پیام سپاهان

آخرين مطالب

لزوم تغییر رویکرد از آموزش عرضه محور به آموزش سفارش محور اجتماعی

لزوم تغییر رویکرد از آموزش عرضه محور به آموزش سفارش محور
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آرش اخوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در نشست خبری سومین مسابقه آزاد کشوری نما چینی آجر، اظهار کرد: سال‌ها است که اعتبار مناسب برای تجهیز ادارات به سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تخصیص داده نشده است. اگر تجهیرات مناسبی نداشته باشیم چگونه می‌توانیم آموزش درست برای اشتغالزایی داشته باشیم.
یکی از بزرگترین ضعف‌های ما این است که آموزش ما در کشور عرضه محور بوده است که مفید نیست.
وی افزود: در اداره استان به سمت رویکرد آموزشی سفارش محور رفتیم و در بسیاری از شهرستان‌های استان این تلاش شده است. در استان اصفهان این حلقه مفقوده که صاحبان صنایع و صنوف بودند را برای کار مشترک پیدا کردیم. تا مربیان در دل صنوف کار نکنند متوجه نیاز واقعی آن صنف برای آموزش نمی‌شوند و به همین دلیل سعی کردیم رویکرد‌ها را تغییر دهیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در زمینه فرهنگ سازی آموزش‌های مهارتی در استان اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و 120 هزار نفر را در استان سالیانه در بخش خصوصی و دولتی آموزش می‌دهیم که در سال گذشته از این 120 هزار نفر، 900 نفر را در آموزش دوگانه آموزش دادیم.
اخوان ادامه داد: برای استعدادیابی نیرو‌های مهارتی برگزاری مسابقات مهارتی را در دستور کار داریم. مسابقه ملی مهارت در سه سطح شهرستانی استانی و ملی برگزار می‌شود که نفرات برتر به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند. در مسابقات جهانی جوانان زیر 22 سال می‌توانند شرکت کنند و در کشور سال اول جوانان زیر 20 سال و سال دوم جوانان زیر 21 سال را مشارکت می‌دهیم.
وی افزود: در کنار این مسابقات رقابت‌های آزاد را داریم که شرایط شنیده شدن بهتر را دارد و در این مسابقات افراد با مهارت بدون محدودیت سنی شرکت می‌کنند که در نتیجه خبرگان مهارتی شناسایی می‌شوند. حسن مسابقات آزاد این است که مستقیما با اسپانسر جلو می‌رویم و شرکتی را پیدا کردیم که به شکل تخصصی در آجر نما کار می‌کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: صاحب این شرکت یک مسابقه را ترتیب می‌دهد و شاغلانی که در نمای آجر کار می‌کنند از سراسر کشور در رقابت‌ها شرکت می‌کنند و پس از چهار روز آموزش برای مسابقات آماده می‌شوند. مدل آزمون مانند مسابقات جهانی است و با شناخت نفرات برتر این افراد به نمایندگی‌های شرکت مورد نظر معرفی می‌شوند و به تدریج می‌توانند در عرصه بین المللی هم ظاهر شوند.
اخوان گفت: در صنعت سنگ استان طبق تحقیقی که انجام دادیم بیشتر از نفت می‌توانیم درآمد داشته باشیم، اما نیرو‌های سنگبری‌ها را بیشتر اتباع خارجی تشکیل می‌دهند. تا زمانی که عرضه محور در آموزش کار کنیم با مشکل کمبود نیرو مواجه هستیم. این نگاه را تغییر دادیم و در شرکت صنعتی محمود آباد در صنعت سنگ حرکت‌های خوبی را انجام داده‌ایم. هرچه بتوانیم مشارکت بخش خصوصی را در آموزش‌های سفارش محور بیشتر کنیم موفق‌تر خواهیم بود.
اخوان افزود: در حوزه معدنی هم به طور جدی ورود می‌کنیم و اصل موضوع ارتباط گیری درست با بخش‌های مختلف است. فرهنگ غلط پشت میز نشینی مملکت را فلج کرده است به همین دلیل شورای مهارت را راه اندازی کرده ایم تا فرهنگ مهارت آموزی و کار را به جای مدرک گرایی ترویج کنیم. در آلمان 70 درصد به دنبال مهارت آموزی می‌روند که در ایران کاملا برعکس است.
وی خاطرنشان کرد: این مسابقات محک خوبی برای افراد است و نفرات فرصت ارتقای مهارت خود را دارند و در هیچ جای دنیا فردی که مهارت کافی داشته باشد بیکار نخواهد بود.
استفاده از نمای خشک 35 درصد مصرف انرژی ساختمان را کاهش می‌دهد
همچنین رضا چینی_ عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان اصفهان، گفت: به مقوله مهارت در کشور به درستی پرداخته نشده است و دانشجویان فارغ التحصیل مهارت کافی برای جذب بازار کار ندارند. در سه سال گذشته با دریافت مجوزی که از اداره فنی و حرفه‌ای گرفته ایم آموزش‌های مداومی را در سطح کشور داشته ایم و سالیانه 20 هزار نفر ساعت متعهد به آموزش مهارتی هستیم.
وی افزود: نیاز اروپایی‌ها به پرسنل مهارتی زیاد است و افرادی که آموزش کافی ببینند قطعا برای آنان کار زیاد است. ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال نیاز به 50 میلیون مترمربع نماسازی دارد و بالغ بر پنج میلیون نفر نیاز به کار در بخش نما دارند. سه برابر مصرف انرژی در منزل‌های مسکونی کشور بیشتر از میانگین جهانی است که یکی از دلایل آن نبود دیوار‌های مناسب است که نمای اصولی ندارند. نماسازی باید به سمت نمای خشک حرکت کند.
چینی ادامه داد: هدف اصلی ما استفاده از چسب نما به جای ملات آجری است و در سیستم سنتی 2 تا 8 سانتیمتر ملات پشت آجر می‌ریختیم. امروز به دلیل پرت انرژی ساختمان باید نما چینی آجر خشک شود تا 35 درصد از هدر رفت انرژی جلوگیری شود. امسال سعی داریم این روش را آموزش دهیم و در مسابقات اجرچینی این روش مهارتی آموزش داده می‌شود.
مدیرعامل شرکت آجر نماچین، گفت: روش اجرایی نمای ساختمان‌های بلندمرتبه باید تغییر کند که در مبحثِ 2800 ساختمان‌ها از یک ارتفاع مشخص باید از نمای خشک استفاده کنند و تمام واحد‌های مسکونی استان روزانه 17 میلیون متر مکعب مصرف گاز دارند که در فصل سرما مصرف سه برابر می‌شود به همین دلیل باید از پرت انرژی جلوگیری کنیم. خود را ملزم می‌دانیم که در سراسر کشور این آموزش را تسری دهیم تا از نمای خشک در ساخت و سازه‌ها بهره ببریم.
چینی گفت: دانشجویان باید این مهارت را فرا بگیرند و اگر این روش را جدی بگیرند می‌توانند درآمدزایی خوبی برای خود داشته باشند. زمان ساخت مسکونی به جای یک تا دو سال باید به شش ماه کاهش یابد. در دیواره پیرامون با روش نمای خشک عرض ساختمان در داخل را تا 15 سانتیمتر کاهش می‌دهیم و وزن سازه تا یک سوم کاهش می‌یابد و در کل به فضای سبز بهتر هم کمک می‌کند.
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان اصفهان، افزود: آجر تولیدی ما برای کف ساختمان هم استفاده می‌شود و محصول تولیدی برای مناطق مختلف آب و هوایی مناسب است. سهم صادرات آجر ایران در بازار‌های جهانی اندک است و باید خود را به عنوان یک برند معتبر معرفی کنیم و بالغ 70 رنگ آجر را با ماندگاری رنگ بالا می‌توانیم تولید کنیم.
وی اظهار کرد: باید خواب سرمایه را کوتاه‌تر کنیم و به سمت ساختمان‌های صنعتی برویم. ارتباط صنعت و دانشگاه باید بهتر شود، اما دستورالعمل‌های دانشگاهی سد راه این ارتباط شده اند. مواد اولیه قوی در ایران برای تولید آجر داریم و از نظر فناوری نسبت به جهان عقب نیستیم، اما مشکل اصلی مصرف بیش از حد انرژی در کشور است. 58 میلیون متر مکعب مصرف روزانه گاز در استان است که سعی داریم این مصرف را استاندارد سازی کنیم.
چینی گفت: آجر خشک حدود 30 درصد گران‌تر از روش سنتی است. انرژی مصرفی ما برای تولید آجر از فروردین تا کنون چهار برابر بیشتر شده است.
وی خاطرنشان کرد: از سراسر استان‌های کشور در مسابقات آجرچینی شرکت کننده داریم و افراد به خوبی در کارگاه آموزشی توجیه می‌شوند. یکی از مشکلات در استان این است که در استان اصفهان 65 هزار نفر بیمه ساختمانی هستند که در ساختمان‌ها مشغول کار نیستند و فقط آموزش دیده‌اند. راهکار اجرایی این است که هر ساختمانی باید لیست کارگران خود را به سازمان تامین اجتماعی بدهد تا متناسب با ساعت کاری روزانه بیمه برای آنان رد شود.
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان اصفهان گفت: مسابقات به شکل تیمی دو نفره برگزار می‌شود و بیش از 26 گروه نمی‌توانیم پذیرش داشته باشیم.
انتهای پیام/ی

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/326326/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

دو اطلاعیه از قطعی گاز درمناطقی از اصفهان و بخشی از شرق

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی از واکنش‌ها به اتفاقات اصفهان

پرواز دو یا سه کوادکوپتر در اصفهان در حد اسباب‌بازی است/ حماس یک جریان ریشه‌دار مردمی و یک حرکت آزادی‌بخش در مقابل اشغال است

واکنش امیرعبداللهیان به حوادث اصفهان: سلاح‌هایشان شبیه اسباب‌بازی بچه‌هایمان بود

(تصویر) سی‌ان‌ان سند رو کرد؛ پایگاه هوایی اصفهان آسیبی ندیده است

لحظه به لحظه با بورس / افزایش 61 هزار واحدی شاخص کل

استان‌های همجوار اصفهان در معرض ریزگردهای ناشی از خشکی تالاب گاوخونی

عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی اسپیدی در اصفهان

هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه | واکنش بغداد به اقدام تخریبی در اصفهان

افزایش تسهیلات شهرداری برای خرید موتورسیکلت‌های برقی در سال جاری

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

مالیات بر عایدیِ سرمایه در انتظار مجلسی‌ها

موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود

فیلم| درگیری لفظی مقامات صهیونیست پس از پراندن چند شیء مشکوک در اصفهان!

امیرعبداللهیان: قضاوت ما بر مبنای رفتار کاخ سفید است/ ریزپرنده‎‌های اصفهان درحد اسباب‌بازی بودند

نمایش درماندگی رژیم صهیونیستی / وزیر امنیت اسرائیل: مسخره و بی‌خاصیت بود

بازار گرم گیاهان بهاری در مهاباد

بستر مردمی تکریم منزلت معلم باید فراهم شود

نواختن زنگ اقتدار ایران اسلامی در مدارس استان اصفهان

هفت نکته درباره اتفاقات اصفهان و ساقط شدن ریزپرنده‌های مشکوک

خیرین استان اصفهان 104 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان کمک کردند

جمع‌آوری اقلام حجیم قابلیت جدید اصپاک در اصفهان/ خبرهای خوش در راه است

فرمانده سپاه اصفهان: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشور‌ها خبر دادیم

فرار سارقان موتور سیکلت بی نتیجه بود

توضیح امیرعبداللهیان درباره حادثه اصفهان: سلاح‌های مورد استفاده اسباب‌بازی‌هایی بودند که کودکان ما با آن‌ها بازی می‌کنند!

از ظرفیت شهروندان استفاده می‌کنیم

یک‌صد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد

رشد 61 هزار واحدی صبحگاهی بورس

تسنیم: آسیب دیدن بخشی از سامانه پدافند هوایی در حادثه اصفهان کذب است

توضیح امیرعبداللهیان درباره حادثه اصفهان: سلاح‌های مورداستفاده اسباب‌بازی‌هایی بودند که کودکان ما با آن‌ها بازی می‌کنند!

پرواز دو یا سه کوادکوپتر در اصفهان در حد اسباب‌بازی است

بازدید دانشجویان از دستاوردهای صنعتی اصفهان

تسنیم: آسیب دیدن بخشی از سامانه پدافند هوایی در جریان مقابله با ریزپرنده‌ها در اصفهان کذب است

قوی سپید میزبان زردپوشان نصف جهان

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

حذف کامل کروکی های کاغذی تا پایان خرداد ماه

غرق‌شدگی مردی جوان در اصفهان

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

ارائه تسهیلات جدید به اصفهانی‌ها برای خرید موتور سیکلت برقی در 1403

موشک‌های سپاه از 5 لایه سامانه پدافندی اسرائیل عبور کرد