پیام سپاهان

آخرين مطالب

تشریح برنامه های جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اجتماعی

تشریح برنامه های جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان، علیرضا تابش ، دبیر جشنواره در ابتدای این نشست که با حضور خبرنگاران اصفهان و حضور مجازی خبرنگاران تهران برپا شد، گفت: دیدار با خبرنگاران در شهر تاریخی اصفهان سبب خوشحالی من است و امیدوارم دوران کرونا زودتر به سر بیاید تا شاهد شروع دوباره تجمعات باشیم.
لازم می‌دانم که یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی بدارم و آرزومند شادی روح مدافعان سلامت هستم. با شهردار اصفهان امروز پوستر جشنواره را رونمایی کردیم. شعار جشنواره امسال «سینما، سرزمین خیال» است و با شورای سیاست گذاری هدف‌مان این بود که شعار متناسب با اوضاع این روزها باشد و از آنجایی که رسالت سینما حفظ امید است، در شرایط کرونا کودکان سوگوار خیال را مرهمی برای روح زخمدیده خود می‌بینند. به همین علت ما این شعار عملیاتی را برای جشنواره برگزیدیم. هنرمندان ما همیشه با سر زدن به دنیای خیال فرزندانمان را به دنیای خیال و شادی دعوت می کنند.
تابش در ادامه گفت: امسال بیش از 550 اثر در بخش ملی و بین‌المللی جشنواره 34 به دبیرخانه رسید و دوستان ما در دبیرخانه این آثار را بررسی کردند. در بخش ملی 438 اثر رسید که از این بین 332 اثر ملی با مقررات مطابق بود که مورد بررسی قرار گرفت. در بخش وب سری 12 اثر، در بخش پویا نمایی کوتاه 120 اثر، در بخش فیلم کوتاه داستانی 215 اثر و د بخش فیلم بلند ایرانی 45 اثر متقاضی حضور بودند که از این میان، 10 وب سری، 16 اثر با موضوع کرونا داریم که در بخش ویژه کرونا روایت، 17 فیلم کوتاه داستانی و 18 اثر بلند داستانی به جشنواره راه یافتند. او سپس اسامی فیلم‌های بلند داستانی را که قرار است از 16 تا 21 مهرماه با رعایت پروتکل‌ها در تهران و اصفهان به نمایش درآیند اعلام کرد و گفت:این آثار در کاخ جشنواره اصفهان و سایر استان‌های متقاضی با رعایت پروتکل های بهداشتی اکران می‌شوند.
به گفته تابش، حامد جعفری، مهین جواهریان، رضا درستکار، بهرام دهقانیار، بهروز شعیبی، گلاره عباسی و سهیل موفق داوران بخش ملی هستند و در بخش بین‌الملل داورانی از آلمان، شیلی و سوئد آثار را به صورت آنلاین قضاوت می‌کنند. ترکیه و افغانستان هم داوری پویانمایی کوتاه دارند.
دبیر این رویداد در ادامه گفت: این دوره از جشنواره ترکیبی برگزار می‌شود. پلتفرم هاشور تیوا و فیلیمو پلتفرم میزبان مجازی جشنواره هستند و مخاطبان برخط می‌توانند مطابق با جدول پخش از به تماشای آثار در این سه سکوی آنلاین بنشینند. ضمن آن که همه برنامه‌های برخط جشنواره را تیوا پوشش خواهد داد که شامل افتتاحیه و اختتامیه نیز می‌شود. البته پلتفرم هاشور علاوه بر فیلم‌ها، کتابخانه و نشست‌ها را هم پوشش می‌دهد و فیلیمو تنها اکران آنلاین دارد.
تابش گفت: در خانه جشنواره اصفهان، داوران کودک و نوجوان را میزبانی خواهیم کرد. داوران 6 تا 16 ساله از بین افرادی که در پرتال جشنواره ثبت نام کردند انتخاب کردیم.
او گفت: امیدوارم که امسال با همت شهرداری اصفهان، حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان کودکان محروم و حاشیه‌ای شهر اصفهان هم باشیم تا بچه‌های حاشیه شهر اصفهان از برنامه‌های جشنواره بی‌نصیب نمانند.
تابش در ادامه گفت:به گفته دبیر جشنواره، امسال مجموعه سیتی سنتر و سینما ساحل میزبان آثار این دوره از جشنواره در اصفهان خواهند بود. 450 عنوان فیلم در کتابخانه ویدئویی بارگذاری می‌کنیم و با کاربری تعریف شده برای خارجی‌ها می‌توانند آثار مد نظر خود را در کتابخانه انتخاب کنند. همچنین کارگاه‌های جذاب و خوبی در بخش بین‌الملل و ملی داریم؛ 3 کارگاه با مدرسان بین‌المللی و سه کارگاه ملی داریم. در بخش بین‌الملل 10 فیلم خارجی و دو فیلم ایرانی یدو و پسران دریا را داریم که در کنار 10 اثر دیگر رقابت می‌کنند. همچنین 13 عنوان اثر کوتاه بین‌الملل داریم که 3 عنوان آن از ایران است و آثاری از کشورهای هند، اسپانیا، روسیه، لبنان، کرواسی، لوکزامبورگ، اسلوواکی، استونی، آلمان، روسیه، پرو، ترکیه، ایتالیا، ایسلند و… در جشنواره حضور دارند.
به گفته تابش، امسال فریال بهزاد داور ایرانی بخش سیفژ خواهد بود. همچنین بر اساس تفاهم‌نامه یونیسف با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، داوران یونیسف را داریم که آثار ایرانی را قضاوت خواهند کرد و به یکی از آثار جایزه تعلق می‌گیرد.
دبیر جشنواره سی و چهارم در ادامه این نشست به کارگاه اقتباس ادبی اشاره کرد که در قالب وبینار با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی برگزار خواهد شد.
وی همچنین به همکاری این دوره جشنواره با شهرهای خواهرخوانده اصفهان اشاره کرد و گفت: امیدوارم امسال هم وجه بین‌المللی جشنواره وجه پررنگی باشد.
تابش گفت: یکی از برنامه‌های ویژه برای هویت‌بخشی به جشنواره اصفهان. افتتاح مرکز اسناد و موزه ملی است که فاز اولش در روز ملی سینما افتتاح شد و آقای قاسم‌زاده شهردار اصفهان نیز از این رویداد استقبال کرد و امیدواریم فازهای بعدی آن هم افتتاح شود.
به گفته وی، امسال دبیرخانه جشنواره در اصفهان به رغم شرایط کرونایی در ایجاد فضای اجتماعی تلاش پررنگی داشت و پاتوق فیلم کوتاه و دوربین دات نت در این راه فعال بودند و تلاش شد که به رغم شرایط، چراغ جشنواره روشن بماند.
تابش گفت: امسال هم جشنواره در بحث مسئولیت‌های اجتماع مثل کمک به بیمارستان امام خمینی اهتمام می‌ورزد. کمک به بچه‌های جا مانده از تحصیل و اهدای تبلت به آن‌ها را امسال هم خواهیم داشت.
وی در بخش دیگری از این نشست، گفت: یکی از نقاط عطف مهم جشنواره همزمانی برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران با جشنواره بوده و این المپیاد حالا تبدیل به یک نهال بارور شده است.
تابش در ادامه گفت: با ظهور و برپایی المپیاد، نوجوانان به عنوان نیروهای خلاق در 2 بخش ایده و فیلم حضور دارند، رقابت می‌کنند و آموزش می‌بینند.
وی سپس به بخش استانی جشنواره اشاره کرد و گفت: امال 23 استان و دو منطقه آزاد اروند و ارس برای اکران آثار اعلام آمادگی کرده‌اند که در این شهرها هم داوران کودک و نوجوان می توانند به تماشای آثار بنشینند.
به گفته وی، در افتتاحیه جشنواره سی و چهارم، نکوداشت زنده‌یاد منصور نورپور مدیر فقید سینما قدس اصفهان را خواهیم داشت و در اختتامیه هم نکوداشت دو شخصیت محوری و فقید سینمای کودک و نوجوان، زنده‌یاد فرشته طائرپور و زنده‌یاد محمد ابوالحسنی را برپا خواهیم کرد و از این عزیزان که به واسطه کرونا از میان ما رفتند، تجلیل می‌کنیم.
نشست خبری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان صبح امروز پنج‌شنبه 1 مهر در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.
برچسب‌ها سینمای کودک و نوجوان سینما اصفهان علیرضا تابش

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/319306/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد

شنیده‌شدن صدای شلیک در قهجاورستان اصفهان

تصاویر جدید از مقابله پدافند هوایی با حملات پهپادی اسرائیل | ویدئو

صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد

لحظه هدف قرار گرفتن آنچه که گفته می‌شود ریزپرنده بوده، در آسمان اصفهان (فیلم)

ببینید/ امنیت کامل در سایت هسته‌ای اصفهان

هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان وجود ندارد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

تکمیلی بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان

ارتش اسرائیل مشغول به خود؛ رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!

واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

جدیدترین تصاویر از وضعیت فرودگاه اصفهان

جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور تکذیب شد

افزایش 15 درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد

تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی

واکنش‌های جهانی به حادثه اصفهان/ عمان محکوم کرد

وضعیت شهر اصفهان عادی است/ادامه پرواز هواپیماها در فرودگاه شهید بهشتی

بن گویر حمله ادعایی به ایران را مورد تمسخر قرار داد

محل برخورد موشک‌ به پایگاه هشتم شکاری اصفهان

جزئیات ماجرای انفجار در اصفهان

واکنش فرمانده کل ارتش به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

طعنه بن گویر وزیر تندرو اسرائیل به انفجار‌های اصفهان: «مسخره است»

لحظه هدف قرار گرفتن آنچه گفته می‌شود ریزپرنده بوده، در آسمان اصفهان (فیلم)

اولین عکس از محل برخورد ریزپرنده به پایگاه هشتم شکاری اصفهان

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان

تصاویری از اصفهان ساعاتی بعد از شنیده شدن صدای انفجار

تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد/ پدافند هوایی هوشیار است

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

شور و شادی مردم اصفهان با سرود «ای ایران» در کنار زاینده‌رود

ببینید | امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 33 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

تصاویری از فرودگاه اصفهان و رفع محدودیت‌‎های پرواز

اولین عکس از محل برخورد موشک‌ به پایگاه هشتم شکاری اصفهان

فوری/ واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان +جزئیات مهم

فوری/ واکنش فرمانده کل ارتش به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان +جزئیات مهم

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان بیانیه داد

خیلی تاثیرگذار بود!

توضیح فرمانده کل ارتش درباره صدای انفجار شنیده شده در اصفهان: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد/ رژیم صهیونیستی قبلاً واکنش ما را دیده است

فیلم/ وضعیت فرودگاه اصفهان پس از بازگشت تمام پروازها

پیروزی تیم هندبال سپاهان در هفته هجدهم لیگ برتر

تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار در اصفهان + عکس

واکنش فرمانده کل ارتش به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان /رژیم صهیونیستی قبلاً واکنش ما را دیده است

کنایه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به ترقه بازی امروز در اصفهان

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل