پیام سپاهان

آخرين مطالب

ایلان ماسک: کارمزد اپ استور عملا مالیات جهانی از اینترنت است علمی

ایلان ماسک: کارمزد اپ استور عملا مالیات جهانی از اینترنت است
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - زومیت / ایلان ماسک در توییت جدیدش با طرفداری از اپیک گیمز، کارمزد اپ استور را مالیات جهانی از اینترنت عنوان و به‌نوعی از سیاست‌های اپل انتقاد کرده است.
اگر اخبار را دنبال کرده باشید، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، باردیگر توییت‌های جنجالی‌اش را آغاز کرده و این بار نه درباره بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، بلکه با انتقاد از اپل در کانون توجهات قرار گرفته است. اواخر هفته گذشته، ماسک در گزارش مالی تسلا گفت که قصد دارد به شرکت‌های دیگر اجازه دهد از شبکه شارژ تسلا استفاده کنند؛ زیرا این شرکت نمی‌خواهد اکوسیستمی محصورشده ایجاد و از آن برای اعمال فشار روی رقبا استفاده کند. سخنان ماسک درواقع پلتفرم اپل را خطاب قرار می‌داد و انحصار‌طلبی کوپرتینویی‌ها را گوشزد می‌کرد.
اکنون، ایلان ماسک باردیگر از اپل انتقاد کرده و با پشتیبانی از اپیک گیمز، صراحتا سیاست‌های اپل در‌قبال اپ استور را هدف قرار داده است. وی می‌گوید حق با اپیک گیمز است و شیوه اپل به‌گونه‌ای است که گویا از اینترنت مالیات می‌گیرد. برای یادآوری، سال گذشته اپیک گیمز برای پرداخت‌نکردن کارمزد 30 درصدی اپل، از درگاه پرداخت خود در بازی فورتنایت استفاده کرد و به‌نوعی قوانین اپل را دور زد. درمقابل، غول دنیای فناوری برای تلافی فورتنایت را از اپ استور کنار گذاشت و در بیانیه‌ای، دلیل این کار را نقض قوانین فروشگاهش اعلام کرد.
آگوست 2020 (مرداد 1399) نیز، اپیک گیمز بعد از حذف فورتنایت از اپ استور در اقدامی تلافی‌جویانه با طرح دادخواست و کمپین مطبوعاتی علیه اپل، این شرکت را به رفتارهای ضد‌رقابتی متهم کرد و درنهایت اکتبر 2020 (مهر 1399)، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده از بازگرداندن فورتنایت به فروشگاه اپ‌استور خودداری و با صدور حکمی، از اقدام اپل علیه موتور بازی‌سازی Unreal Engine جلوگیری کرد.
دادگاه استماع اپل و سازنده بازی فورتنایت در اوایل سال جاری برگزار شد و در آن، اپیک گیمز سعی کرد با ادله خود برنامه‌های جایگزین اپ استور یا گزینه‌های بارگذاری برنامه را در‌اختیار داشته باشد؛ درحالی‌که اپل می‌خواست وضعیت موجود را حفظ کند. در‌حقیقت، این جدال قانونی طولانی‌مدتی است و احتمالا به این زودی‌ها حل نخواهد شد. بااین‌حال، این پرونده نیز به الگویی برای اتهامات متعدد و بین‌المللی برای اقدامات ضدرقابتی اپل در اپ استور تبدیل شده است.
افزون‌براین، اپیک گیمز در حال گسترش شکایت‌های خود در اروپا است. اروپا درباره مباحث ضدانحصاری در‌مقایسه‌با ایالات متحده آمریکا از استانداردهای متفاوتی استفاده می‌کند و بیشتر بر انصاف بین رقبا متمرکز است؛ د‌رحالی‌که کانون توجه ایالات متحده بیشتر به حقوق مصرف‌کنندگان معطوف است. همچنین، اپیک پرونده‌های مشابهی در استرالیا و انگلیس تشکیل داده و اپل را به سوءاستفاده از سلطه و موقعیت حاکم بر بازار متهم کرده است.
کمیسیون اروپا هنوز درباره شکایت اپیک اظهارنظری نکرده و مفاد طرح دعوی همچنان محرمانه مانده است. باوجوداین‌‌، تحقیقات مداوم کمیسیون در زمینه سیستم پرداخت مالی اپل موسوم به Apple Pay می‌تواند دلیل و انگیزه اصلی استدلال اپیک برای نمایان‌کردن رفتار ضدرقابتی اپل درمقابل سایر فروشگاه‌های نرم‌افزاری باشد.
ایلان ماسک در تویبت جداگانه‌ای می‌گوید:
معمولا فشار رقابتی اپل را به کاهش هزینه‌ها مجبور می‌کند؛ اما اپل و اندروید دو پلتفرم را در‌اختیار دارند. هنگامی‌که کاربران با رابط کاربری عجین می‌شوند، اساسا انحصار ایجاد می‌شود. تاکنون، مالیات فروش 30 درصدی اپل از‌نظر کاربران مخفی مانده است؛ وگرنه اعتراضی در پی خواهد داشت. 
تسلا و اپل از زمان آغاز کار پروژه تایتان با یکدیگر اختلاف دارند و نیروهای متبحر یکدیگر را شکار می‌کنند؛ اما این نخستین‌بار است که ایلان ماسک مستقیما درباره سیاست‌های فروشگاه نرم‌افزاری اپل صحبت می‌کند و کمی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ زیرا تسلا برنامه پولی و اشتراکی در اپ استور ندارد و تحت‌تأثیر کارمزدها قرار نمی‌گیرد.
ماسک امروز در توییتر نیز ادعاهای مبنی‌بر پیش‌شرط تَصَدی سِمَت مدیرعاملی اپل به‌منظور فروش تسلا را رد کرد. این ادعا در کتابی با عنوان «بازی قدرت؛ تسلا، ایلان ماسک و شرط‌بندی قرن» آمده و ابتدا لس آنجلس تایمز آن را بررسی کرده است. بر‌‌‌اساس این کتاب، در تماس تلفنی سال 2016 بین ماسک و تیم کوک با محوریت فروش تسلا، ماسک اعلام کرده بود فروش اپل به تسلا، تنها در‌صورتی امکان‌پذیر است که او مدیرعامل هر دو شرکت شود. ظاهرا تیم کوک از این خواسته ناراحت شده و گوشی را با عصبانیت قطع کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/300712/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

هرروز یک سری مشکل هست!

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تورم سالانه در سرازیری کانال 20 درصدی

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد!

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره