پیام سپاهان

آخرين مطالب

وزیر کشور در اصفهان: ایران با وجود انواع تحریم‌ها و بدخواهیِ دشمنان شکوفا می‌شود/ برنامه دولت برای رفع مشکلات آبی با اصلاح الگوی مصرف و کشت سیاسی

وزیر کشور در اصفهان: ایران با وجود انواع تحریم‌ها و بدخواهیِ دشمنان شکوفا می‌شود/ برنامه دولت برای رفع مشکلات آبی با اصلاح الگوی مصرف و کشت
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -

پیام سپاهان


گروه استان‌ها ــ وزیر کشور گفت: اگرچه ایران تحت انواع فشارها، تحریم‌ها و بدخواهی‌های ظالمان جهان است اما با تحقق امری که خداوند مقدر فرموده، شکوفا می‌شود و ملتی سربلند، سرافراز و مقتدری خواهد شد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، احمد وحیدی بعدازظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار اصفهان اظهار داشت: امیدوارم تمام صحبت‌ها و اقدامات ما در جهت رضایت حضرت ولیعصر(عج) و در راستای تعجیل در ظهور آن حضرت باشد.
با ظهور امام زمان(عج) تمام زمین پر از عدل و قسط می‌شود و تقدیر الهی بر حاکم‌شدن مستضعفان است و مستضعفان می‌توانند وارث زمین شوند.
وی افزود: اگرچه کشور ما تحت انواع فشارها، تحریم‌ها و بدخواهی‌های ظالمان جهان است اما با تحقق امری که خداوند مقدر فرموده، شکوفا می‌شود و ملتی سربلند، سرافراز و مقتدری خواهد شد.
وزیر کشور ادامه داد: مراسم‌هایی مانند مراسم امروز را باید فراتر از تشریفات معمول در نظر بگیریم. این آمدن‌ها و رفتن‌ها در واقع نو شدنی است که در پس آن، تغییراتی اتفاق می‌افتد و این نو شدن ابتدا باید در روح و روان ما و سپس در مسیر و عملکرد ما محقق شود. مقام معظم رهبری مدتی پیش صحبت‌های مفصلی درباره تحول داشتند و فرمودند امام خمینی(ره) مدیری تحول‌گرا بودند.
وحیدی گفت: جوامع در پی این تحولات بزرگ رشد می‌کنند و از حالت سکون خارج می‌شوند و حرکت رو به جلو دارند. در این عالم کاری پایان ندارد و تا هستیم باید تلاش کنیم. تلاش بزرگ و دائمی مردم و ملت ما برای طی کردن مسیرهایی که مورد رضایت حضرت حق است همواره عیان بوده و خدمت به خلق در رأس تمام آنها است؛ مردمی که حضرت امام خمینی(ره) درباره آنها فرمودند امت ما از امت صدر اسلام برتر است.
وی در ادامه بیان کرد: ملتی که اینچنین پای انقلاب، نظام و ارزش‌های اساسی دینی، عزت و شرف، کشور امام زمانی و امام رضایی ایستاده است؛ شایسته این سخن است. اصفهان شهر شهیدان خرازی، کاظمی، ردانی‌پور، میثمی، اشرفی‌ اصفهانی و غیره است که هرکدام ستاره‌ای در آسمان نورانی این شهر و استان با 23 هزار شهید هستند.
وزیر کشور تصریح کرد: این بسیار مهم است که چگونه می‌توانیم توجه و رضایت این شهدا را جلب کنیم. اگر توجه شهدا ما و دعای آنها پشت سر ما باشد امکان ندارد در موضوعی درمانده بمانیم. هرگز نباید از یاد شهدا غافل باشیم چون آنها شاهد، ناظر و یاور ما هستند. در چنین فضای معنوی و ارزشی مسائل راحت‌تر جلو می‌رود و برادری و دوستی شرط حرکت در چنین مسیری است.
وحیدی با اشاره به نظر جامعه‌شناسان درباره انسجام اجتماعی و سرمایه اجتماعی خاطرنشان کرد: عبارت مومنان برادران یکدیگر هستند تمام این مفاهیم را در هم می‌پیچد. از این جمله تمام مفاهیم مانند سرمایه اجتماعی، اعتماد، تعاون اجتماعی، انسجام، همبستگی و رفاه اجتماعی استنباط می‌شود. اگر مفهوم این جمله محقق شود دیگر کسی نیست که غمی داشته باشد و دیگران آن را غم خود ندانند.
وزیر کشور در بندرعباس: قدرت‌های فرامنطقه‌ای ‌در منطقه ماجراجویی نکنند/ امنیت خلیج فارس را با "عزت و قدرت" حفظ خواهیم کرد ‌ ادای احترام وزیر کشور به مقام شامخ شهیدان‌ وزیر کشور در پاسخ به تسنیم: دشمنان از هر‌گونه ماجراجویی‌ ‌خودداری کنند/ آغوشمان به‌روی همه کشورهای همسایه برای بهترین روابط باز است وی اصفهان را نقطه اتکای انقلاب و حرکت‌های ملی و افتخارآفرینی‌های جمهوری اسلامی دانست و افزود: در خدمت چنین مردمی بودن توفیق بزرگی است و این توفیق را به جوان انقلابی، پرکار و اندیشمند سیدرضا مرتضوی تبریک می‌گویم. در خدمت مردم بودن، غم آنها را خوردن و با شادی آنها شاد شدن و با غم‌شان ناراحت شدن توفیق بسیار بزرگی است.
وزیر کشور ادامه داد: استاندار پیشین اصفهان نیز چهره‌ای دانشگاهی و فرهیخته بود که تلاش‌های زیادی انجام داد و از ایشان تشکر می‌کنم. باید از خدمت گذشتگان تشکر کنیم و برای ایشان آرزوی توفیق دارم.
وحیدی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان اصفهان گفت: اصفهان در بسیاری از حوزه‌ها رده‌های اول تا سوم کشور را در اختیار دارد. البته این ظرفیت بزرگ اقتصادی زمانی ارزش دارد که تحت پوشش ظرفیت‌های معنوی این استان نظیر علمای دینی و شهدای بزرگوار است.
وی با اشاره به مشکلات آب در اصفهان تصریح کرد: متأسفانه مسئله آب، مسئله تمام کشور است. در این زمینه ابتدا باید به لطف خداوند متوسل شویم تا باران رحمت خود را بر ما نازل کند. اما در حوزه اجرایی چند برنامه در دستور کار دولت داریم. باید قبول کنیم کشورمان در منطقه کم‌آب قرار دارد و باید با آن سازگاری پیدا کنیم که شرط آن اصلاح الگوی مصرف، الگوی کشت و مصرف آب در صنایع در سطح ملی است.
وزیر کشور با بیان اینکه 3 درصد نرخ رشد از بهره‌وری حاصل می‌شود، بیان کرد: متأسفانه بهره‌وری ما در حوزه‌های گوناگون پایین است که در شأن کشور، ملت و دولت اسلامی نیست. اینکه میزان مصرف گاز در کشور ما 5 برابر ژاپن یا برابر با کل اتحادیه اروپا باشد درست نیست و این رویه باید اصلاح شود. اندیشمندان و دانشگاه‌های ما باید به افزایش بهره‌وری در کشورمان کمک کنند و شهر اصفهان به‌عنوان اولین دارنده پارک علم و فناوری بهترین شهر برای پرداختن به این موضوع است.
وحیدی گفت: اقتصاد ما باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان برود و افزایش بهره‌وری خود به خود در اقتصاد دانش‌بنیان اتفاق می‌افتد. البته باید طرح‌های انتقال آب بین‌حوضه‌ای، انتقال آب از دریای عمان، خلیج‌فارس و دریای خزر و استفاده از آب‌های ژرف طبق الگوی آمایش سرزمینی انجام گیرد و این آمایش سرزمینی مبنای عمل ما باشد.
وی تصریح کرد: استان سرافراز اصفهان باید مانند همیشه منشأ بسیاری از تحولات در کشور باشد و چارچوب برنامه توسعه استان باید استخراج و در صورت لزوم بازنگری و سپس اجرا شود. امیدوارم استاندار جدید اصفهان بتواند تحت رهنمودهای امام جمعه اصفهان و علمای معزز و همچنین هماهنگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حمایت مدیران نقش خود را به خوبی ایفا کند.
انتهای پیام/165/س

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/324841/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت توجه توأمان به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) و حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

ضرورت توجه به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه و امام رضا (ع) در دهه کرامت

3800 معلم کلاس ابتدایی در اصفهان ارزیابی می‌شوند

بازداشت شهردار و عضو شورای نسیم‌شهر

حریق توأم با انفجار در اصفهان/ اطفا ادامه دارد

ممنوعیت برداشت بی رویه گیاهان خوراکی

قانون شکنی در اصفهان: آمار بالای بارهای کامیون با کرایه کمتر از تعرفه قانونی

جریان دائمی زاینده رود از سراب تا پایاب تنها راه نجات اصفهان

نباید از اجرای برنامه ترکیبی و تلفیقی دهه کرامت غافل شد

افزایش 32 درصدی شاخص اعدای عضو در اصفهان

شهردار یکی از شهرهای تهران بازداشت شد

«ریز پرنده‌های»‌ منهدم شده در اصفهان بیش از هرچیز یک جوک نظامی بود

پیک نیک اصفهانی‌ها کنار زاینده رود در روز حادثه!

تساوی فوتسالیست‌های فولاد هرمزگان در دیداری خارج از خانه

کربکندی: شاید سهمیه آسیایی سپاهان به مخاطره بیفتد

یکم اردیبهشت روز شهدای ورزشکار

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

به بهانه اول اردیبهشت یادروز سعدی شاعر بلند آوازه ایران و جهان‌

مدل جدید گوشی ارزان گلکسی F15 سامسونگ عرضه شد

موج تعدیل نیرو به خالق هوش مصنوعی Stable Diffusion رسید

لحظه‌ای بزرگ در انتظار لپ‌تاپ‌های ویندوزی است

جریان دائمی زاینده‌رود از سراب تا پایاب تنها راه نجات اصفهان

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند

7 نکته مهم درباره ساقط شدن ریزپرنده‌های مشکوک در آسمان اصفهان

تغییرات در مجموعه شهرداری اصفهان رو به پایان است/ لزوم توجه به دیپلماسی مالی

ضرورت توجه توأمان به ابعاد شخصیتی حضرت معصومه و حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 + آخرین وضعیت

اجرای برنامه‌های متنوع ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 7

گردشگران در پهنه اصفهان در امنیت کامل هستند

وقوع انفجار و حریق در مغازه تولید رنگ و اسپری در خیابان معراج + عکس

90 درصد پیله تر گلستان برای فرآوری به دیگر استان‎ها منتقل می شود

شهردار و عضو شورای نسیم‌شهر دستگیر شدند

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

بنچمارک ناامیدکننده چیپست جدید Kirin 9010 هواوی

بورس جهش کرد

آماده شوید؛ سقوط قیمت دلار نزدیک است

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

واکنش کودک اصفهانی در حمایت از سپاه + فیلم

واکنش بغداد به اقدام تخریبی در اصفهان

آسیب دیدن سامانه پدافند هوایی در مقابله با ریزپرنده‌ها در اصفهان تکذیب شد

واکنش عراق به اقدام تخریبی اسرائیل در اصفهان

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز شنبه 1 اردیبهشت