آزادراه شرق اصفهان به نائین میرسد/ کاهش زمان سفر بین استانهای شمالی و جنوبی
اجتماعی
بزرگنمايي:
پیام سپاهان -
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا صلواتی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت آزادراههای کشور و تکمیل کریدور شمالی- جنوبی آزادراهی کشور اظهار داشت: 55 کیلومتر از قطعات یک و دو آزادراه شرق اصفهان، حدفاصل آزادراه اصفهان- کاشان تا جاده فرودگاه، آبان امسال در ارتباط ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور تکمیل شده و به بهرهبرداری رسید.
مجری آزادراههای مرکز و جنوب کشور ادامه داد: بخش باقیمانده قطعه دوم آزادراه شرق اصفهان که یکی از مهمترین بخشهای این آزادراه در تکمیل کریدور شمالی- جنوبی آزادراهی کشور و همچنین اتصال این کریدور به کریدور جادهای شرقی- غربی کشور و جاده نائین به شمار میرفت، طی ماههای گذشته تکمیل شده و در آستانه بهرهبرداری بوده که قرار است هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهرهبرداری برسد.
مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه برای این پروژه هزار و 520 میلیارد ریال هزینه صورت گرفته، تصریح کرد: در شرایطی که تا سال 1397، این پروژه تنها 41 درصد پیشرفت داشت، با برنامهریزی صورت گرفته در دو سال گذشته، زمینه فعالیت شبانهروزی و پیشرفت بالغ بر 59 درصدی در بخش 8 کیلومتر صورت گرفته که این در نوع خود قابل توجه است.
وی با اشاره به ارزش فعلی پروژه تصریح کرد: 8 کیلومتر باقیمانده این بخش با هزینه بیش از هزار و 520 میلیاردی، در حال حاضر ارزشی بالغ بر 3 هزار و 160 میلیارد ریال داشته و نقش مهمی در تکمیل کریدور شمالی- جنوبی آزادراهی کشور دارد.
صلواتی درباره مزایای اهداف و مزایای تکمیل بخش پایانی آزادراه شهید سردار حجازی تصریح کرد: تکمیل بخش مهمی از حلقه مفقوده کریدور آزادراهی شمال- جنوب کشور، تسهیل در حمل و نقل بار و مسافر استانهای شمالی کشور به استانهای اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهکیلویه و بویر احمد، افزایش بهرهوری آزاد راه اصفهان ـ نطنز ـ کاشان و اتصال کریدور شرقی- غربی کشور به کریدور آزادراهی شمالی- جنوبی کشور از جمله دلایل اهمیت این پروژه به شمار میرود.
مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان درباره اهمیت کل پروژه آزادراه سردار شهید حجازی نیز گفت: کاهش زمان سفر بین استانهای شمالی و جنوبی بالغ بر 80 دقیقه، کاهش 35 کیلومتری مسیر اتصال شمال به جنوب اصفهان، کاهش مصرف سوخت سالانه بالغ بر 15 میلیون لیتر و 730 میلیون لیتر در دوره بهرهبرداری 20 ساله، کاهش سوانح و تلفات جادهای استان حدود 15 درصد (کاهش تلفات جادهای حدوداً 250 نفر در دوره بهرهبرداری 20 ساله) و کاهش آلایندههای زیست محیطی طی دوره 20 ساله معادل 2 میلیون تن دی اکسید کربن از جمله مهمترین مزایای این آزادراه به شمار میرود.
وی در ارتباط با قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان تصریح کرد: کار قطعه سوم این آزادراه نیز که از 70 کیلومتری نطنز تا سهراهی مبارکه امتداد مییابد و ترافیک را به طور کامل از شهر اصفهان خارج و به سمت سهراهی مبارکه هدایت میکند، از بهمن سال گذشته آغاز شده و امیدوار هستیم که تا پایان امسال بخشی از این قطعه نیز مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
صلواتی خاطرنشان کرد: در کنار پروژههای استان اصفهان، پروژههای آزادراهی مرکز و جنوب کشور مثل آزادراه اصفهان- شیراز، شیراز- بوشهر، کرمان- زاهدان و سایر آزادراهها نیز در حال اجرا بوده و از این رو مهمترین پروژه آزادراهی ما، شبکه آزادراهی کشوری است.
انتهای پیام/63058/ر/
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/299983/