پیام سپاهان

آخرين مطالب

هواوی پی 50 و پی 50 پرو رسما معرفی شدند؛ پرچمدارانی با دوربین قدرتمند علمی

هواوی پی 50 و پی 50 پرو رسما معرفی شدند؛ پرچمدارانی با دوربین قدرتمند
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ترنجی / یازدهمین نسل از پرچمداران سری P هواوی، پس از گمانه‌زنی‌های فراوان و تاخیر طولانی مدت نسبت به سال‌های گذشته، امروز و طی کنفرانس رسمی این شرکت معرفی شد. هواوی پی 50، نام گوشی‌های جدید این شرکت می‌باشد که از مشخصات قابل‌توجه مخصوصا در زمینه دوربین و طراحی آشنا بهره می‌برد. همچنین برخلاف سال‌های گذشته، نسخه‌ای تحت عنوان +Pro معرفی نشده و این سری به تنها دو مدل محدود شده است.
 Huawei P50 و Huawei P50 Pro
امسال برخلاف سال‌های گذشته، سری P50 تنها از دو عضو تشکیل شده و نسخه‌ی پرو آن، به‌عنوان پرچمدار اصلی و اصطلاحا فول‌‌آپشن هواوی شناخته می‌شود. در ادامه مشخصات و طراحی تنها پرچمدار شرکت چینی برای سال 2021 را باهم مرور می‌کنیم.
طراحی و نمایشگر
طراحی این گوشی‌ها دقیقا همانند رندرهایی است که پیش از این و به‌کررات دیده بودیم. درواقع اولین بار حدود 5 ماه پیش بود که رندر اولیه هواوی پی 50 توسط Onleaks لو رفت و حتی شایعه معرفی این گوشی برای اوایل بهار نیز مطرح بود که پس از مشکلات هواوی، این شرکت تصمیم گرفت رونمایی از آن را تا به امروز به‌تعویق بیندازد.

پیام سپاهان

به‌هرحال، درنهایت سری هواوی پی 50 معرفی شده و در طراحی جلویی دستگاه، ما نمایشگر اولد 6.5 اینچی با رفرش ریت 90 هرتز در نسخه عادی و 6.6 اینچی با رفرش ریت 120 هرتز در نسخه پرو و رزولوشن 8-1224*2700 و تراکم پیکسلی حدود 450ppi را داریم.
همچنین اکنون نرخ بازخورد لمسی هر دو دستگاه نیز به 300 هرتز رسیده است و از HDR نیز به‌صورت کامل پشتیبانی می‌کنند. پنل صفحه‌نمایش این گوشی‌ها تمام‌صفحه بوده و تنها شاهد یک سوراخ نمایشگر برای تعبیه دوربین سلفی دستگاه هستیم که همین مورد، بزرگترین تغییر را نسبت به نسل پیشین و سوراخ دوتایی آن نشان می‌دهد.
با این حال، تفاوت عمده دیگر نسخه پرو این گوشی با سری پی 40 پرو، به خمیدگی نمایشگر آن برمی‌گردد که اینبار تنها از دو طرف انحنا داشته و آن طراحی مدرن و نوآورانه نمایشگر چهارلبه خمیده نسل پیشین، خیلی زود و پس از یکسال، توسط هواوی بازنشست شده است. این مورد را یک عقب‌گرد جدی در زمینه طراحی و سبک زیباشناسی دستگاه می‌بینیم؛ چراکه لبه‌های خمیده سری قبل برای اکثر افراد، حس یک کالای لوکس و یکتا را القا می‌کرد.

پیام سپاهان

با نگاه به پنل پشتی، اولین چیزی که توجه ما را به‌خود جلب می‌کند، همان حلقه‌های معروفیست که بارها و بارها درباره آن شنیده‌ایم. جزیره‌ای که دوربین‌های گوشی را در خود جای داده است، برخلاف طراحی مستطیلی نسل پیشین، اینبار شکل دایروی به خود گرفته که سه لنز دوربین را در حلقه بالایی و یک لنز پریسکوپ به‌همراه فلش گوشی را در حلقه پایین جای داده است.
P50 Pro در 5 رنگ مختلف شامل Yao Gold Black ,Cocoa Tea Gold ,Snowy White ,Dawn Power ,Rippling Clouds و P50 نیز در 3 رنگ شامل Gold Black ,Cocoa Tea Gold ,Snowy White عرضه می‌شود.
پردازنده و سیستم‌عامل هواوی پی 50 و پی 50 پرو
عجیب‌ترین بخش سری پی 50 هواوی که تاحدودی ‌نام پرچمدار را برای آنان لکه دار می‌کند، پشتیبانی این گوشی‌ها تنها از شبکه 4G می‌باشد. باوجود عرضه‌ی دو نسخه‌ای از P50 که شامل تراشه‌های Snapdragon 888 و Kirin 9000 می‌باشد(پی 50 تراشه اسنپدراگون را نخواهد داشت)، اما هیچ‌کدام از این مدل‌ها، ارتباط 5G را ندارند باوجود آنکه نسخه‌ای از هر دو تراشه وجود دارد که از این شبکه پشتیبانی می‌کند! سایر مشخصات داخلی هواوی پی 50 شامل 8 گیگابایت حافظه رم در حالت پایه و فضای ذخیره‌سازی 128، 256 و 512 گیگابایت به‌همراه پشتیبانی از کارت‌حافظه نانو تا سقف 256 گیگ می‌باشد. نسخه پرو اما، 12 گیگابایت رم در حالت پایه خود داشته و حافظه‌داخلی آن نیز به 512 گیگابایت محدود شده است.
سیستم‌عامل سری هواوی پی 50، 2.0 HarmonyOS بوده که این مورد نیز باتوجه به سرمایه‌گذاری شرکت چینی بر روی آن دور از انتظار نبود.
دوربین
و اما می‌رسیم به جذاب‌ترین بخش این گوشی‌ها و جایی‌که سری P هواوی بر روی آن تمرکز دارد. هواوی پی 50 و پی 50 پرو هر دو، از یک دوربین اصلی(تحت لیسانس لایکا) با سنسور 50 مگاپیکسلی به‌همراه دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی 23 میلی‌متر بهره می‌برند که البته لرزشگیر اپتیکال(OIS)، فقط منحصر به نسخه پرو می‌باشد. دوربین اولتراواید آنها نیز هر دو از سنسور 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 استفاده کرده با این تفاوت که در نسخه عادی، ما شاهد فاصله کانونی 16 میلی‌متر و در پرو، 13 میلی‌متر هستیم که همین مورد، زاویه عریض‌تر برای ثبت عکس را رقم می‌زند. لنز سوم در نسخه پرو، شامل یک سنسور 40 مگاپیکسلی 26 میلی‌متری با دیافراگم f/1.6 می‌باشد که مختص عکسبرداری سیاه‌وسفید است. به‌این ترتیب و پس از هواوی پی 20، این اولین بار است که این شرکت در گوشی پرچمدار خود بار دیگر از این لنز به‌صورت جداگانه استفاده می‌کند.
دوربین تله‌فوتو پریسکوپی اما، جاییست که بیشترین تفاوت دو نسخه در آن قرار دارد. هواوی پی 50، به‌عنوان اولین نسل از پرچمدار پایه هواوی با لنز پریسکوپی، از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/3.4 و OIS تشکیل شده است که فاصله کانونی آن به 125 میلی‌متر و یا 5 برابر زوم اپتیکال می‌رسد که پیش از این، شاهد استفاده از این دوربین در تمامی نسخه‌های پرو پرچمداران هواوی بودیم.
در نسخه پرو اما، هواوی ترکیب خاصی درنظر گرفته و با کاهش فاصله کانونی به 90 میلی‌متر و درعوض افزایش مگاپیکسل سنسور به 64، ادعای قابلیت زوم با فاصله بسیار زیاد و درحقیقت حداکثر فاصله کانونی 2700 میلی‌متر یا 200 برابر را دارد.
شایان ذکر است که هواوی در پی 50 پرو، از XD Fusion Pro استفاده کرده است که درواقع سیستمی است که میزان نور عبوری از سنسور تا تا 2 برابر نسبت به پی 40 پرو افزایش داده و رنج دینامیکی را نیز تا 28 درصد بیشتر می‌کند. فیلمبرداری هر دوی این گوشی‌ها تنها به رزولوشن 4K محدود شده است بنابراین توانایی ضبط فیلم 8K را نخواهید داشت. برای اسلوموشن نیز، 1080p@960 fps درنظر گرفته شده است.
بخش‌های باقیمانده در قسمت دوربین، شامل یک فلش LED، یک حسگر تشخیص رنگ 10-بیتی و سنسور اینفرارد برای فوکوس بهتر دستگاه‌ها می‌شود.
باتری و سایر مشخصات هواوی پی 50 و پی 50 پرو
انرژی هواوی پی 50 توسط یک باتری 4100 و 4360 به‌ترتیب برای مدل‌های عادی و پرو تأمین شده است که هر دوی آنها از شارژ فوق سری 66 وات به‌صورت سیمی و 50 وات به‌صورت بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.
شباهت‌های این دو مدل هنوز هم ادامه دارد؛ جایی‌که اکنون دارای اسپیکر استریو بوده و گواهینامه IP68 برای هر دو درنظر گرفته شده است.
هواوی تصمیم گرفته تا هر دو پرچمداران سری 50 خود را به‌صورت جهانی عرضه کند(که تاحدودی انحصار شبکه 4G برای آنها را توجیه می‌کند).

پیام سپاهان

در نهایت دیدگاه شما راجع‌به تازه‌ترین پرچمداران هواوی برای سال 2021 و طراحی و مشخصات درنظر گرفته شده برای آنان چیست؟ نظر شما درباره عدم ارائه این سری بدون پشتیبانی از شبکه 5G چیست؟

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/300036/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان

عمان حمله ادعایی اسرائیل را محکوم کرد

واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان

خط و نشان صریح فرمانده نیروی زمینی ارتش برای اسرائیل بعد از تیراندازی به اشیا مشکوک در آسمان اصفهان

بخشی از طنزها در فضای مجازی درباره خسارت شدید حمله دیشب ریزپرنده ها به اصفهان (عکس)

واکنش چین به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی

فیلم فعال شدن پدافندها برای هدف قرار دادن ریز پرنده‌ها در اصفهان

قهجاورستان کجای اصفهان است؟

فرمانده ارتش: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد

تشییع وخاکسپاری پیکر مادر شهیدان حدادیان در کوهپایه

امیر حیدری: «وعده صادق» تحقق آیات سوره عنکبوت بود/ پدافند در حادثه اصفهان با هوشمندی عمل کرد

فیلم شبکه خبر از وضعیت خیابان‌های شهر بعد از حوادث بامدادی

ماجرای شنیده شدن صدای شدید در اصفهان / فرمانده‌کل ارتش: انفجار مربوط به تیراندازی پدافند به شئ مشکوکی بوده

تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان

ایتالیا خواستار «کاهش تنش مطلق» در خاورمیانه است

لاپید: بن‌گویر با یک توئیت یک‌کلمه‌ای اسرائیل را مضحکه دنیا کرد

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز؛ از اصفهان تا تبریـز؟

واکنش‌ های بین‌المللی به حادثه اصفهان؛ عمان: اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم / انگلیس:کاهش تنش‌ها ضروری است/ هلند: از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم

واکنش یک کاربر عرب‌ به حادثه اصفهان (عکس)

اظهارات فرمانده کل ارتش درباره جزئیات حادثه امروز اصفهان

وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم

تیراندازی به چند شئ پرنده انجام شد

فصل گل وگلاب کاشان دیدنی است

تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد

کنایه سنگین حسام الدین آشنا به اسرائیلی ها: موشک یا موش کوچک؟!

حال خوب اصفهانی ها در آخرین جمعه فرودین

حادثه اصفهان از خارج از کشور اتفاق افتاده است یا داخل؟

خرابکاری با با ریز پرنده‌های پیتزا بَر+ عکس و فیلم

اولین تصاویر از اضطراب و وحشت عجیب امروز اصفهانی‌ها!

واکنش جالب مردم اصفهان به هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده‌ توسط پدافند هوایی + فیلم

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

(ویدئو) واکنش جالب مردم اصفهان به ماجرای ریز پرنده‌ها

واکنش جالب مردم اصفهان به فعال شدن سامانه پدافند هوایی

نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر درباره حادثه اصفهان

واکنش فرمانده ارتش به حادثه امروز صبح اصفهان

واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان

زندگی در اصفهان جاری است

تصاویر جالب از استراحت زیر سایه پل خواجو/ عکس

طعنه بن گویر به گزارش‌ها درباره انفجار‌های اصفهان: مسخره است

تجمع ضدصهیونیستی در روستای کچوئیه لنجان

فرمانده کل ارتش: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد

بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد

نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر و عضو کنست درباره حادثه اصفهان