پیام سپاهان

آخرين مطالب

قیمت گذاری و درآمد پایین مهندسان برق چالش بزرگ فعالان این صنعت اقتصادی

قیمت گذاری و درآمد پایین مهندسان برق چالش بزرگ فعالان این صنعت
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان در نشست خبری بررسی چالش ها و فرصت های اشتغال وکارآفرینی در رشته مهندسی برق، یکی از چالش های این صنعت، قیمت گذاری و درآمد پایین مهندسان برق عنوان شد که با وجود فعالیت در بازار، عایدی و درآمد لازم را کسب نمی کنند.

رییس انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان امروز (چهارشنبه-21 مهرماه) در نشست خبری بررسی چالش ها و فرصت های اشتغال وکارآفرینی در رشته مهندسی برق همزمان با یازدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت برق و اتوماسیون صنعتی، با بیان اینکه صنعت برق یکی از صنایع مادر کشور است، اظهار کرد: هر چه در کشور پیشرفت می کنیم نیاز به صنعت برق بیشتر می شود.
به گزارش ایسنا، سید محسن پورسعید با بیان اینکه امروز صنعت برق کشور به خودکفایی رسیده درحالیکه قبلا از متخصصان خارجی استفاده می کردیم، تاکید کرد: جوانان ما پیشرفت خود را در آن طرف مرزها می بینند و این بزرگ‌ترین زیان کشور است.
وی گفت: چالش بزرگ امروز کشور خروج متخصصان از کشور است، در حالیکه برای ادامه راه نیاز به حضور جوانان داریم، بنابراین جوانان باید به خودباوری برسند.
رییس انجمن صنایع همگن برق و الکترونیک استان اصفهان تاکید کرد: در بخش برق دولت بدهی های خود به وزارت نیرو را پرداخت نکرده و این یکی از چالش های صنعت برق است که در این شرایط دولت برق ما را یارانه می دهد و از سوی دیگر نمی توانند طلب نیروگاه های خصوصی را پرداخت کند.
وی افزود: موقعیت هایی که جهت صادرات برای صنعتگران ایجاد می شود به دلیل اینکه استاندارد قوی نداریم و محصولات صادره تحت استاندارد خاصی قرار نمی گیرد، بعضا در این مسیر به مشکل می خوریم، این درحالیست که در حوزه صادرات باید محصول مطابق استاندارد مشخصی تولید شود و از سوی دیگر صنعتگر فرق بین محصول مرغوب و نامرغوب را بشناسد.
پورسعید با اشاره به حوزه خدمات صنعتی، گفت: امروز کشور در حوزه صنعت و قطعات، خدمات تخصصی بازاریابی انجام نداده است و این یکی از چالش های صنعت برق است.
مدیر مجموعه ماهر محور صنعت نیز در این نشست یکی از چالش های کشور را از بین رفتن امید از بین آحاد جامعه دانست و گفت: توهم موفقیت آسانسوری یکی از امروز چالش های کشور است، از سوی دیگر درگیر نظام آموزشی غلط به خصوص در جامعه مهندسی هستیم.
حسین فرهادی توضیح داد: سطح تولید مدرک مهندسی بالاتر از خود مهندسی در کشور است و نظام آموزشی کشور تنها صادرکننده مدرک است تا تولید مهندسی.
وی با اشاره به ضرورت صادرات به عنوانی یکی از نیازهای کشور، تاکید کرد: اگرچه امروز شاهد صادرات در کشور هستیم، اما صادرات نیروی انسانی در کشور از صادرات کالا بیشتر شده است.
این کارآفرین افزود: در جامعه افراد مستعد بسیاری وجود دارند که اگر امید و ایجاد انگیزه برای آنها ایجاد شود در سایه تخصص و مهارت می توانند به موفق برسند.
وی گفت: یکی دیگر از چالش های مهندسی برق قیمت گذاری و درآمد پایین مهندسان برق است و با وجودی که یک مهندس برق در بازار کار می کند، اما در نهایت عایدی و درآمد لازم را کسب نمی کند که یکی از دلایل آن پایین بودن سطح تفکر و توقعات پایین در بین فعالان این صنعت است.
فرهادی با تاکید بر اینکه صنعت برق، یکی از صنایع مادر کشور است، گفت: با این وجود مهندسین برق درآمد و عایدی پایینی دارند، این درحالیست که باید بر روی درآمدزایی یک مهندس برق و قیمت گذاری پروژه های برقی در کشور کار کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید بر روی تفکر دانش پذیران کار می کنیم، تصریح کرد: در وهله اول باید مهارت عمومی (مذاکره، اقناع، نحوه ارتباط با کارگر و کارفرما و ...) و در مرحله دوم مهارت های تخصصی و کاربردی را به مهندسان برق آموزش دهیم به همین منظور ما به سمت تولید آموزش های مهارت محور رفته ایم.
این کارآفرین با تاکید بر اینکه نیازهای عادی و اساسی، حمل و ‌نقل، بیولوژیک، مسکن و خرد و خوراک و … در سایه صنعت برق مرتفع می شود، تصریح کرد: صنعت برق تنها معطوف به تولید نیست و تولید آخرین مرحله کار است، صنعت برق شامل مشاوره، تعمیرات، آموزش، تامین کننده، فروشنده تجهیزات در بین کشورهای همسایه، بازاریابی صنعتی، ممیزی انرژی و ... است.
حسن فرهادی- بنیانگذار مجموعه ماهر محور صنعت در این نشست گفت: یکی از ضعف های دانشگاه ها این است که افراد را برای گذشته آماده می کنند نه برای آینده، در حالیکه نیازمند یک تحول اساسی در دانشگاه ها هستیم.
به اعتقاد این کارآفرین، یکی از فرصت ها، همین ناامیدی در بین بقیه افراد است که این شرایط فضا را برای رشد افراد مهیا می کند.
وی افزود: اگر چالش هایی همچون تبادل ارز، جابجایی ماشین آلات و ... برطرف شود، بهترین فرصت برای مهندسین برق ایرانی و صادرات این رشته مهیا می شود.
فرهادی با بیان اینکه مهندسی برق نیازمند دو ‌نوع مهارت عمومی و ‌تخصصی است، گفت: بخش عظیمی از چالش ها به سیستم موجود برمی گردد، اما بخشی از چالش ها به نگاه خود ما برمی گردد و باید توجه داشت که یکی از ضعف های صنعت و مهندسی برق در ارتباط موثر است.
وی تاکید کرد: تعهد، شخصیت، رفتار و تخصص اگر در بین مهندسین این رشته باشد، فعالیت آنها حتی می تواند منجر به موفقیت در بازارهای صادراتی شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/325515/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

صرف هزینه 1250 میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان

به دنبال جنگ با ایران نیستیم؛ ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم

جریان زندگی در زاینده رود اصفهان | تصاویر

واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

امیرعبداللهیان: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود؛ این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده/ ریزپرنده‌های ساقط‌ شده {در اصفهان} هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته

لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی

واکنش خنده‌دار کاربر اصفهانی به ماجرای دیشب اصفهان

حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود + فیلم

(ویدئو) وزیر رژیم صهیونیست: ماجرای اصفهان؛ ضعیف نه! بی‌خاصیت!

واکنش خنده‌دار مردم اصفهان به حمله ریزپرنده‌ها؛ گالامب و گلومب بود!

اتحادیه اروپا : گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم / نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

من پیر فنا بدم جوانم کردی

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

مسخره‌ترین حمله ادعایی صهیونیست‌ها در یک کلمه

اتحادیه اروپا: حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

شغل عجیب بیش از 100 میلیون نفر در چین!

(ویدئو) واکنش لاوروف به حادثه اصفهان و عملیات وعده صادق

رهبر مخالفان نتانیاهو: «بن گویر» آبروی اسرائیل را برده است

واکنش ظریف به «آتش بازی رژیم» صهیونیستی در اصفهان

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان

تو مثل منی برف...