورمیانه با بیان این که البته این اقدام ایران منافع و مضراتی برای جریان مقاومت داشت، افزود: حمله موشکی ایران به اسراییل غاصب که پاسخ ایران به شرارت های رژیم صهیونیستی بود به نظر من بسیار حساب شده و دقیق انجام شد و موشک های ما در جایی فرود آمد که محل جاسوسی و برخاستن هواپیماهای اف 35 بود و هیچ مکان غیرنظامی ومسکونی را هدف قرار نگرفت. این موشک ها از پنج لایه امنیت هوایی رژیم غاصب عبور کرد. این پنج لایه به این ترتیب هستند «گنبد آهنین» که اسراییل روی آن بسیار حساب کرده بود و آمریکا هم آن فناوری را خریداری کرده بود، دوم «پاتریوت»های آمریکایی مستقر اسرائیل بود که موشک های ایرانی از آنها هم عبور کرد. لایه سوم سیستم «فلاخن داود» بود که موشک ها از آن هم عبور کردند و چهارم هم سیستم «دفاع پیکان» و یک لایه پنجم «پرتو آهنین» بود که موشک ها از این لایه های دفاعی عبور کردند. این اتفاق هیمنه اسراییل غاصب را فرو ریخت؛ اسراییلی که همه فکر می کردند در امنیت کامل است دیگر آن ابهت و اقتدار سابق را نخواهد داشت و عملیات «وعده صادق » نشان داد که این رژیم به چه میزان آسیب پذیر است. به علاوه، ناتوانی اسراییل در برابر پهباد ها و موشک های رده 4 و5 ایران چقدر ناتوان بود. 
او درباره بهره های اسراییل از این اقدام ایران هم گفت: اسراییل هم از این وضعیتی که به وجود آمده سوء استفاده هایی کرد؛ همان طور که در اخبار بود تا قبل از عملیات« وعده صادق»، اسراییل از چهار جهت تحت فشار رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکایی و غربی ها بود. اول این که به کشنتار و بمباران بیمارستان ها خاتمه دهد و آتش بس را قبول کند. دوم به شهر رفح حمله نکند، سوم موجودیت دولت فلسطینی را به رسمیت بشناسد و چهارم به دلیل حمله به مقر امدادگران آشپزخانه جهانی به شدت تحت فشار و محکومیت جهانی بود و بابت این جنایت، اقدامات جبرانی داشته باشد.
مهدیان افزود: این اقدامات باعث شده که کشورهای اروپایی به سمت شناسایی فلسطین به عنوان یک کشور بروند، اما متاسفانه نتانیاهو ولابی اسراییل با عقبه امپراطوری رسانه ای خود بعد از موشک باران ایران کاری کردند که این تحرکات کم رنگ شده و اگر اقدامات همه جانبه از سوی کشورهای اسلامی، عربی و ایران صورت نگیرد، آن موضوعاتی که پاشنه آشیل اسراییل غاصب شده بود به فراموشی سپرده شود. 
او درباره تلاش نتانیاهو برای گسترش جنگ در خاورمیانه گفت: نتانیاهو به خوبی می داند که آمریکا و اروپا به دنبال گسترش جنگ نیستند، اما به بهانه این حمله موشکی از آنها می خواهد امتیاز بگیرد؛ هر چند که دوست دارد جنگ گسترش یابد، چرا که هر چه که این جنگ گسترده تر شود، به نفع نتانیاهو خواهد بود و منافعش در تشدید درگیری ها و کشاندن پای آمریکا و اروپا به مقابله با ایران است. 
مهدیان گفت: اروپایی ها و آمریکایی ها در راهبرد مقابله با ایران اختلاف نظر اساسی ندارند، بلکه آنها در تاکتیک این مقابله متفاوت فکر می کنند. آنها بر خلاف نتانیاهو مقابله با ایران را مقابله نرم افزاری می دانند الان به دنبال تحریم مقامات ایران در مجامع بین‌المللی هستند تا مانع حضور آنها در نیویورک و دیگر کشورها شوند. حتی G7 برای بانک های اروپایی مصوب کرده است که تحریم های بیشتری علیه ایران اعمال شود. به نظر من آمریکا و اروپا به دنبال تحریم بیشتر سپاه پاسداران به خصوص در ساخت موشک، پهباد و تجهیزات مشابه هستند. در واقع آنها در تاکتیک با اسرائیل و نتانیاهو مخالفند، و الّا اگر نتانیاهو کار را به تقابل جدی با ایران بکشاند اروپا و اآمریکا قطعا در این تقابل طرف اسراییل خواهند ایستاد.
مهدیان در باره عملیات ادعایی روز جمعه گفت: اسرائیل در هفته گذشته دو ضربه کاری خورد؛ اولی در روز شنبه با عملیات پرتاب پهپاد ها و موشک های رگباری توسط ایران و دومی در جمعه با یک عملیات ضعیف که به نظر من از ضربه اول کاری تر بود و به دست خودش اتفاق افتاد؛ و به همین دلیل می بینیم که نتانیاهو مورد تمسخر رقبا داخلی و همپیمانان خارجی اش قرار گرفته است. این آبروریزی فعلی اسراییل یادآور عملیات های فتح المبین و فتح خرمشهر در دفاع مقدس است و نیرو های مسلح ما باید در نظر داشته باشند که به مانند بعد از فتح خرمشهر ما به لایه سخت در عملیات رمضان برخوردیم و پس از آن به عملیات های سخت تر.
مهدیان بر این نکته تاکید کرد که شاید عملیات صبح جمعه اصفهان و تبریز «عملیات فریب» باشد و امکان دارد اسرائیل غاصب در آینده با پیدا کردن نقاط کور راداری ما بخواهد حیثیت از دست رفته اش را با یک عملیات کیفی و نقطه ای جبران کند و بر همین اساس نیرهای مسلح کشور باید در آمادگی کامل باشند و مهمتر از این موضوع انجام عملیات های تروریستی از قبیل انفجار در اماکن حساس و ترور فرماندهان، مهندسین و کارشناسان زبده و خبره سپاه قدس، وزارت دفاع و سربازان گمنام اطلاعاتی باشد. همان طور که گفتم تهاجم نظامی اسراییل به ایران به فرض امکان، مورد نظر آمریکا و اروپا نیست و آنها اسراییل را به پاسخگویی و انتقام از طریق عملیات خرابکاری و تروریستی علیه ایران، تشویق هم خواهند کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/843463/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ببینید | سرازیر شدن آب باران به تونل در خیابان‌های اصفهان

ابداع پارچه‌ای نازک‌تر از موی انسان که جاذب صداست

سرویس‌های اشتراکی PS Plus و Game Pass هیچ نشانه‌ای از رشد نشان نمی‌دهند

عصر ایران: به جای سرک کشیدن به «بستر» دیگران ، حواس تان به «سفره» مردم خودمان باشد

آمریکا و اسرائیل به نقطه شکست رسیدند؟

انگیزه عامل قتل هولناک در بوستان ولایت فاش شد

تیراندازی، مراسم عروسی را در یک لحظه به عزا تبدیل کرد

جزئیات جدید از قتل مدیر ارشد شهرداری تهران

بازداشت باند نامرئی که همگی زن بودند

معمای ناپدید شدن سبحان 5 ساله

سمیرم آماده برگزاری دور دوم انتخاب است

گسترش حجاب در جامعه نیازمند همکاری دیگر نهادها است

وقتی اصفهان بهشت ارامنه بود!

پیش‌بینی جنجالی استیو جابز به حقیقت پیوست

یکی از باسابقه‌ترین طراحان اپل از این شرکت جدا می‌شود

ترور یک اسرائیلی در مصر همزمان با آغاز یورش به رفح

یک پیش بینی جدید درباره‌ی قیمت بیت کوین/ پیشروی تا کجاست؟

برپایی میز خدمت مسوولان کردستان در روستای نجف‌آباد

قله حماقت چیست؟

شاعرانه/ عمق تاریک تمام خوابها را لمس می سازم

گوشی ریلمی GT نئو 6 عملکرد گیمینگ چشمگیری خواهد داشت

اگر موبایل دارید، این مطلب را حتما بخوانید

تلاش انتخاباتی اصولگرایان زیر سایه اختلافات تندروها

دیروز «زیرساخت»‌، امروز «کرامت زن» ‌

افشاگری‌های هاشمی

هشدار درباره حریم مدارس

سکاندار شهرداری نجف‌آباد معرفی شد

صنعت فرش 8 برابر صنعت پتروشیمی توان ارزآوری دارد

کردم روانه هرچه پسر داشتم به شهر باشد کز آن میانه یکی کارگر شود

اینتل درباره قطع ارتباط تجاری با هواوی بیانیه صادر کرد

مشتریان صرافی سقوط‌کرده FTX پول خود را پس می‌گیرند

جمعیت 3 نفره خانواده پیکسل 9 گوگل دوباره تایید شد

اختتامیه اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای2024 -اصفهان

باید برای اعتلای عزت ملی خودباوری را سرلوحه قرار دهیم/ اصفهان قطب صنعت هسته‌ای ایران است

برگزاری بیش از 1000 جشن در دهه کرامت

پیش‌بینی آب‌وهوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت

اعزام 2 کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار اردستان در سال گذشته

بنای ما بر حمایت جدی است

انتشار «لی‌لا» نوشته مریلین رابینسون

دلبری جدید فنلاندی‌ها؛ نوکیا 3210 نسخه 2024 معرفی شد

به Core Ultra دل نبندید؛ Ryzen AI در راه است

طراحی بسیار جذاب با قیمت جذاب‌تر؛ گوشی‌های اکسون 60 و 60 لایت رونمایی شدند

استراتژی جدید برادر محسن؟

صنعت دستاوردسازی در فرزندآوری!

هم‌میهن: چه کسانی از خشم و اعتراض مردم سودجویی می‌کنند؟

طلا فروشان دیگر بهانه‌ای ندارند؛ نیازی به ثبت دارایی شخصی نیست، معاملات باید شفاف باشد

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

تشریح برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان/ نصف جهان رنگ و بوی رضوی به خود می‌گیرد

وضعیت ناگوار یک بازار تاریخی در نصف‌جهان/از ویراژ شبانه‌روزی موتورسیکلت‌ها تا سدمعبرهای مغازه‌داران

وزیر ارشاد: مردم کتاب را رها نکردند