پیام سپاهان

آخرين مطالب

کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای شهر اصفهان تشکیل می‌شود اجتماعی

کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای شهر اصفهان تشکیل می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -

پیام سپاهان


گروه استان‌ها-تشکیل کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار، ابتکار ویژه شورای ششم شهر اصفهان بود که به زودی با آغاز رسمی فعالیت شورا، به دنبال ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات مهم این مناطق است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، توجه به مشکلات مناطق مختلف کلانشهر اصفهان و موارد و مسائلی که بر شهر اصفهان تأثیرات قابل توجهی دارد، از جمله مواردی بوده که طی ماه‌های گذشته مدنظر مجمع نیروهای انقلاب و در ادامه آن، منتخبان این مجمع در ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان بوده است.
این موضوع رفته رفته و با ورود جدی‌تر اعضای منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان به بررسی عمیق معضلات شهر اصفهان، به صورت جدی وارد کار شد و رفته رفته موارد مختلف آن مد نظر قرار گرفت.
در شرایطی که شورای شهر اصفهان به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند، تشکیل کمیسیون‌های مختلف این شورا به صورت غیررسمی عملیاتی شده و در حال حاضر برنامه‌های مختلف اجرایی به منظور ریل‌گذاری رفع مشکلات شهر اصفهان آغاز شده است.
یکی از تصمیمات اعضای منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان در نخستین روزهای فعالیت، تشکیل کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار بود که با رویکرد توجه ویژه شورای اسلامی شهر اصفهان به این مشکلات، تشکیل شد. 
کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار، حلقه گمشده مطالبه‌گری کم‌آبی در اصفهان
مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار ششمین شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به تشکیل این کمیسیون گفت: با وجود همه تلاش‌هایی که در راستای معضل کم‌آبی اصفهان و خشکی زاینده‌رود انجام گرفته، کمبود یک حلقه گمشده ویژه این معضل در مجموعه مدیریت شهری احساس می‌شد و این کمیسیون قرار است جای این حلقه گمشده را پر کند.
این عضو شورای شهر ششم اصفهان پیرامون معضل آب در اصفهان اظهار داشت: متاسفانه مشکل آب و کم‌آبی در اصفهان تبدیل به یک مشکل تاریخی شده و مشکلات زیادی را برای همه مردم به وجود آورده است.
وی درباره چرایی تشکیل کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار در ششمین شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: با وجود همه تلاش‌هایی که برای رفع معضل کم‌آبی در اصفهان در سطوح مختلف ملی و استانی انجام گرفته، به نظر رسید که شاید حلقه گمشده مدیریت شهری نیز در این موضوع وجود داشته باشد که به آن پرداخته شود؛ همچنین موضوع دیگری که مورد توجه و مطالبه اعضای شورای شهر است، موضوع مناطق کمتر‌ برخوردار و محروم شهر اصفهان است که درگیر مشکلاتی از جمله حاشیه‌نشینی، مشکلات معیشتی، فقر و غیره هستند. از این رو اعضای شورای شهر تصمیم گرفتند تا یک کمیسیون تلفیقی ویژه این دو موضوع بسیار مهم تشکیل بدهند.
عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مسئولیت این کمیسیون با توجه به علایق شخصی و ارتباطاتی که من در سطح کشور برای پیگیری موضوع آب دارم به عهده من گذاشته شد که امیدواریم با دعای مردم و لطف خداوند، تلاش‌هایی را با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در این راستا داشته باشیم و شرمنده مردم نشویم.
وی پیرامون برنامه‌های کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار تصریح کرد: در موضوع آب، شهرداری و شورای شهر به عنوان متولی امور مردم باید به صورت نهادی فعال، در چند حوزه وارد عمل شود. بررسی و مطالعه دقیق و مشورت و گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه و پیگیری و مطالبه موضوع آب در سطح ملی از دستگاه‌های مرتبط به ویژه وزارت نیرو، تعامل و هم‌افزایی با نخبگان و تاثیرگذاران استان‌های همجوار و تلاش در راستای برطرف کردن سوتفاهم‌هایی که فکر می‌کنیم در بین مردم استان‌ها وجود دارد و همچنین احصا و استفاده از ظرفیت‌های آبی موجود در خود استان که مورد مطالعه قرار گرفته و سرمایه‌گذاری بر روی این ظرفیت‌ها در کنار مطالبه آب زاینده‌رود از جمله مهم‌ترین حوزه‌هایی است که برنامه‌ داریم در کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار پیگیری کنیم.
نادرالاصلی در ارتباط با مشکلات مناطق محروم اصفهان یادآور شد: فرهنگ غنی و عزت نفس مردم اصفهان مانع می‌شود از این که آن‌ها خود و محل زندگی خود را محروم و کم‌برخوردار نشان دهند اما متاسفانه حقیقت آن است که در برخی مناطق شهر اصفهان و نیز استان اصفهان مردم به علت محرومیت در عسروحرج به سر می‌برند و شورای شهر باید نخست این مناطق را که اغلب شناخته شده هستند، به صورت دقیق‌تر شناسایی و سپس در راستای رفع محرومیت از این مناطق گام بردارد.
رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون برنامه‌های این کمیسیون برای محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار افزود: توسعه در حوزه مسکن، اشتغال و معیشت از جمله کارهایی است که شورای شهر باید برای آن تلاش کند؛ فکر می‌کنم کمترین کاری که می‌توان در این زمینه انجام داد این است که شورای شهر با قدرت و توان خود، در یک هم‌افزایی با دستگاه‌های مربوط و با استفاده از استعدادی که شهر اصفهان در ایجاد درآمد‌های پایدار دارد، تلاش کند تا رنگ محرومیت را از چهره این مناطق بزداید و امیدواریم که بتوانیم اقدامات خوبی را در این راستا انجام بدهیم.
ریشه اصلی در مشکل بی‌آبی سوء مدیریت است
دیگر عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون تشکیل کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار در این شورا گفت: اگرچه تمام کشور و از جمله استان اصفهان و استان‌های همجوار ما با معضل خشکسالی مواجه است اما دلیل اصلی بحران کم‌آبی در این استان سوء مدیریت است.
محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، وضعیت آب در اصفهان را بحرانی توصیف کرد و اظهار داشت: متاسفانه آب در اصفهان وضعیت بحرانی پیدا کرده و هم آب شرب و هم کشاورزی اوضاع اسفناکی داشته و مشکلات بسیاری را برای مردم به ویژه کشاورزان و خانواده‌های آنان به وجود آورده است.
اولین پروژه مستقل نفت و گاز چین در آبهای عمیق زودتر از موعد به بهره‌برداری رسید
شیرین‌سازی 18 هزار مترمعکب آب در جزیره قشم با تلاش فناوران ایرانی مشکل آب شهرک صنعتی اشتهارد با ورود دادگستری برطرف شد
دلایل تشکیل کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار در شورای شهر اصفهان
وی درباره تشکیل کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار در ششمین شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: متاسفانه بی‌تدبیری دولت وقت باعث شده تا استان و شهر اصفهان با معضل آب مواجه شود و ما نیز که خود را منتخب و نماینده مردم اصفهان می‌دانیم، باید پیگیری مطالبات مردم اصفهان را سرلوحه کار خود قرار دهیم و از این رو و با توجه به اهمیت بسیار زیاد موضوع آب، کمیسیون ویژه‌ای برای آب تشکیل دادیم تا این خواسته مردم را از دولت‌مردان مطالبه کرده و تلاش کنیم تا مدیریت آب در استان اصفهان و استان‌های همجوار به صورت مدیریت یکپارچه باشد و امیدواریم که بتوانیم با این مطالبه‌گری مشکل آب اصفهان را حل کنیم.
عضو کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون مناطق محروم اصفهان و مشکلات این مناطق افزود: موضوع دیگری که برای شورای شهر ششم اصفهان حائز اهمیت است، موضوع مناطق کم‌برخوردار و محروم اصفهان است که در برخی موارد به موضوع آب هم نزدیک است و به همین دلیل این موضوع را نیز در کنار آب و در کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار مورد پیگیری قرار می‌دهیم و امیدواریم که بتوانیم هرچه بیشتر از محرومیت این مناطق کم کنیم. فکر می‌کنم می‌توان با توزیع عادلانه امکانات و تخصیص بودجه برای مناطق کم‌برخوردار، این محرومیت را کاهش داد.
وی ریشه مشکلات آب اصفهان را در سوءمدیریت دانست و افزود: طبق نظر کارشناسان، اگرچه کل کشور ما از جمله استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و یزد با مشکل خشکسالی روبرو هستند اما علت اصلی بحران بی‌آبی در این استان‌ها مدیریت نادرست آب بوده و اگر آب به صورت عادلانه و با مدیریت یکپارچه و مطابق با طومار شیخ‌بهایی در همه استان توزیع شود همه مردم راضی خواهند بود اما متاسفانه همین میزان کم آب نیز به صورت عادلانه بین استان‌ها تقسیم و توزیع نمی‌شود. امیدواریم با استقرار دولت جدید، بتوانیم مدیریت یکپارچه آب در همه استان‌ها را مطالبه کنیم.
پیگیری و مطالبه‌گری مطالبات مردم از دستگاه‌های مختلف
فلاح پیرامون برنامه‌های کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار برای حل معضل کم‌آبی افزود: در حوزه آب، وظیفه اصلی ما مطالبه‌گری و پیگیری مطالبات مردم از دولت و دستگاه‌های مرتبط دیگر است؛ البته کارهایی را نیز خودمان در مجموعه مدیریت شهری می‌توانیم انجام دهیم، به عنوان مثال آبیاری فضاهای سبز را با پساب‌های تصفیه شده انجام دهیم و استفاده از آب مخصوص کشاورزی به حداقل و در صورت امکان به صفر برسانیم و مواردی از این دست.
فلاح ریشه مشکلات مناطق محروم و کم‌برخوردار اصفهان را نیز توزیع نامتوازن امکانات در مناطق مختلف اصفهان توصیف و تصریح کرد: ما در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان، بودجه‌ای ویژه مناطق کم برخوردار در نظر گرفتیم و بخشی از بودجه پروژه‌هایی را که در این مناطق اجرا می‌شدند از شهرداری مرکزی تامین می‌کردیم تا به این مناطق فشار زیادی وارد نشود اما شورای پنجم این رویه را ادامه نداد؛ در دوره ششم ما با متمرکز کردن بودجه شهرداری در یک حساب و تخصیص عادلانه و توزیع متوازن بودجه در مناطق مختلف، محرومیت مناطق کم‌برخوردار را کاهش دهیم که در این صورت هم فشار از روی مردم مناطق کم‌برخوردار برداشته می‌شود و هم رشد سریع پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و غیره را در این مناطق شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: برخی مناطق درآمدزایی خوبی دارند و پروژه‌های شاخصی نیز ندارند بلکه پروژه‌ها قبلا در این مناطق اجرا شده است، با متمرکز کردن درآمد‌های شهرداری می‌توان بخشی از این درآمدها را به مناطق کم‌برخوردار سوق داد و با برخی اقدامات نظیر ایجاد مراکز خدماتی و رفاهی، نوسازی بافت مسکونی فرسوده وغیره زمینه رفاه مردم این مناطق را نیز فراهم آوریم تا مردم مجبور نباشند برای بهره‌مندی از مراکز خدماتی و رفاهی مثل فضای سبز و غیره از منطقه‌ای به منطقه‌ای دیگر یا مرکز شهر بروند.
همه امکانات شورای شهر را برای حل کردن معضل کم‌آبی به کار می‌گیریم
دیگر عضو کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان درباره این کمیسیون گفت: در شورای ششم همه توان مجموعه مدیریت شهری و همه دستگاه‌های استان را برای پیگیری و حل معضل کم آبی در اصفهان به کار می‌گیریم.
رسول میرباقری با اشاره به معضل کم‌آبی در اصفهان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها دغدغه‌های مردم شهر ما و شهرهای اطراف موضوع آب است و ما باید تلاش کنیم که این مایه حیات در شهر اصفهان جاری شود.
وی پیرامون تشکیل و ماهیت کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار توضیح داد: یکی دیگر از چالش‌هایی که اصفهان با آن مواجه است، موضوع عدالت اجتماعی است که متاسفانه به برخی مناطق اصفهان آنطور که باید رسیدگی و توجه نشده و می‌طلبد که به طور اساسی به این دو معضل و چالش رسیدگی کرد بنابراین دوستان در شورای ششم شهر اصفهان تصمیم گرفتند که کمیسیون ویژه‌ای برای پیگیری این مشکلات تشکیل شود.
موضوعات آب و مناطق کم‌برخوردار اصفهان، فرااستانی هستند
عضو کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار ششمین شورای اسلامی شهر اصفهان آب را موضوع فرا استانی عنوان کرد و افزود: موضوع آب یک موضوع فرا استانی و ملی است و ما در شورای ششم و کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار، از کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه دعوت و با آن‌ها مشورت می‌کنیم و همچنین همه امکانات و توان خود و دستگاه‌های استان را برای پیگیری این مطالبه در سطح ملی به کار خواهیم گرفت.
وی درباره برنامه‌های کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار برای رفع معضلات مناطق کم برخوردار تصریح کرد: با دعوت از معتمدین محلی و بازدیدهای منطقه‌ای مشکلات اساسی این مناطق را شناسایی کرده و با انتخاب شهرداران منطقه ای خوب و توانمند برنامه‌هایی را به تناسب هر منطقه را برای محرومیت‌زدایی از این مناطق اجرا خواهیم کرد.
میرباقری در ارتباط با برنامه شورای ششم برای توزیع متوازن و عادلانه منابع و درآمدها در مناطق خاطرنشان کرد: طرحی داریم که به موجب آن بخشی از درآمدهای شهرداری هر منطقه، چه برخوردار و چه غیربرخوردار، به صندوق شهر قرار بگیرد و این مابقی آن در خود مناطق صرف شود؛ و مبلغی که در این صندوق گردآوری شد خرج محرومیت‌زدایی و ایجاد پروژه‌های مختلف در مناطق کم‌برخوردار شود که در این صورت درآمد مناطق کم‌برخوردار به کلی در همان مناطق مصرف خواهد شد.
توجه به مشکلات جای جای مختلف اصفهان و مشخص کردن دلایل برخی مشکلات، از جمله مهم‌ترین مواردی است که با تشکیل این کمیسیون ویژه می‌توان برای آن اقدام کرد تا با مطالبه‌گری و فعالیت‌های چارچوب‌مند، زمینه رفع این مشکلات را فراهم کرد. 
انتهای پیام/163/ ت

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/302068/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان/ 11 نفر مصدوم شدند

صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان

خورو بیابانک رکوردار بارندگی‌های استان اصفهان

کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود

خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)

صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان

مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند

بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران: نگاهی به تاریخ پیچیده یک رسانه

بازی/ Big Rig Racing؛ به میدان نبرد کامیون‌ها خوش آمدید

اپل پردازنده هوش مصنوعی می‌سازد؟

حالت گرافیکی عجیبی به بازی Avatar: Frontiers of Pandora اضافه شد

پاسخ شرکت ارتباطات سیار به ادعای گرانی کارمزد پیامک بانکی

قیمت طلا، سکه و ارز 5 اردیبهشت ماه 1403؛ قیمت طلا و سکه باز هم ریخت

تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد

واژگونی اتوبوس مسافربری در موته اصفهان 11 مصدوم داشت

این جاده اصفهان هم سیلابی شد | وضعیت تردد خودروها را ببینید | تصاویر

موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند

رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان

تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان

سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود

ادعای تخریب رادار اس 300 پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟

(ویدئو) زواره اصفهان ونیز شد!

رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

روایت «فارن پالیسی» از بده‌بستان ابوظبی-تل‌آویو

AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

امداد رسانی به 245 فرد گرفتار در سیلاب استان اصفهان

آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته

تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان

نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود

واژگونی اتوبوس در استان اصفهان با 11 مصدوم

(ویدئو) بهترین اتفاقی که این روزها می‌توانست در اصفهان بیفتد!

ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها

Phi-3 رونمایی شد؛ کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت

داعش خراسان؛ پیمانکاران ارزان قیمت تروریسم

رقیب سرسخت ایران در عراق

آخرین جمع بندی احتمالی کمیسیون اجتماعی؛ توافق برای تعطیلی شنبه ها

اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول 46 کیلومتر

فیلم/ سیل و آبگرفتگی در یزد و اصفهان

آن‌سوی تاریخ نصف‌جهان به روایت میراث ناملموس

گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه

سیلابی شدن معابر شهری کاشان

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

روایت «نیویورک تایمز» از قدرت حماس و چشم‌انداز غزه

پاس کروزها را گل کنید

امدادرسانی هلال احمر اصفهان به 245 فرد گرفتار در سیلاب

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

هشدار هواشناسی برای سیلاب در 21 استان