پیام سپاهان

آخرين مطالب

چه بر سر اپل واچ سری 7 با لبه تخت آمد؟ علمی

چه بر سر اپل واچ سری 7 با لبه تخت آمد؟
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ترنجی / هرساله با نزدیک شدن به پایان فصل تابستان و آمدن پاییز، هیجانی حول معرفی آیفون‌های جدید اپل پدید می‌آید. امسال اما، اوضاع کمی متفاوت بود؛ نه به دلیل معرفی سری جدید آیفون‌ها، بلکه بیشتر به‌سبب عدم رونمایی از ساعت هوشمندی از سوی اپل که تقریبا تمامی شایعات به‌نقل از مطرح‌ترین افشاگران، خبر از بزرگترین بازطراحی این ساعت از زمان نسل اول خود، که ازجمله آنها می‌توان به طراحی جدید لبه تخت اپل واچ سری 7 اشاره کرد، می‌دادند و بنابراین تا پیش از برگزاری رویداد اپل که از آن باعنوان “California Streaming” نیز یاد می‌شد، هیجانی را در ذهن کاربران ایجاد کردند که برای برخی،‌ آیفون را از کانون توجهات خارج کرده و آن را برای خود به‌سرقت برد. درنهایت، همین اتفاق نیز افتاد؛ چراکه یکی از بزرگترین شگفتی‌ها در جریان این رویداد، اپل واچ نسل 7 بود؛ اما نه به‌دلیل داشتن ظاهر و ویژگی‌های جدید، بلکه طراحی و مشخصاتی که از آنها برخوردار نبود!
بررسی تمامی شایعات مطرح شده برای اپل واچ سری 7 با لبه تخت
در هفته‌ها و ماه‌های منتهی به کنفرانس رسمی اپل، گزارشات تحلیلگران و افشاگران معتبر نشان می‌داد که اپل واچ سری 7 دارای طراحی لبه تخت خواهد بود. اولین باری که ما در مورد طراحی مجدد اپل واچ 2021 شنیدیم، از زبان تحلیلگر مشهور اپل، مینگ چی کو، بود که در سپتامبر 2020، دقیقاً یک سال پیش از رویداد “California Streaming”، اظهار داشت که ساعت جدید، “بازطراحی قابل‌توجهی” خواهد داشت.
در ماه‌های پس از گزارش Kuo، شایعه جدیدی در مورد Apple Watch 2021 مطرح نشد، چراکه تمرکز بر روی محصولاتی متمرکز شد که درآستانه معرفی بودند؛ مواردی ازجمله آیپد پرو با نمایشگر Mini-LED، آیمک جدید و سیستم‌عامل iOS 15 که دو مورد اول در رویداد Spring Loaded و سیستم‌عامل نیز طبق روال هر سال، در رویداد اختصاصی ‌WWDC اپل معرفی شد. در ادامه، دومین باری که ما طراحی مجدد ادعا شده برای اپل واچ را شنیدیم و دیدیم، مربوط به جان پروسر، افشاگر اپل، می‌شد که در ماه مه رندرهایی را به تصویر کشید که اپل واچ با لبه کاملاً تخت را مشابه با طراحی سری آیفون 12 و آیپد پرو این شرکت،‌ نشان می‌داد.

پیام سپاهان


رندر منتشر شده از اپل واچ سری 7
پروسر در ویدئویی که در آن، رندرها را به‌اشتراک گذاشته بود، خاطرنشان کرد که به عقیده وی، این رندرها طراحی اپل واچ سری 7 را به نمایش می‌گذارند، زیرا کو پیش‌تر به طراحی قابل‌توجه آن اشاره کرده بود. اما در آن زمان پروسر نمی‌توانست با اطمینان طرح مورد نظر خود را به‌عنوان اپل واچ بعدی برچسب‌گذاری کند؛ اما با گذشت هفته‌ها و ماه‌ها به‌طور فزاینده‌ای در انجام این کار اطمینان پیدا کرد.
کمی بعد و در ماه ژوئن، مارک گورمن از بلومبرگ چندین جنبه از ساعت پیش‌رو اپل را گزارش کرد که به‌نظر دقیق می‌رسیدند. در اولین گزارش وی برای ساعت جدید، گورمن خاطرنشان کرد که نمایشگر بزرگتر با حاشیه‌های باریک‌تر به‌همراه تکنیک جدید ترکیب قطعات داخلی و پردازنده سریعتر به ساعت اپل راه خواهند یافت. گورمن همچنین خاطرنشان کرد که سری 7 شامل قابلیت UWB نیز خواهد بود.
در گزارشات و خبرنامه‌های بعدی، گورمن ادعا کرد که ساعت اپل سری 7 دارای لبه تخت است و درنتیجه با اثبات رندرهای قبلی پروسر، به‌طور دقیق اعلام کرد که سری 7 مجهز به واچ‌فیس‌های جدید، بندها و نمایشگری با پیکسل‌های بیشتر به‌همراه بازطراحی می‌باشد.
آیا در مورد اپل واچ سری 7 با لبه تخت، سو‌ء برداشت پیش آمده بود؟
با توجه به این که کو، گورمن و پروسر، هر سه به‌عنوان معتبرترین منابع برای افشای محصولات معرفی نشده اپل که اطلاعات منتشر شده از آنان، در اغلب موارد درست از آب درمی‌آید، همگی از طراحی و مشخصات جدید در ساعت اپل واچ گزارش کرده بودند؛ درنهایت و با تمامی این تفاسیر،‌ غیرممکن بود که ساعت هوشمندی به‌جز اپل واچ با مشخصات و طراحی ذکر شده توسط آنان، در میان دیوارهای آزمایشگاه و دفاتر کار اپل وجود داشته باشد.

پیام سپاهان


اپل واچ سری 7 معرفی نشده
اپل واچ محصولی است که هرساله درصد زیادی از شایعات و گزارشات را به‌خود اختصاص می‌دهد که به‌طورخاص متمرکز بر قابلیت‌های سلامتی نیز می‌باشد. گزارشات اخیر نشان می‌دادند که اپل واچ سری 8 که احتمالا سال آینده معرفی خواهد شد، دارای سنسورها و ویژگی‌های قدرتمندتری مربوط به‌حوزه سلامتی خواهد بود. برخلاف انتظارات ما و شایعات مطرح شده، طراحی لبه تخت ممکن است به اشتباه به سری 7 نسبت داده شده باشد؛ درحالی‌که اپل برای بازطراحی کامل اپل واچ، سال 2022 را درنظر گرفته است.
اپل شرکتی است که بر اساس پیشرفت‌های مکرر سالیانه، از ویژگی‌هایی برای دستیابی به یک محصول جامع‌تر استفاده می‌کند و این موضوع به‌ویژه در مورد اپل واچ صادق است. با سری 7، اپل سایز نمایشگر را افزایش داده و همزمان مصرف انرژی و عمر باتری را نسبت به نسل قبل، ثابت نگه داشت درحالی‌که با watchOS 8، تجربه کاربری با ساعت‌های خود را نیز بهبود می‌بخشد. با استفاده از این ارتقاء، این شرکت آمادگی بیشتری برای عرضه مجدد اپل واچ در سال آینده، با لبه تخت و سنسورهای پیشرفته سلامتی دارد.
یک احتمال دیگر
یک فرضیه محتمل‌تر اینست که اپل، به‌دلیل مشکلاتی در زمینه تولید این محصول، در لحظات آخر تصمیم به ایجاد تغییراتی در طراحی اپل واچ جدید گرفت. دو هفته پیش از معرفی سری 7، گزارشی منتشر شده که فاش می‌کرد اپل و تامین‌کنندگان این شرکت، در تلاش برای دستیابی به سطح “رضایت بخش” از کیفیت ساعت در تولید انبوه سری 7، به مشکلاتی برخورد کرده‌اند.
به‌همین منظور، بسیاری ادعا کردند که به‌علت مشکلات پیش آمده در خط تولید این محصول به‌دلیل طراحی پیچیده و چالش‌برانگیز آن، اپل ناگهان مجبور شد تغییرات لحظه آخری را انجام دهد. با این حال، شایان ذکر است که اپل محصولات و برنامه‌های خود را ماه‌ها (اگر نگوییم سال‌ها) قبل، برنامه‌ریزی و آزمایش می‌کند. بنابراین حتی درصورت صحت این ادعا، مطمئناً بی‌سابقه بوده و تقریباً غیرممکن است که شرکت برنامه‌های خود را در چنین بازه‌زمانی تغییر دهد.

پیام سپاهان


طراحی نهایی اپل واچ سری 7
با این وجود، یک مورد قطعی است؛ و آن اینکه، صرف‌نظر از این موضوع که تغییرات لحظه آخری طراحی در سری 7 انجام گرفته باشد یا خیر، این نسخه، در نوع خود عجیب‌وغریب است. به‌عنوان مثال، برخلاف نسل‌های پیشین که مشخصات ساعت اپل بلافاصله پس از اتمام رویداد در وب‌سایت رسمی این شرکت قرار می‌گرفت، امسال اما، مشخصات سری جدید تنها به مطالب بازاریابی نمایشگر بزرگتر و ویژگی‌های watchOS 8 خلاصه شده بود. البته درنهایت، اپل مشخصات سری 7 را در وب‌سایت خود قرار داد، اما با چند روز تاخیر!
قابل‌توجه‌ترین مورد، کمبود اطلاعات در مورد زمان در دسترس بودن و قیمت ساعت اپل سری 7 است. اپل تنها اعلام کرده که ساعت جدید، اواخر پاییز امسال وارد بازار خواهد شد که بنابراین مشمول ماه نوامبر نیز، می‌شود. همچنین در مورد قیمت‌ها نیز، این شرکت تنها به اعلام قیمت اولیه، یعنی 399 دلار بسنده کرد.
نتیجه‌گیری
درنهایت، ما هرگز به‌طور قطع نمی‌دانیم که چه اتفاقی افتاده است و آیا اپل درلحظه آخر، تغییراتی در طراحی داشته یا اینکه آیا همه شایعات و گزارشات قبلی صرفاً برای نسخه 8 بوده است و نه سری 7.
دیدگاه شما چیست؟ به‌نظر شما کدام فرضیه محتمل‌تر است؟ موضوع واضح، اینست که احتمالات بیان شده به‌قدری قوی هستند که شک‌و‌شبهه برای هر کدام، تقریبا غیرممکن به‌نظر می‌رسد. ادعاهای مطرح شده توسط کو، گورمن و پروسر، هر کدام به‌ترتیب میزان اطمینان و به‌تنهایی توانایی اثبات و افشای محصولات معرفی نشده اپل را با کمترین درصد خطا دارند؛ به‌عنوان مثال، حتی اگر بخواهیم مثالی در باب پروسر بزنیم، می‌توان به آیپد مینی 6 و رندرهای دقیق منتشر شده توسط وی، ماه‌ها پیش از رونمایی رسمی از آن اشاره کرد که درنهایت نیز، محصول مذکور با همان سبک طراحی و مشخصات لو رفته برای آن، معرفی شد. بنابراین جای تعجب است که چرا باوجود انتشار رندرهایی مشابه با این محصول برای اپل واچ سری 7 و تایید طراحی و مشخصات آن توسط هر سه نفر و شمار دیگری از افشاگران، باز هم شاهد طراحی لبه تخت برای مدل حال‌حاضر نبودیم! از طرف دیگر، این فرضیه که اپل، مراحل تست و تولید نهایی محصولات خود را به تنها یک یا دو ماه پیش از معرفی رسمی از آنان موکول کند، امری عجیب و تاحدودی غیرممکن به‌نظر می‌رسد؛ آن هم برای دستگاهی که شایعات آن، از حدود یک‌سال قبل مطرح شده بود. درنهایت، بازهم به سطر اول پاراگراف بالا رسیدیم؛ که به‌طور قطع نمی‌توان به علت اصلی و پشت‌پرده این مسئله، پی برد!

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/318282/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاهش 10 درصدی بارندگی در استان اصفهان/ روند بارش‌ها معکوس شد

عناوین برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 6 اعلام شد

رونق شهرداری‌ها به‌معنای رونق اقتصاد دنیا است

سند CNN از پایگاه هوایی شکاری اصفهان بعد از حوادث اصفهان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان را ببینید

واکنش جالب یک مداح با یک شعر به حوادث اصفهان و ریزپرنده‌ها | فیلم

دامنه دفاعی ایران اسلامی و درک نادرست دشمنان

رشد 61 هزار واحدی شاخص بورس

دانشگاه آزاد اصفهان تیرماه میزبان کنگره بین المللی نهج البلاغه

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند

پروژه‌های شهرداری را با مشارکت مردم پیش می‌بریم

پروژه‌های شهرداری را با مشارکت شهروندان پیش می‌بریم

1 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، ادیب و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

عوامل اصلی بازدهی سبز دارایی های امن در فروردین چه بود؟

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در اولین روز اردیبهشت‌1403؛ قیمت طلا و سکه ریخت

برگزاری جلسه تأییدصلاحیت خریداران سرخابی‌/ امروز؛اعلام‌ نهایی

دو اطلاعیه از قطعی گاز در مناطقی از اصفهان و بخشی از شرق

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

دو اطلاعیه از قطعی گاز درمناطقی از اصفهان و بخشی از شرق

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی از واکنش‌ها به اتفاقات اصفهان

پرواز دو یا سه کوادکوپتر در اصفهان در حد اسباب‌بازی است/ حماس یک جریان ریشه‌دار مردمی و یک حرکت آزادی‌بخش در مقابل اشغال است

واکنش امیرعبداللهیان به حوادث اصفهان: سلاح‌هایشان شبیه اسباب‌بازی بچه‌هایمان بود

(تصویر) سی‌ان‌ان سند رو کرد؛ پایگاه هوایی اصفهان آسیبی ندیده است

لحظه به لحظه با بورس / افزایش 61 هزار واحدی شاخص کل

استان‌های همجوار اصفهان در معرض ریزگردهای ناشی از خشکی تالاب گاوخونی

عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی اسپیدی در اصفهان

هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه | واکنش بغداد به اقدام تخریبی در اصفهان

افزایش تسهیلات شهرداری برای خرید موتورسیکلت‌های برقی در سال جاری

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

مالیات بر عایدیِ سرمایه در انتظار مجلسی‌ها

موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود

فیلم| درگیری لفظی مقامات صهیونیست پس از پراندن چند شیء مشکوک در اصفهان!

امیرعبداللهیان: قضاوت ما بر مبنای رفتار کاخ سفید است/ ریزپرنده‎‌های اصفهان درحد اسباب‌بازی بودند

نمایش درماندگی رژیم صهیونیستی / وزیر امنیت اسرائیل: مسخره و بی‌خاصیت بود

بازار گرم گیاهان بهاری در مهاباد

بستر مردمی تکریم منزلت معلم باید فراهم شود

نواختن زنگ اقتدار ایران اسلامی در مدارس استان اصفهان

هفت نکته درباره اتفاقات اصفهان و ساقط شدن ریزپرنده‌های مشکوک

خیرین استان اصفهان 104 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان کمک کردند

جمع‌آوری اقلام حجیم قابلیت جدید اصپاک در اصفهان/ خبرهای خوش در راه است

فرمانده سپاه اصفهان: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشور‌ها خبر دادیم

فرار سارقان موتور سیکلت بی نتیجه بود