پیام سپاهان

آخرين مطالب

محمدخانی در نشست خبری:

کلنگ‌زنی خطوط 8، 9 و 11 مترو بعد از نیمه شعبان انجام می‌شود/ افتتاح خانه روزنامه‌نگاران در سالروز شهادت شهید آوینی شهرداری تهران

کلنگ‌زنی خطوط 8، 9 و 11 مترو بعد از نیمه شعبان انجام می‌شود/ افتتاح خانه روزنامه‌نگاران در سالروز شهادت شهید آوینی
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - نشست مطبوعاتی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران همزمان با دومین روز از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر ، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگو و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در نشست مطبوعاتی خود که همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
بهره‌برداری از تقاطع نواب- تندگویان در فاز اول تا پایان سال
محمدخانی در ابتدای سخنان خود با اشاره به مهمترین پروژه های شهرداری تهران در سال جاری و سال آینده، گفت: در آستانه 30 امین ماه فعالیت مدیریت شهری هستیم؛ در این مدت فاز اول بزرگراه شهید بروجردی به طول 3.7 کیلومتر به بهره برداری رسید و 18 تقاطع غیرهمسطح نیز در دستور کار قرار گرفت که در همین راستا تقاطع بزرگراه شهید نواب- تندگویان در فاز اول تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: انعقاد قرارداد 791 واگن مترو یکی از اتفاقات مهم امسال بود و بهره برداری از سه ایستگاه مترو در خط 6 و یک ایستگاه تقاطعی در خط هفت در ایام پیش رو انجام خواهد شد.
محمدخانی با بیان اینکه 19 کیلومتر خط مترو پرند در طول مدت اخیر به بهره برداری رسید، گفت: آغاز عملیات اجرایی خط 10 مترو نیز انجام شد و پس از نیمه شعبان، کلنگ زنی خطوط 8، 9 و 11 انجام می شود.
وی با اشاره به خرید 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس از خودروسازان داخلی، خاطرنشان کرد: به همین میزان اتوبوس برقی نیز خریداری شده و از ابتدای سال آینده وارد خطوط خواهند شد.
محمدخانی با اشاره به توسعه کمربند سبز تهران به میزان دو هزار هکتار در سال جاری، یادآور شد: افتتاح 40 بازار میوه و تره بار نیز در این دوره دنبال و جهش خوبی در این حوزه دنبال شد.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: افزایش ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر به میزان هفت هزار و 500 تخت در سال جاری نیز از اقدامات امسال ما بود.
افتتاح خانه روزنامه نگاران در سالروز شهادت شهید آوینی
محمدخانی با بیان اینکه در 20 فروردین سال آینده و سالروز شهادت شهید آوینی خانه روزنامه نگاران شهر افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: خانه روزنامه نگاران در یکی از خانه های قدیمی به بهره برداری خواهد رسید و در حال حاضر تأمین تجهیزات آن انجام می شود.
سخنگوی شهرداری تهران اظهار کرد: درمجموع ظهور و بروز شهردار تهران در مواجهه با رسانه ها و در معرض پاسخ بودن شهردار بی نظیر است و در بین شهرداران سابق پایتخت، این حضور بی سابقه است.
با احتساب روزهای تعطیل روزانه یک دروغ علیه شهرداری منتشر شده است
وی با بیان اینکه ما به تخریب ها عادت کرده ایم، یادآور شد: با احتساب روزهای تعطیل هر روز یک دروغ علیه شهرداری تهران منتشر می شد؛ البته این موارد از سوی رسانه های رسمی انجام نشده و بیشتر از سوی گروه های حاضر در فضای مجازی بوده است. ممکن است بخشی از برخی نقدها را قبول نداشته باشیم و نمی توانیم بگوییم نقد رسانه ها دروغ است اما در مجموع روزانه یک دروغ علیه شهرداری منتشر شده است
محمدخانی تأکید کرد: تلاش ما این بود پاسخ صریح و روشن به این موارد داشته باشیم. هرچه به انتخابات نزدیک می شویم این تلاش ها بیشتر می شود و رکورد روزانه یک دروغ به دو تا سه ساعت یکبار می رسد. این موضوع برای دولت و مجلس و دیگر نهادها نیز صدق می کند. تلاش برای ناامید کردن مردم از حضور در انتخابات طبیعی است.
برخورد جدی با استفاده‌کنندگان از ظرفیت‌های شهرداری به نفع جریانات سیاسی
وی با بیان اینکه شهرداری تهران تمام قد در انتخابات مشارکت خواهد داشت، تصریح کرد: شهرداری از تمام ظرفیت خود برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات استفاده خواهد کرد. در ایجاد زمینه برای حضور مردم حتما فعالیت خواهیم کرد اما فعالیت های سیاسی جزء خطوط قرمز ماست. همانطور که شهردار تهران نیز پیش از این اعلام کرده فعالیت های سیاسی به نفع جریانات و احزاب خط قرمز ماست. استفاده از ظرفیت های شهرداری به نفع جریانات بدون فوت وقت مورد برخورد قرار خواهد گرفت.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر غیر از قراردادهای تأمین واگن، خطوط مترو و تأمین اتوبوس و تاکسی در دیگر بخش ها قرارداد قطعی وجود ندارد و در قالب تفاهم دنبال می شود، تأکید کرد: برخی از این موارد به تأیید شورا و یا طی مسیر در دولت نیاز دارد. در خصوص مسکن گفت وگوهای جدی دنبال شده اما هنوز به قرارداد قطعی نرسیده ایم. در روزهای اخیر در فضای مجازی شایعه خنده دار حضور زندانیان چینی برای ساخت و ساز در تهران مطرح شد.
وی ادامه داد: تلاش ما در برقی سازی، مترو و دیگر بخش ها این است که اگر انتقال قطعی تکنولوژی از چین به ایران صورت بگیرد، این اقدام انجام خواهد شد.
محمدخانی ادامه داد: صنعتی سازی مسکن از سوی برخی شرکت های داخلی دنبال می شود و شرکت های خارجی نیز در این زمینه تجربه خوبی دارند. در کنار سرمایه گذاری چینی ها برای توسعه مسکن و نوسازی بافت فرسوده، این موضوع بررسی خواهد شد که آیا صنعتی سازی مسکن توسط شرکت های چینی انجام شود یا توان داخلی آن وجود دارد؟
محمدخانی با بیان اینکه مسکن سازی بر اساس طرح تفصیلی صورت می گیرد، یادآور شد: در کلانشهرهایی همچون تهران برای بخش هایی از شهر به ویژه بافت فرسوده، گریزی از بلندمرتبه سازی در چارچوب های طرح تفصیلی وجود ندارد.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در تمام نظرسنجی ها و افکارسنجی ها برای مردم ترافیک و آلودگی هوا دو دغدغه اصلی است، خاطرنشان کرد: ما همین امروز هم ترافیک را در محورهای اطراف نمایشگاه شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه برقی سازی با جدیت در سال جاری دنبال شد، گفت: شورای شهر و شهرداری در سال جاری حدود 50 درصد از بودجه را برای توسعه حمل و نقل اختصاص دادند و در سال آینده نیز همین رقم پیش بینی شده است. فردا با حضور شهردار تهران جزئیات بودجه سال آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
محمدخانی ادامه داد: در حوزه برقی سازی قرارداد بی نظیری در تاریخ بلدیه منعقد شد؛ دو هزار و 500 دستگاه اتوبوس، 27 هزار تاکسی برقی، 10 هزار ون برقی و 150 هزار موتورسیکلت برقی در سفر دوم شهردار تهران به چین دنبال شد و در مرحله تراکنش مالی است. اگر وزارت صمت و بانک مرکزی همکاری لازم را داشته باشند، امیدوار هستیم که اولین گروه از خودروها از جمله تاکسی های برقی تا پایان بهار سال آینده وارد ناوگان شوند و در ابتدای تابستان نیز اولین گروه از اتوبوس ها وارد خواهد شد. 
وی با تأکید بر اینکه ما مسیر خارجی را راحت تر دنبال کردیم و موانع در بخش داخلی بیشتر بود، ابراز امیدواری کرد که موانع داخلی برطرف شود.
سال آینده یکی از خطوط تراموا اجرایی خواهد شد
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران همچنین تصریح کرد: دو مسیر تراموا در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده است؛ اگر تا چند هفته پیش موضوع تراموا یک بحث سلیقه ای بود امروز به الزام قانونی تبدیل شده است. در نوع تراموا آنچه به نتیجه رسیده تراموای چرخ لاستیکی است که هزینه اجرای کمتری دارد و از تکنولوژی روز دنیا در آن استفاده می شود و می تواند به حوزه حمل و نقل در پایتخت کمک کند. سال آینده یکی از خطوط تراموا اجرایی خواهد شد.
کلنگ زنی 7 کیلومتر مسیر از بخش جنوبی خط6متذو؛ نیمه شعبان
وی با بیان اینکه هر ساله از اواسط بهمن ماه ترافیک پایان سال آغاز می شود، گفت: ما توسعه مترو و برقی سازی را یکی از راهکارهای اصلی در این زمینه می دانیم. خط 6 و 7 مترو سال آینده نهایی می شود و در عین حال کلنگ بخش تکمیلی این دو خط نیز امسال به زمین می خورد و سال آینده ایستگاه های آن به بهره برداری خواهد رسید. همزمان با نیمه شعبان در خط 6 مترو هفت کیلومتر از محل ایستگاه دولت آباد به شهرری کلنگ زنی می شود. در خط هفت نیز از میدان کتاب تا دانشگاه علوم، تحقیقات اجرای عملیات صورت خواهد گرفت.
محمدخانی با تأکید بر اینکه در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی هرآنچه شهرداری باید انجام می داده انجام داده است، یادآور شد: ما موضوع تراموا و اتوبوس را نیز در کنار توسعه مترو در سال آینده دنبال می کنیم.
عوارض مازاد بر تراکم در دو سال گذشته نزدیک به صفر بوده است
سخنگوی شهردار تهران با بیان اینکه عوارض مازاد بر تراکم در دو سال گذشته نزدیک به صفر بوده و گزارشات نیز این موضوع را تصدیق می کند، گفت: عوارض در سال آینده نیز صفر است. به نظر می رسد شهرداری تهران بابت این موضوع باید مورد تقدیر قرار می گرفت.
وی در خصوص تشکیل قرارگاه تعلیم و تربیت، تصریح کرد: گزارش این قرارگاه توسط معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ارائه خواهد شد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/826241/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند

فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی

فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان

نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم

فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله 300 میلی‌متری آب شکست

تصاویر| دشت لاله های واژگون آستانه دهاقان

وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست

داستانک/ پستچی

آپدیت جدید گرن توریسمو 7 از ماشین‌های برقی رونمایی می‌کند

غافل‌گیری جدید اپل برای طرفدارانش

اعتماد به نفس کجاست؟

جنگ پنهان برای یک کرسی عیان!

رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان

اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است

مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است

راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد

حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد

معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان

5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند

ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق

ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب

بخشی از کتاب/ مبادا آه کسی را برآوری

کلاهبرداری میلیاردی از یک زن کره‌ای با استفاده از دیپ فیک ایلان ماسک

این گوشی نوستالژی نوکیا پس از 25 سال همراه با طراحی مدرن باز می‌گردد

مدل ارتباط ماهواره‌ای یکی از قوی‌ترین گوشی‌های دنیا امروز عرضه می‌شود

اولین گوشی اندرویدی سامسونگ 15 سال پیش رونمایی شد

ویدئویی که شعله تظاهرات در اسرائیل را افروخته‌تر ساخت

هراس تل‌آویو از صدور حکم جلب بین‌المللی برای نتانیاهو

پاسخ کارشناسان به دولت: انتقاد، حق و وظیفه رسانه حرفه‌ای است

مدیرمسئول همشهری نوشت: اگر این صحنه‌ها در ایران بود

مهاجری: رئیسی پروژه‌هایی را افتتاح می‌کند که یک بخشدار هم می‌تواند افتتاحش کند

دلار آزاد به دامنه 50 هزار تومان سقوط کرد

مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد

برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان

اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست

مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!

زمان پایان لیگ بیست و سوم مشخص شد + برنامه بازی ها

حمایت دانشجویان دانشگاه‌های استان از جنبش دانشگاهیان اروپا و آمریکا

سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان

ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان

تجلیل از فعالان حوزه سلامت روان مهاباد

طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید + فیلم

«مردی از جنس مس و خاک» به چاپ چهارم رسید

عرضه «روایت انحراف» در کتابفروشی‌ها

انویدیا باز هم در بازار بورس آمریکا آتش‌بازی به‌راه انداخت

جریمه تا 100 برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز

تورم فروردین کدام بخش اقتصاد بیشتر بود؟ پفک و اسنک رکوردار شدند

حضور بیش از 1200 نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»

مفقود شدن 2 نفر در سمیرم

معنی ضرب المثل جالب "از شیر مرغ تا جان آدمیزاد"