پیام سپاهان

آخرين مطالب

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی به صورت موقت اجرا می‌شود سیاسی

طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی به صورت موقت اجرا می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از اجرای موقت «طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» خبر داد و گفت: اجرای آزمایشی طرح پنج سال زمان می‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در نشست تخصصی بررسی «طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» که به همت بسیج اساتید استان اصفهان با همکاری بسیج کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد برگزار شد، با بیان اینکه قانونی که امروز مطرح است یک سابقه چندین ساله دارد، اظهار داشت: دو نکته مهم ماده 85، تصویب قانون کارشناسی‌تر و موقت است.
باید قانون جامعی برای فضای مجازی داشته باشیم
وی اضافه کرد: فضای مجازی فعلی در کشور بستر ساز اتفاقات زیادی در فضای حقیقی شده است و خیلی از مسائل کشور امروز بسته به این فضا است و طبیعی است که باید قانون جامعی در رابطه با فضای مجازی در کشور داشته باشیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دیگر کشورهای دنیا به ویژه آمریکا قوانین زیادی برای فضای مجازی دارند، اضافه کرد: نزدیک 300 قانون در آمریکا برای فضای مجازی این کشور نوشته شده و اعمال می‌شود، بارگذاری محتواهایی ممنوع است و اعمال قانون خودشان را دارند.
حجت‌الاسلام طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه در دوره گذشته که در مجلس و در کمیسیون فرهنگی بودم همین موضوع و طرح در کمیسیون فرهنگی مطرح شد اما در آن فضا در کمیسیون فرهنگی رأی کافی را نیاورد و به صحن هم نیامد، گفت: همان چیزی که در دوره قبل مطرح شد در این دوره با 70 درصد اصلاحات حدود یک ماه پیش در کمیسیون فرهنگی مجلس رأی آورد و به صحن علنی آمد و رأی آورد.
وی با بیان اینکه بخشی از این طرح مربوط به پیام رسان‌ها و برخی مربوط به کاربران است، ادامه داد: ما برای هر دو بخش نکاتی را برای ساماندهی طرح کرده‌ایم که البته هنوز به تصویب نرسیده، پیش نویس طرحی تهیه شده و در صحن علنی برای ماده 85 رأی گیری شده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه آنچه که در این قانون بسیار تاکید شده مربوط به پیام رسان‌های تأثیرگذار است، افزود: تأثیرگذار در این قانون یعنی آنکه افراد زیادی در ارتباط هستند مخاطبان زیادی در این پیام رسان اطلاعات می‌گیرند و اطلاعات را بارگذاری می‌کنند و با این قانون سعی داریم اطلاعات آنها را ثبت کنیم.
وی اضافه کرد: در قالب این قانون فرصتی برای پیام رسان‌های اثر گذار ایجاد شده که در داخل کشور واحد حقوقی را ثبت کنند و پاسخگوی فعالیت‌های آن پیام رسان و اطلاعاتی که در آن رد و بدل می‌شود، باشند.
نمایند مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم اجازه دهیم پیام‌رسانی داخل کشور فعالیت‌های زیادی داشته باشد، اما در قبال فعالیت خود در کشور پاسخگو نباشد، ادامه داد: هیئت مرکزی برای ساماندهی این امر پیش‌بینی شده است که رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز عضوی از این هیئت است.
حاکمیت نمی‌تواند به فضای مجازی بی توجه باشد
وی با بیان اینکه در کشور شورای عالی فضای مجازی داریم که عالی‌ترین مجموعه تصمیم گیری برای فضای مجازی در کشور است و به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده است، گفت: آنچنان که ایشان توجه دارند ما هم باید توجه داشته باشیم که نباید به راحتی از بستر فضای مجازی عبور کنیم چرا که فعالیت‌ها، کنش‌ها و واکنش‌های ما را در اجتماع و در منزل و در کارهای فردی و اجتماعی در بر می‌گیرد لذا اصلاً نمی‌تواند حاکمیت نه در ایران و نه در 180 کشوری دیگری که با فضای مجازی در ارتباط هستند، بی‌توجه باشد.
حجت‌الاسلام طباطبایی نژاد ادامه داد: اگر فضای مجازی بدون چارچوب در اختیار کاربر قرار گیرد بستری برای کلاهبرداری، سو استفاده و بستر انواع خلاف‌ها است؛ اگر چه از آن طرف هم این بستر برای رشد، ارتقا و پیشرفت فرهنگ و اخلاق مناسب است اما این در حالی است که استفاده درست خود را داشته باشد اما چار چوب نیاز دارد.
ارتباطات اداری از طریق پیام رسان‌های خارجی محدود می‌شود
نمایند مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای مجازی بستری برای جابجایی اطلاعات محرمانه و طبقه‌بندی کشور شده و دشمن به این اطلاعات دست می‌یابد بنابر این ارتباطات اداری از طریق پیام رسان‌های خارجی محدودیت برای آن ایجاد می‌شود.
نرم افزارهای پیام رسان داخلی در جاده خاکی هستند
وی نژاد ادامه داد: نرم افزارها بر روی یک پهنای باندی فعالیت خود را انجام می‌دهند و هر چه پهنای باند وسیع‌تر و در دسترس‌تر با سرعت بیشتر باشد مردم بیشتر از آن استفاده می‌کنند، اما در کشور بهترین پهنای باند به نرم افزارهای خارجی داده شده و نرم افزارهای خودمان در جاده خاکی هستند برای همین مردم سراغ نرم افزارهای خارجی رفته‌اند و از آن کوچ نمی‌کنند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تقویت برنامه نویسی برای امنیت بیشتر، تقویت تولید داخل برای اراده حاکمیت در مباحث فرهنگی، امنیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی امری ضروری است، باید پشتیبانی مالی و حمایت قانونی از برنامه‌نویسی داشته باشیم، باید پهنای باند بهتر و قوی‌تر و ارزانتری را در اختیار بگذاریم که در این پیش نویس این امر دیده شده است.
طباطبایی نژاد ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل این پیش نویس قانون این است که ما به فضای پلت فرم‌ها و نرم افزارهای داخلی اهمیت بیشتری دهیم پهنای باند بهتری قیمت را به یک سوم و سرعت آن را دوبرابر کنیم.
تولیدکنندگان فیلترشکن مجرم هستند
وی گفت: نکته دیگر که در این قانون آمده کسی که فیلترشکن تولید کند مجرم است و کسی که از فیلترشکن استفاده کند، مجرم نیست، در این پیش نویس آمده این است که اگر کسی تولید می‌کند باید از یک مسیر قانونی وارد شود و اگر مسیر را طی نکند مجرم است.
وی با بیان اینکه فضای مجازی رها است و حتی یک قانون هم در این رابطه نداریم، گفت: این در حالی است که در آمریکا ارتش در فضای مجازی اعمال حاکمیت می‌کند و حدود 300 قانون در این زمینه دارند.
نگرانی‌ها در خصوص نوع قانونگذاری است
نمایند مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: از زمان آغاز فعالیت برای طرج صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی 12 سال می‌گذرد و هنوز هیچ قانونی تصویب نشده و ما نمی‌توانیم بگوییم در فضای مجازی هیچ قانونی نداشته باشیم، اگر نگرانی و دغدغه در این رابطه است در نوع قانونگذاری است نه در اصل قانونگذاری، در اصل قانون گذاری هیچ کسی قبول نمی‌کند که فضای مجازی یله و رها باشد.
قانون صیانت از کاربران در فضای مجازی موقتی است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبات ماده 85 موقت است و حدود چهار یا پنج سال به صورت موقت اعمال می‌شود، اضافه کرد: در این بازه زمانی نواقص رفع و بعد دائمی خواهد شد.
وی گفت: برخی پیام رسان‌ها بستر سو استفاده‌های مالی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی شده‌اند و برایشان سخت است که بیایند تحت قانون قرار گیرند، مردم باید به صورت کامل در جریان این قانون قرار بگیرند، آنچه که در این قانون آمده بهترین طرح برای خانواده‌های ایرانی است، این قانون بارها اصلاح شده و باز هم در ماده 85 خیلی موارد تغییر می‌کند تا به نقطه نهایی برسد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/302079/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حضور امدادگران در سیل کاشان

جهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری

وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد

تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری

وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد

تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی

آب بردگی 2 دستگاه کامیون در نائین

بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان

سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو

صعود گلنور اصفهان به لیگ برتر بسکتبال ایران

امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم

وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت

سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید

آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان

محور ترانزیتی کاشان - بادرود بازگشایی شد

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

انتقاد نماینده گچساران از افزایش تعرفه اینترنت

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

مایکروسافت با استخدام مدیر متا برای «جابه‌جاکردن مرزهای هوش مصنوعی» آماده می‌شود

عملکرد برخی از پردازنده‌های اینتل یک‌شبه 9 درصد افت کرد

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

مدارس «یحیی‌آباد» آران و بیدگل تعطیل شد

سیل 2 کامیون را در نائین با خود برد

جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد

برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان

ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت

مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد

بهرام افشاری به اصفهان رفت

مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم

آبگرفتگی محور خوروبیابانک به سمت انارک و نایین + فیلم

وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد

مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند

مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد

استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

حلقه هوشمند سامسونگ ظاهراً در 8 اندازه مختلف عرضه می‌شود

آیفون زیر سایه هواوی رفت

نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

پولیتیکو: 3 دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند

پول موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا می‌آید؟

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

بارش باران در میمه

آبگرفتگی خیابان‌های کاشان و عدم حضور نیروهای امدادی

وقوع سیل در ورزنه

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد