پیام سپاهان

آخرين مطالب

معرفی فیلم‌های سی‌وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان ونوجوانان اجتماعی

معرفی فیلم‌های سی‌وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان ونوجوانان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نشست خبری سی و چهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان امروز به صورت مجازی با حضور محسن دلیلی مدیر روابط‌عمومی این رویداد و علیرضا تابش دبیر این جشنواره برگزار شد.
پیش از برگزاری این نشست آیین رونمایی از پوستر این دوره از جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با حضور علیرضا تابش و شهردار اصفهان در میدان نقش‌جهان این شهر برگزار شد.
در ابتدای این نشست علیرضا تابش دبیر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بیان کرد: بار دیگر برای من سبب خوشحالی شد که در اصفهان شما را زیارت می‌کنم امیدوارم دوران کرونا و محدودیت‌ها هر چه زودتر به سر بیاید و مجدداً شاهد برنامه‌های رویداد محور باشیم و سالن‌های سینما شاهد تجمعات پرشور هنرمندان و خانواده‌ها شود. در ابتدا لازم است گرامی بدارم یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را و ادای احترام کنیم به شهدای مدافع سلامت که در یک سال و نیم گذاشته با نثار جان در مقابل بیماری کرونا و برای آسایش مردم جانانه ایستادند.
وی ادامه داد: امروز ساعت چهار صبح از تهران راه افتادم و ساعت نه با شهردار محترم اصفهان دیداری داشتم و پوستر جشنواره امسال را رونمایی کردیم. شعار امسال «سینما سرزمین خیال» است در شورای برنامه‌ریزی جشنواره بحث زیادی درباره شعاری که می‌تواند متناسب با شرایط کودکان باشد داشتیم. از سوی دیگر من برای سینما رسالت حفظ امید و نشاط را قائل هستم و در شرایط تلخ و شکننده کرونا کودکان هراس زده با دنیای سینما به آرامبخشی تخیل و خیال روی می‌آورند و سینماگران ما که طی سال‌های متمادی فیلم‌های جذابی برای آن‌ها تولید کردند برای ما قابل احترام هستند و از این جهت این شعار را برای جشنواره و المپیاد امسال شعاری عملیاتی می‌دانم.
تابش در ادامه گفت: امیدوارم از غم‌ها کاسته شود و فعالیت‌های فرهنگی به ویژه جشنواره‌های سینمایی به شکل سابق برگردد و شاهد حضور خانواده‌ها و بچه‌ها باشیم.
دبیر سی‌وچهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان افزود: امسال بیش از 550 اثر در دو بخش جشنواره به دبیرخانه رسید دوستان ما در بخش ملی و بین‌المللی این آثار را رصد کردند.
وی با ارایه آماری از آثار رسیده به جشنواره بیان کرد: آثار راه یافته به بخش مسابقه شامل ده وب سری است از میان کل آثار و ما بررسی کردیم 16 اثر با موضوع کروناست که در بخش کروناروایت حضور خواهند داشت.
معرفی فیلم‌های بلند جدول اکران جشنواره سی‌وچهارم
تابش افزود: فیلم‌های بلند سینمایی که قرار است به صورت فیزیکی و با رعایت استاندارد‌های جشنواره به نمایش دربیاید عبارتند از «بلوط» ساخته مرتضی رحیمی، «بامبالا» کارگردان سید جمال سید حاتمی، «برزنگی» ساخته حسین قاسمی جامی، «پسران دریا» ساخته افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی، «ترانه‌های پدرانه» ساخته محمد بصیری، «داستان‌های هزار و یک روز» تولید مشترک ایران و ژاپن ساخته حبیب احمدزاده، «زندگی و زندگی» ساخته علی قوی‌تن، «شهر گربه‌ها» ساخته سید جواد هاشمی، «لیپار» ساخته حسین ریگی و «یدو» ساخته مهدی جعفری. این فیلم‌ها در کاخ جشنواره اصفهان و استان‌های متقاضی به صورت حضوری به نمایش درمی‌آید.
معرفی داوران جشنواره
وی در ادامه گفت: افتخار دارم اسامی هیات داوران این دوره را از جشنواره را در بخش ملی اعلام کنم. مهین جواهریان، گلاره عباسی، بهروز شعیبی، سهیل موفق، حامد جعفری، رضا درستکار و بهرام دهقانیار آثار ملی را داوری می‌کنند. در بخش انیمیشن‌های بلند و کوتاه دو داور از ترکیه و افغانستان داوران این دوره هستند.
تابش افزود: همانطور که قبلاً هم اعلام کردیم این دوره به صورت ترکیبی میزبان مخاطبان است پلتفرم‌های میزبان هاشور، فیلیمو و تیوا به عنوان میزبان اصلی اکران آنلاین هستند و از تاریخ 16 تا 21 مهرماه مطابق با جدول جشنواره آثار به نمایش درمی‌آیند. امسال تیوا به عنوان تلویزیون اینترنتی در کنار ما خواهد بود و کلیه برنامه‌های برخط را به صورت روزانه پوشش می‌دهد افتتاحیه در اصفهان برگزار می‌شود. در هاشور علاوه بر فیلم‌های آموزشی، کتاب‌خانه آموزشی و… هست. در فیلیمو تنها نمایش آثار فیلم‌های جشنواره را خواهیم داشت.
دبیر جشنواره در ادامه توضیح داد: در خانه جشنواره در اصفهان ما داوران کودک و نوجوان را میزبانی خواهیم کرد و از داوران کودک دعوت می‌کنیم تا به این محل بیایند. داوران بخش فیزیکی هم می‌توانند آثار را از نزدیک و به صورت حضوری دنبال کنند.
وی افزود: ما امیدواریم با همت شهرداری اصفهان و کانون پرورش بتوانیم شاهد اکران فیلم‌های کودک و نوجوان باشیم و همواره طی این سال‌ها این تعلق خاطر را داشتیم که حاشیه شهر اصفهان هم بی نصیب از این موضوع نباشد. امسال استقبال خوبی از داوران بخش کودک و نوجوان شد هم مجموعه سیتی سنتر و هم سینما ساحل را خواهیم داشت که میزبان این دوره خواهند بود. در بخش هیات داوران بخش بین‌الملل هم 6 داور از کشور‌های مختلف در بخش مسابقه بلند و کوتاه داریم. از 8 کشور داور کودک و نوجوان داریم و سه کودک ایرانی آثار را داوری می‌کنند.
تابش ادامه داد: در کتابخانه ویدیویی که ویژه بازاریابان این رویداد است 450 فیلم را بارگذاری می‌کنیم و با چیزی که تعریف شده خارجی‌ها می‌توانند بیایند آثار را ببینند. ما برای دوستداران مطالعات سینمایی کارگاه‌های جذابی داریم که امیدوارم مورد استقبال مخاطبان جشنواره باشد. سه کارگاه با حضور مدرس خارجی و سه کارگاه با حضور مدرس ایرانی خواهد بود.
وی افزود: فیلم‌های «یدو» و «پسران دریا» دو فیلم ایرانی هستند که در بخش بین‌الملل در کنار ده اثر دیگر رقابت می‌کنند.
دبیر جشنواره با اشاره به اسامی کشور‌های حاضر در جشنواره سی‌وچهارم گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که یونیسف با ما امضا کرده فیلم‌های یونیسف را هم در جشنواره داریم که یک جایزه به یک فیلم برگزیده ایرانی اهدا می‌شود. امسال شاهد یک سالگی جشنواره ادبیات معاصر هم هستیم که یک کارگاه با ما به صورت مشترک برگزار خواهد شد.
تابش ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما اهمیت شهر‌های خواهرخوانده اصفهان بوده که در بخش پذیرش آثار با کشور‌ها و شهر‌هایی خواهر خوانده همکاری داریم. همینطور در بخش داوری هم چنین است. امیدوارم امسال هم وجه بین‌المللی جشنواره پررنگ باشد. همکاران من کار‌های ارزشمندی در دبیرخانه اصفهان داشتند یکی از برنامه‌های ما این بود که مرکز اسناد و موزه جشنواره را در اصفهان داشته باشیم که بخشی از آن رونمایی شد و امیدوارم فاز‌های بعدی در سال جاری افتتاح شود. دفتر جشنواره طی این روز‌ها فعال بوده و به رغم شرایط کرونایی همکاران من فعالیت‌هایی داشته‌اند.
وی ادامه داد: یکی از نقاط مهم و ارزشمند این جشنواره در پنج دوره گذشته همزمانی المپیاد فیلمسازی نوجوانان با جشنواره بوده که افتخار دارم در دوران مدیریتی من این رخداد مهم شکل گرفت و الان به نهالی بارور تبدیل شده است. نوجوانان در دوره‌های گذشته به عنوان مخاطب حضور داشتند، اما در این پنج دوره رقابت می‌کنند، آموزش می‌بینند، منتور دارند، پیشکسوتان در کنار آن‌ها هستند و از تجربیات آن‌ها استفاده می‌کنند.
دبیر جشنواره در ادامه گفت: تاکنون 23 استان و دو منطقه آزاد اروند و ارس اعلام آمادگی کرده‌اند میزبان گزیده‌ای از فیلم‌ها باشند. ما امسال در افتتاحیه جشنواره که به صورت خلاقانه برگزار می‌شود بزرگداشت زنده یاد نورپور را خواهیم داشت که مدیر و موسس سینما قدس اصفهان بودند. در اختتامیه هم از دو شخصیت محبوب و موثر در سینمای کودک و نوجوان که آن‌ها را متاسفانه از دست داریم یاد خواهیم کرد. یکی فرشته طائرپور که همیشه حضوری فعال در جشنواره داشتند همینطور زنده‌یاد محمد ابوالحسنی که خالق دیرین دیرین بود. از این دو شخصیت سینمایی تجلیل و بزرگداشت آن‌ها را برگزار می‌کنیم.
درحال تکمیل...

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/319316/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حضور امدادگران در سیل کاشان

جهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری

وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد

تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری

وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد

تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی

آب بردگی 2 دستگاه کامیون در نائین

بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان

سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو

صعود گلنور اصفهان به لیگ برتر بسکتبال ایران

امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم

وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت

سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید

آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان

محور ترانزیتی کاشان - بادرود بازگشایی شد

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

انتقاد نماینده گچساران از افزایش تعرفه اینترنت

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

مایکروسافت با استخدام مدیر متا برای «جابه‌جاکردن مرزهای هوش مصنوعی» آماده می‌شود

عملکرد برخی از پردازنده‌های اینتل یک‌شبه 9 درصد افت کرد

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

مدارس «یحیی‌آباد» آران و بیدگل تعطیل شد

سیل 2 کامیون را در نائین با خود برد

جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد

برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان

ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت

مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد

بهرام افشاری به اصفهان رفت

مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم

آبگرفتگی محور خوروبیابانک به سمت انارک و نایین + فیلم

وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد

مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند

مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد

استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

حلقه هوشمند سامسونگ ظاهراً در 8 اندازه مختلف عرضه می‌شود

آیفون زیر سایه هواوی رفت

نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

پولیتیکو: 3 دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند

پول موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا می‌آید؟

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

بارش باران در میمه

آبگرفتگی خیابان‌های کاشان و عدم حضور نیروهای امدادی

وقوع سیل در ورزنه

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد