پیام سپاهان

آخرين مطالب

دست آورد ورزشکاران اصفهان از مسابقات پاراآسیایی هانگژو گفتگو

دست آورد ورزشکاران اصفهان از مسابقات پاراآسیایی هانگژو
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان- استان اصفهان با 54 نماینده به عنوان ورزشکار، مربی و داور در بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی حضور دارد و ورزشکاران، مربیان وداوران این استان اصفهان شامل 22 ورزشکار زن، 21 ورزشکار مرد، 6 مربی و پنج داور بودند و ورزشکاران اصفهانی در قسمت مردان در 16 رشته و در قسمت زنان در 14 رشته ورزشی پا به عرصه رقابت‌ها گذاشتند.

روز اول بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و کسب 2 طلا و یک برنز

اولین روز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با کسب 2 طلا و یک برنز برای پاراآسیایی‌های اصفهانی همراه بود و مدال‌های آنان در 2 رشته پاراجودو و پارادو و میدانی و در ماده پرتاب دیسک به‌دست آمد.

اولین مدال اصفهان که در روز نُخست بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در رشته پاراجودو به‌دست آمد از جنس طلا بود و باز هم مدال آوری این خطه با یک رشته رزمی آغاز شد.

میثم بنی‌طبا پاراجودوکار اصفهانی و نماینده وزن منهای 60 کلاس J1 تیم ملی ایران در اولین روز مسابقات با شکست دادن حریف خود در فینال توانست طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را به دست آورد.

بنی‌طبا در فینال مقابل «کاپیل پارمار» از هند قرار گرفت و با شکست وی، توانست یک طلای ارزشمند برای کاروان کشورمان در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو کسب کند که اولین مدال ورزشکاران جانباز و معلول اصفهانی در این مسابقات بود.

بنی‌طبا دربازی‌های پاراآسیایی در مرحله اول توانست حریفی از ازبکستان را شکست دهد و در مرحله نیمه‌نهایی به راحتی حریفی از اندونزی را از پیش رو برداشت تا در فینال مقابل حریف هندی‌اش «کاپیل پارمار» قرار بگیرد و در یک نبرد برتر بتواند به سکوی اول آسیا برسد.

مدال طلای بنی‌طبا دومین طلای وی در بازی های پاراآسیایی بود و پیش از این نیز در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون موفق شده بود طلای تیمی را بر گردن بیاویزد البته وی در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا نیز به یک برنز دست یافته بود.

 

علاوه بر طلای بنی‌طبا در روز نخست ورزشکاران اصفهانی تیم ملی ‌پارادو و میدانی ایران نیز یک طلا و یک برنز در مسابقات پرتاب دیسک کلاس F51/52/53 بازی‌های پاراآسیایی برای ایران و اصفهان به ارمغان آوردند.

علیرضا مختاری و رشید مسجدی از اصفهان موفق شدند در فینال مسابقات پرتاب دیسک کلاس F51/52/53 بازی‌های پاراآسیایی به ترتیب طلا و برنز این رقابت‌ها را کسب کنند.

مختاری و مسجدی که پیش از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو رکوردهای خوبی در مسابقات انتخابی به‌دست آورده و سهمیه پارالمپیک را نیز کسب کرده بودند هر 2 توانستند در فینال مسابقات پرتاب دیسک کلاس F51/52/53 بازی‌های پاراآسیایی در رده‌های اول و سوم قرار گیرند و با توجه به کسب مدال نقره توسط «اسدالله عظیمی» سه پرچم جمهوری اسلامی در مراسم اهدا مدال به اهتزاز درآمد که رویداد نادری در ورزش بشمار می رود.

در فینال مسابقات مختاری با رکورد 22.38 متر قهرمان شد و طلا گرفت، عظیمی با 21.57 نایب قهرمان شد و مسجدی با رکورد 20.71 متر به مدال برنز دست یافت تا همه مدال‌های پرتاب دیسک بازی‌های پاراآسیایی به نمایندگان ایران برسد.

 

روز دوم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و کسب یک نقره

دومین روز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با کسب یک مدال نقره برای پارتکواندوکار اصفهانی همراه بود و در این روز نخستین مدال نقره اصفهان و اولین مدال بانوان پاراآسیایی در این رقابت‌ها به‌دست آمد.

در روز دوم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو بانوی اصفهانی نخستین مدال نقره اصفهان از این مسابقات را در رشته پاراتکواندو و از «شیاپ چانگ» برای ایران و اصفهان به ارمغان آورد.

رومینا چمسورکی نماینده اصفهانی تیم ملی تکواندو جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در روز دوم توانست مدال نقره این رقابت‌ها را کسب کند.

چمسورکی تکواندوکار شایسته اصفهان در وزن منفی 65 کیلوگرم در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد و در اولین رقابت خود به مصاف «فوآفو آویپا» از تایلند رفت و در پایان پنج دقیقه با نتیجه 9 بر 9 به تساوی رسید و در وقت یک دقیقه توانست با نتیجه 2 بر صفر پیروز شود و به فینال برسد.

نماینده وزن منفی 65 کیلوگرم در فینال به مصاف «یو یینان» از چین رفت و در پایان با نتیجه 9 بر سه شکست خورد و به مدال نقره قناعت کرد.

 

روز سوم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و کسب 2 طلا، 2 نقره و یک برنز

سومین روز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با کسب یک طلا و یک نقره تیمی برنز تیمی برای پاراآسیایی‌های اصفهانی همراه بود و مدال‌های اصفهان در 3 رشته‌های پاراتیراندازی با کمان، پاراتکواندو، پارا دوچرخه سواری و پارادو و میدانی در ماده پرتاب وزنه به‌دست آمد.

اولین مدال اصفهان در روز سوم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را سمیه رحیمی بانوی کماندار اصفهانی و عضو تیم تیراندازی با کمان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان کسب کرد که این مدال اولین مدال تیمی اصفهان در این مسابقات به‌شمار می‌رود.

تیم دوبل ریکرو بانوان پاراتیراندازی با کمان ایران در فینال بازی های پاراآسیایی هانگژو در حالی با شکست مقابل تیم چین به مدال نقره این دوره از رقابت‌ها دست یافت که سمیه رحیمی از اصفهان در ترکیب تیم ملی بود.

در دیدار پایانی تیم ایران با ترکیب «زهرا نعمتی» و سمیه رحیمی در یک رقابت مهیج و نزدیک مقابل میزبان این دوره از رقابت‌ها مغلوب شد و به مدال نقره این رقابت‌ها دست یافت.

علاوه بر نقره تیمی سمیه رحیمی در دوبل ریکرو بانوان پاراتیراندازی با کمان ایران در روز سوم این بازی‌ها حامد حق‌شناس نماینده اصفهانی پاراتکواندو ایران در وزن مثبت 80 کیلوگرم در فینال بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با برتری مقابل حریفش به مدال طلا رسید و اصفهان را به سومین مدال طلا در هانگژو رساند.

حق‌شناس نماینده وزن مثبت 80 کیلوگرم در فینال بازی‌های پاراآسیایی هانگژو مقابل حریفش با حساب 30 بر 11 پیروز شد و به مدال طلا رسید وی در یک چهارم نهایی با شکست 25 بر 3 مقابل حریفی از بحرین و در نیمه‌نهایی با شکست 31 بر صفر مقابل حریف قزاقستانی به دیدار پایانی رسیده بود.

پاراتکواندو ایران که برای نخستین بار در بازی‌های آسیایی حاضر بود، در این مسابقات 10 نماینده داشت که 2 نفر آن ها یعنی حامد حق‌شناس و رومینا چمسورکی از استان اصفهان در تیم ملی حاضر بودند و توانستند یک طلا و یک نقره برای اصفهان و ایران به ارمغان بیاورند.

تیم ملی پاراتکواندو ایران در اولین حضور در بازی های پارا آسیایی موفق به کسب 3 طلا، 4 نقره و سه برنز شد که یک طلا و یک نقره از این مدال ها سهم اصفهان بود و ایران توانست در جدول مدالی در رده نخست قرار بگیرد و چین میزبان در رده دوم ایستاد.

دومین مدال تیمی اصفهان در مسابقات پاراآسیایی هانگژو و اولین مدال برنز تیمی اصفهان در این مسابقات، دیگر نتیجه ورزشکاران پاراآسیایی اصفهان در روز سوم مسابقات بود و در این روز رکابزن اصفهانی عضو تیم باشگاه دوچرخه سواری فولاد مبارکه سپاهان اصفهان موفق به کسب اولین مدال برنز تیمی اصفهان در این رقابت‌ها شد.

رضا رشنو عضو تیم ملی و عضو تیم باشگاه دوچرخه سواری فولاد مبارکه سپاهان در مسابقات پاراآسیایی هانگژو به همراه «بهروز دلیر» دیگر رکابزن تیم ملی ایران، موفق به کسب مدال برنز دوچرخه سواری در بخش «تایم تریل انفرادی» شد.

این رکابزن در تایم تریل انفرادی کلاس B مربوط که به ورزشکاران نابینا و کم بیناست، موفق به کسب مدال برنز و کسب جایگاه سوم در قاره کهن شد و در این ماده رکابزنان کشورهای چین و مالزی در رده های اول و دوم قرار گرفتند.

 

روند مدال آوری ورزشکاران پاراآسیایی اصفهان در روز سوم مسابقات هانگژو با مدال طلای حامدحق‌شناس،نقره تیمی سمیه رحیمی و مدال برنز تیمی رضا رشنو به پایان نرسید و ملی‌پوشان اصفهانی پارادوومیدانی ایران این بار در ماده پرتاب وزنه افتخار آفرینی کردند و به عنوان قهرمانی و مدال ‌های طلا و نقره این رشته در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی دست پیدا کردند.

روز سوم چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین، سه ملی پوش کشورمان در پرتاب وزنه به رقابت پرداختند که 2 نفر آن ها از استان اصفهان بودند.

در پایان این رقابت‌های پرتاب وزنه رشید مسجدی عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد، مسجدی در روز نخست نیز یک مدال برنز برای ایران به ارمغان آورده بود.

علیرضا مختاری دیگر پرتابگر اصفهانی تیم ملی نیز در پرتاب وزنه به عنوان دوم و مدال نقره رسید، مختاری پیش از این یک مدال طلا برای اصفهان و ایران کسب کرده بود،در این بخش «اسدالله عظیمی» به عنوان چهارمی دست پیدا کرد و نتوانست به مدال برسد.

روز چهارم بازی‌های پاراآسیایی و کسب دومین مدال برنز تیمی اصفهان از هانگژو

چهارمین روز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با کسب یک مدال برنز تیمی برای پاراآسیایی های اصفهانی همراه بود و مدال اصفهان در این روز در رشته‌های پاراتیراندازی با کمان و در ماده «میکس کامپوند» به دست آمد.

چهارمین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برای ورزشکاران پاراآسیایی اصفهانی‌ با کسب یک مدال برنز در رشته تیراندازی باکمان همراه بود و در ادامه بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و در مرحله رده‌بندی رقابت‌های پاراتیرو کمان در بخش تیمی «میکس کامپوند» پیگیری شد و کمانداران تیم ایران متشکل از هادی نوری از اصفهان و «مریم یاورپو» به مصاف رقیبانی از کره جنوبی رفتند.

ملی‌پوشان ایران در مرحله رده‌بندی و در یک نبرد جذاب و دیدنی با نتیجه 152 بر 150 پیروز شدند و کماندار اصفهانی با این بُرد به دومین مدال برنز تیمی اصفهان در این رقابت ها دست یافتند.

 

روز پنجم بازی‌های پاراآسیایی و کسب دومین مدال نقره تیمی اصفهان از هانگژو

پنجمین روز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با کسب یک مدال نقره تیمی برای پاراآسیایی های اصفهانی همراه بود و مدال تیمی اصفهان در این روز در رشته‌ والیبال نشسته به دست آمد.

تیم ملی والیبال نشسته بانوان جمهوری اسلامی ایران که بیشتر اعضای آن اصفهانی و عضو باشگاه فولاد مبارکه سپاهان هستند در پنجمین روز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با درخشش ستاره‌های طلایی‌پوش بر سکو نایب قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی ایستادند.

تیم ملی والیبال نشسته بانوان سپاهان در چهارمین حضورش در رقابت‌های پاراآسیایی هانگژو مدال نقره را برگردن انداخت و اصفهان را به دومین نقره تیمی در این رقابت‌ها رساند.

زینب ملکی، بتول خلیل‌زاده، مهری فلاحی، زهرا نجاتی و فاطمه جهانی پنج نماینده اصفهان در تیم ملی والیبال نشسته بودند که با درخشش خود به سکوی آسیایی رسیدند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/786989/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هویت شهید «مجتبی نادر طهرانی» شناسایی شد

جاذبه های دیدنی نیاسر کاشان، کهن باغشهر ایران

خبر تلخ برای فیلم بازها؛ وبسایت Subscene به زودی تعطیل می‌شود

فیلم| مردم درباره طرح نور چه می‌گویند؟

ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند

باران بهاری و سیل در روستاهای نایین

ثبت بیشترین تخلف سرعت در محور ارومیه- مهاباد

جاده شهرضا-اصفهان غرق شد!

فیلم| شهردار اصفهان راننده تاکسی برقی شد!

لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش 6 درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان

رادان: دشمن اصل مترقی حجاب را هدف قرار داده است

بخشی از کتاب/زندگی تنها سایه‌ای است گذرا

قدرتمندترین گوشی اندرویدی دنیا را نه سامسونگ ساخته و نه شیائومی

نسخه جدید بن‌سلمان- بایدن برای تغییر چهره منطقه

کنایه «عصر ایران» به دولت: تعداد کارخانه‌های احیاشده هر بار هزارتا زیادتر می‌شود

لزوم بهره‌گیری از نظر سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری‌های قانونی مرتبط با مناطق آزاد

دستاوردهای متروی مشهد و اصفهان به اشتراک گذاشته می‌شود

بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور

ز رویِ دوست دلِ دشمنان چه دریابد؟

5 تغییری بزرگی که آپدیت فال‌آوت 4 به بازی آورده است

آنر Magic 6 RSR Porsche Design برای عرضه در بازار جهانی معرفی شد

پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی

جنجال قرارداد چینی شهرداری تهران؛ شفافیت کجاست؟

نماینده کارگران در شورای عالی کار: روشنگری هم «تحریک» محسوب می‌شود

تیتر گمراه کننده‌ برای نقدینگی

وضعیت زیرگذر کارخانه قند اصفهان پس از بارش‌های شدید باران

پیگیری مشکل اینترنت در روستاها

مشکل آب‌گرفتگی بلوار ارغوانیه رفع شد/ آماده‌باش اکیپ‌های ستاد سیل تا پایان بارش‌ها

محبوس شدن 3 نفر در معدن فلاورجان به دلیل ریزش تونل / آخرین وضعیت بارش‌ها در اصفهان + فیلم

آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها

پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم

محسن دلکرمی سرپرست شهرداری تیران شد

مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور

مصدومیت 5 نفر در پی واژگونی 206

فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است

فعالیت‌های تاثیرگذاری برای رفع مشکل آب اصفهان در حال انجام است

داستانک/ زنگوله‌ای بر گردن

افشاگری در دادگاه؛ مایکروسافت به‌دلیل ترس از گوگل روی OpenAI سرمایه‌گذاری کرد

ترمز گرانی مسکن در «شیپور» و «دیوار» کشیده می‌شود

تحلیل ظریف از نقشه ضدایرانی

ستون سرکوب

جنگ کریدورها در خاورمیانه

همتی: این دولت 600 هزار میلیارد تومان پول چاپ کرده است/ ویدئو

رادان: دشمن با تمام توان درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است

اسرار ازل را نه تو دانی و نه من

این گوشی مچ همه میان‌رده‌ها را می‌خواباند؛ حتی پوکو X6 پرو

آنتروپیک نسخه iOS چت‌بات Claude را منتشر کرد

باگ‌های آزاردهنده جدیدی وارد ویندوز 11 شده‌اند

رانت شیرین 69 میلیارد دلاری برای واردکنندگان

سفر سرنوشت‌ساز گروسی به تهران