پیام سپاهان

آخرين مطالب

افتتاح پروژه ترافیکی شهرداری در مناطق کم برخوردار اصفهان اجتماعی

افتتاح پروژه ترافیکی شهرداری در مناطق کم برخوردار اصفهان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -

پیام سپاهان


در یکصد و چهارمین برنامه‌های افتتاحیه شهرداری اصفهان صبح امروز _ چهارشنبه 13 مردادماه_ خیابان بی بی مریم (36 متری سودان)، تقاطع غیرهمسطح قهجاورستان، خیابان مقداد دوم و نیروگاه خورشیدی منطقه 15 با حضور شهردار، اعضای شورا و مدیران شهری به بهره‌برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایمنا، خیابان 36 متری سودان در منطقه 14 که به نام خیابان بی بی مریم نامگذاری شده به طول یک هزار و 260 مترمربع احداث شده است.
تقاطع غیر همسطح قهجاورستان در کیلومتر چهار تا هفت مسیر رینگ چهارم (حدفاصل پل آفتاب تا میدان اندوان) به صورت زیرگذر از شرق به غرب احداث شده است. مساحت کل پروژه 70 هزار مترمربع است که با هزینه‌ای بالغ بر 82 میلیارد تومان احداث شده است.
عملیات ساخت خیابان مقداد دوم از خرداد سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر 110 میلیارد ریال آغاز شده و هم اکنون رو به پایان است. خیابان مقداد دوم از شمال به میدان اندوان و از جنوب به میدان سلمان متصل می‌شود و در واقع یکی از مسیرهای کمکی رینگ چهارم است.
نیروگاه خورشیدی با ظرفیت اسمی 60 کیلووات قادر خواهد بود سالانه بیش از 120 مگاوات برق خورشیدی تولید کند. این نیروگاه متشکل از سه دستگاه مبدل DC به AC و 150 عدد پنل خورشیدی 400 وات است و دوره بازگشت سرمایه اولیه این نیروگاه حدود شش سال است و در صورت افزایش قیمت خرید تضمینی توسط وزارت نیرو دوره بازگشت سرمایه اولیه می‌تواند به چهار سال کاهش یابد.

پیام سپاهان

شهرداری در محدوده قانونی اقدامات لازم را انجام می‌دهد
قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: در چند روز اخیر شاهد افتتاح پروژه‌های متعدد در مناطق مختلف شهر بودیم که این پروژه‌ها دسترنج فعالیت خادمان مردم در شهرداری بوده است.
رفع گره کور ترافیکی شمال شرق اصفهان وی با اشاره به احداث خیابان بی بی مریم در منطقه 14 شهرداری اصفهان تصریح کرد: این خیابان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کیفیت خوب احداث شده تا گره‌های کور ترافیکی منطقه 14 در شمال شرق را باز کند.
شهردار اصفهان ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری بیش از 40 مرتبه به منطقه 14 شهرداری آمدیم و هربار شاهد اتفاقات خوشایند در این منطقه بودیم تا عدالت فضایی را محقق کنیم.
وی تأکید کرد: عده‌ای تصاویری از مشکلات مردم در خارج از محدوده شهر در فضای مجازی منتشر می‌کنند که رسیدگی به مشکلات مطرح شده خارج از وظیفه شهرداری است چرا که شهرداری در محدوده قانونی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
نوروزی تأکید کرد: مجموعه مدیریت شهری در این دوره با عشق و علاقه در مناطق کمتر برخوردار اقدامات خوبی انجام داده است که از جمله پروژه‌های بزرگی که اجرا شده و یا در حال اجرا است می‌توان به پل آفتاب، تکمیل خط یک مترو و احداث خط دو مترو همچنین احداث بخشی از رینگ چهارم اشاره کرد که امیدواریم این اقدامات تداوم یابد تا روز به روز شاهد کاهش مشکلات مردم باشیم.
وی با بیان اینکه مشکلات مردم ریشه در شرایط اقتصادی کشور دارد، اظهار کرد: اگر تورم و مشکلات اقتصادی نبود قطعاً اتفاقات بهتری را شاهد بودیم البته روی خوش شهروندان ساکن در منطقه 14 انگیزه مهمی برای فعالیت مدیران شهری بوده است.
شهردار اصفهان با قدردانی از خدمات «شمس» مدیر سابق منطقه 14 و «حقانی» مدیر فعلی این منطقه خاطرنشان کرد: هردو مدیر با جدیت کار کردند و تیم همراه آنها نیز نقش آفرینی خوبی در تحقق اهداف و اجرای پروژه‌ها داشتند که از تک تک آنها تشکر می‌کنم و امیدوارم خدمت رسانی به این منطقه روز به روز افزایش یابد.
احداث تقاطع غیر همسطح قهجاورستان در مسیر رینگ چهارم نوروزی در ادامه برنامه‌های افتتاحیه شهرداری در آئین افتتاح پروژه تقاطع غیر همسطح قهجاورستان که با صرف هزینه‌ای بالغ بر 1,470 میلیارد ریال احداث شده است، اظهار کرد: پل قهجاورستان بعد از پل آفتاب مرز مشترک مناطق 10 و 15 شهرداری اصفهان است که از مدیران این مناطق که برای این مسیر پرمشقت زحمات زیادی کشیدند، تشکر می‌کنم.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نیم‌رخ شرقی اصفهان با اجرای بخش‌های زیادی از مسیر رینگ چهارم تکمیل تر شده و با اجرای دسترسی‌ها همچنین بهره برداری از خیابان‌های تابان، آسمان و پل آفتاب گام به گام راه تکاملی را طی کرده است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه آسفالت مسیر ایجاد شده در این بخش از رینگ چهارم (محدوده پل قهجاورستان) باید هرچه سریع‌تر انجام شود، ادامه داد: پیمانکار این بخش از رینگ چهارم مردی خستگی ناپذیر بوده که هربار با روی خوش و عشق و علاقه فعالیت کرده است؛ عشق در کار با هیچ چیز دیگری قابل معاوضه نیست.
وی خاطرنشان کرد: با احداث پروژه تقاطع غیر همسطح قهجاورستان مسیر فرودگاه برای اهالی قهجاورستان آسان شده است.
نوروزی با بیان اینکه نیم‌رخ غربی شهر نیز با ادامه رینگ چهارم تکمیل خواهد شد، تصریح کرد: به زودی لشکر عمرانی شهر از جبهه شرقی به جبهه غربی منتقل خواهد شد و نبرد را در جبهه دیگر برای آبادانی شهر آغاز خواهد کرد.
وی تأکید کرد: در این دوره مدیریت شهری فعالیت‌های عمرانی به یادگار مانده که البته در این مسیر خبرنگاران و عکاسان نیز همراه مدیران شهری بودند و قطعاً نام آنها بر اوراق زرین شهر و صفحات تاریخ نوشته خواهد شد.
شهردار اصفهان ادامه داد: بی شک نتیجه تلاش مدیران شهری در گوشه‌ای از صفحات روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها باقی می‌ماند و در آینده مورد قضاوت و مقایسه قرار می‌گیرد.
90 درصد از مسیر رینگ چهارم آزادسازی شده است نوروزی نیز در ادامه برنامه‌های افتتاحیه شهرداری در آئین افتتاح ضلع غربی خیابان مقداد دوم، افتتاح نیروگاه خورشیدی و بازگشایی ورودی پارکینگ جنب ساختمان اداری منطقه 15 شهرداری اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح چندین پروژه در مناطق 10، 14 و 15 شهرداری هستیم و در ادامه پروژه‌هایی نیز در مناطق سه و هشت شهرداری اصفهان افتتاح و تقدیم شهروندان خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای رینگ چهارم خاطرنشان کرد: تاکنون 90 درصد از مسیر رینگ در ضلع شرقی آزادسازی شده که امیدواریم بخش‌هایی از پروژه که آماده بهره برداری شده به زودی آسفالت شود و اتصال دو پل آفتاب و قهجاورستان به طور کامل شکل گیرد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه ضلع غربی خیابان مقداد در منطقه 15 شهرداری سه هزار و 800 متر طول دارد، خاطرنشان کرد: احداث این خیابان مشکلات ترافیکی منطقه 15 را کاهش خواهد داد.
وی با قدردانی از مدیران مناطق 10 و 15 شهرداری که برای اجرای مسیر رینگ چهارم تلاش‌های زیادی کردند، گفت: ضلع غربی خیابان مقداد نتیجه تلاش‌های شبانه روزی مدیر منطقه 15، معاونان، کارمندان و کارگران منطقه است.
نوروزی با بیان اینکه در روز پایان کاری فعالیت پروژه‌های متعدد در حال افتتاح و یا کلنگ زنی است، اظهار کرد: امروز بعد از افتتاح خیابان مقداد به منطقه سه شهرداری رفته و از سرای خیار تا بازار، چهارباغ، میدان امام حسین (ع) پروژه‌هایی را افتتاح کرده و کلنگ تئاتر شهر را در چهارباغ خواهیم زد و در ادامه به منطقه هشت رفته و ایستگاه آتش‌نشانی به همراه بوستان‌های جدیدالاحداث منطقه را افتتاح و تقدیم شهروندان خواهیم کرد.
مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان گفت: خیابان بی‌بی‌مریم محرک توسعه منطقه 14 خواهد بود به طوری که دیگر شاهد ساخت و ساز خانه‌های ریزدانه 40 متری و 50 متری در منطقه به ویژه در محل‌های سودان و عمان سامانی نخواهیم بود.

پیام سپاهان

خیابان بی بی مریم؛ محرک توسعه منطقه 14 است
بهزاد حقانی، مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: خیابان بی بی مریم به طول یک هزار و 260 متر و عرض 36 متر مربع در شرق منطقه 14 اصفهان احداث شده است.
وی ادامه داد: خیابان بی بی مریم در واقع خیابان اردستانی را به میدان جوان متصل می‌کند که برای آزادسازی آن 80 میلیارد تومان و برای اجرای این خیابان 15 میلیارد تومان هزینه شده است.
مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان با بیان اینکه خیابان بی بی مریم در روان‌سازی ترافیک شرق منطقه 14 بسیار تأثیرگذار خواهد بود، ادامه داد: وقتی از میدان لاله به سمت خیابان عاشق اصفهانی حرکت می‌کنیم خیابان‌های زیادی در قسمت راست از جمله خیابان‌های سودان، عمان سامانی، هشت متری لاله، 16 متری طالقانی مشاهده می‌شود که همه آنها در انتها بن بست بوده و به صحرای سودان می‌رسیدند که بازگشایی این خیابان انتهای تمام خیابان‌ها را آزادسازی و ترافیک خیابان لاله را کاهش می‌دهد چرا که در موازات خیابان لاله احداث شده است.
وی تاکید کرد: با احداث خیابان بی بی مریم محله‌های قدیمی همچون عمان سامانی و سودان دیگر مشکلات ترافیکی نخواهند داشت و از بن‌بست خارج می‌شود.
حقانی با بیان اینکه با احداث خیابان بی بی مریم شاهد ساخت و ساز خانه‌های ریزدانه 40 متری و 50 متری در محله‌های سودان و عمان سامانی نخواهیم بود، گفت: خیابان بی‌بی‌مریم محرک توسعه منطقه 14 خواهد بود، البته در آینده پارک شش هکتاری در صحرای سودان احداث خواهد شد که برای آزادسازی آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

پیام سپاهان

6 خیابان منطقه 15 از بن بست خارج م ی شود
مسعود قاسمی، مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز در این منطقه شاهد افتتاح چهار پروژه عمرانی و خدماتی بودیم که پروژه تقاطع غیر همسطح قهجاورستان به طور مشترک با همکاری منطقه یک شهرداری احداث شده است.
وی افزود: پل قهجاورستان در کیلومتر شش و 600 مسیر رینگ چهارم شهر واقع شده که از سمت قهجاورستان به صورت زیرگذر و از سمت پل آفتاب به صورت همکف است.
مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان ادامه داد: تقاطع غیر همسطح قهجاورستان 70 هزار مترمربع مساحت دارد که با هزینه‌ای بالغ بر 82 میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.
وی با اشاره به احداث ضلع غربی خیابان مقداد، گفت: ضلع غربی خیابان مقداد دوم به طول 3.6 کیلومتر و عرض 8.5 متر آسفالت و سه متر شانه مسیر امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
قاسمی با بیان اینکه عملیات ساخت خیابان مقداد از خرداد سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر 110 میلیارد ریال آغاز و امروز به بهره برداری رسید، تصریح کرد: خیابان مقداد دوم که یکی از مسیرهای کمکی رینگ چهارم است از شمال به میدان اندوان و از جنوب به میدان سلمان متصل می‌شود.
وی ادامه داد: به علت همجوار بودن با کانال آب برای رعایت امنیت وسایل نقلیه از بلوک نیوجرسی به طول 3.5 کیلومتر استفاده شده است که به جز مباحث ترافیکی می‌تواند کمکی خیابان جی باشد، زیرا سمت شمال آن حلقه حفاظتی شهر اصفهان و جنوب آن میدان سلمان خوراسگان قرار دارد.
مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این منطقه تعدادی پروژه نیمه‌کاره همچون خیابان‌های متصل به کمربندی شمال وجود دارد که برای تعیین تکلیف آنها اعتبارات لازم در بودجه سال جاری منطقه لحاظ شده است، گفت: در این منطقه شش خیابان بن بست شامل خیابان سلمان، شهدای ابر، شهدای گنگاز، شهدای ستار، لاله، اریسون وجود دارد که برای بازگشایی آنها در بودجه سال جاری 63 میلیارد تومان اعتبار نظر گرفته شده تا آزادسازی آنها انجام و ترافیک سنگین خیابان جی را به ویژه در ایام پایانی هفته کاهش یابد.
وی با اشاره به افتتاح پارکینگ جنب شهرداری منطقه 15، اظهار کرد: از سال‌ها قبل مسیر دسترسی پارکینگ جنب ساختمان شهرداری منطقه 15 از کوچه‌های اطراف خیابان سلمان بود از این رو در توافق با بانک ملت آزادسازی انجام شده، راه ورودی به پارکینگ از سمت خیابان جی باز شد تا در ساعات اداری ویژه مراجعان و در ساعات غیر اداری در اختیار شهروندان قرار گیرد.
قاسمی خاطرنشان کرد: برای آزادسازی مابقی مسیر پارکینگ (شامل پنج منزل مسکونی) اعتبارات مورد نیاز در بودجه سال جاری شهرداری لحاظ شده تا حدود سه هزار متر پارکینگ جنب شهرداری منطقه 15 ایجاد شود.
وی با بیان اینکه نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 60 کیلووات، طرح دیگری است که به صورت رسمی در منطقه 15 با صرف اعتباری معادل یک میلیارد و 200 میلیون تومان بهره‌برداری می‌شود، گفت: بزرگ‌ترین غفلت بشر امروزی را می‌توان توجه نکردن به بهره از انرژی بی‌پایان خورشید دانست، با توجه به بروز بحران انرژی فسیلی در سال‌های اخیر همچنین لزوم کاهش آلودگی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کنترل عرضه و تقاضا، جایگزینی انرژی‌های تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی با انرژی‌های فسیلی اهمیت زیادی یافته است که دریافت انرژی عظیمی را توسط سیستم‌های دریافت کننده خورشیدی موجب شده و مرکب از تعدادی پنل خورشیدی است.
مدیر منطقه 15 شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: در همین راستا و برای حفظ منابع پایدار شهرداری، این منطقه احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت اسمی 60 کیلووات را دی‌ماه سال گذشته در دستور کار قرار داد که در آن، این نیروگاه قادر خواهد بود سالانه بیش از 120 مگاوات برق خورشیدی تولید کند.
وی با بیان اینکه این نیروگاه متشکل از سه دستگاه مبدل DC به AC و 150 عدد پنل خورشیدی 400 وات است، اظهار کرد: دوره بازگشت سرمایه اولیه این نیروگاه حدود شش سال است و در صورت افزایش قیمت خرید تضمینی توسط وزارت نیرو دوره بازگشت سرمایه اولیه می‌تواند به چهار سال کاهش یابد.
کد خبر 512200

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/302057/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش کودک اصفهانی در حمایت از سپاه + فیلم

واکنش بغداد به اقدام تخریبی در اصفهان

آسیب دیدن سامانه پدافند هوایی در مقابله با ریزپرنده‌ها در اصفهان تکذیب شد

واکنش عراق به اقدام تخریبی اسرائیل در اصفهان

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز شنبه 1 اردیبهشت

ایران و روسیه ظرفیت برقراری روابط شهروند دیپلماتیک را دارند

آغاز کوچ ایل قشقایی و بختیاری به مناطق ییلاقی اصفهان

برخورد پژو 405 با عابر پیاده در محور سمیرم به شهرضا

کشف 9 میلیاردی سوخت قاچاق در کاشان

شهردار اصفهان با شهروندان منطقه 12 دیدار می‌کند

فیلم واکنش امیرعبداللهیان به حمله اصفهان: این ارزش اطلاع قبلی نداشت

«وعده صادق» و سقوط پروپاگاندای رسانه‌ای اسرائیل

مشارکت معلولان با کمک خیران در شرکت‌های تعاونی اصفهان

هر آنچه که در که حادثه اصفهان گذشت/ وقتی تیر صهیونیست‌ها به سنگ خورد

انتصابات جدید در شهرداری شهرضا

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

اطلاعات غلطی که دولت در باره کاهش نرخ بیکاری می دهد، فقط حلوا حلوا گفتن است؛ با آن دهان شیرین نمی شود

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

کاهش 10 درصدی بارندگی در استان اصفهان/ روند بارش‌ها معکوس شد

عناوین برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 6 اعلام شد

رونق شهرداری‌ها به‌معنای رونق اقتصاد دنیا است

سند CNN از پایگاه هوایی شکاری اصفهان بعد از حوادث اصفهان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان را ببینید

واکنش جالب یک مداح با یک شعر به حوادث اصفهان و ریزپرنده‌ها | فیلم

دامنه دفاعی ایران اسلامی و درک نادرست دشمنان

رشد 61 هزار واحدی شاخص بورس

دانشگاه آزاد اصفهان تیرماه میزبان کنگره بین المللی نهج البلاغه

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند

پروژه‌های شهرداری را با مشارکت مردم پیش می‌بریم

پروژه‌های شهرداری را با مشارکت شهروندان پیش می‌بریم

1 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، ادیب و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

عوامل اصلی بازدهی سبز دارایی های امن در فروردین چه بود؟

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در اولین روز اردیبهشت‌1403؛ قیمت طلا و سکه ریخت

برگزاری جلسه تأییدصلاحیت خریداران سرخابی‌/ امروز؛اعلام‌ نهایی

دو اطلاعیه از قطعی گاز در مناطقی از اصفهان و بخشی از شرق

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

دو اطلاعیه از قطعی گاز درمناطقی از اصفهان و بخشی از شرق

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی از واکنش‌ها به اتفاقات اصفهان