پیام سپاهان

آخرين مطالب

می‌گویند خرفت شده! مقالات

می‌گویند خرفت شده!
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - وطن امروز /متن پیش رو در وطن امروز منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
آیا آمریکایی‌ها شاهد نخستین رئیس‌جمهور زن در تاریخ کمتر از250 ساله ایالات متحده خواهند بود؟ با جدی‌تر شدن شواهد زوال ذهنی جو بایدن، رئیس‌جمهور 79 ساله آمریکا، حرف و حدیث‌ها درباره جایگزینی کاملا هریس، معاون او در محافل سیاسی بالا گرفته است. وضعیت هوشیاری بایدن در هفته‌های اخیر به قدری بغرنج بوده که گاف‌ها و اشتباهات او تبدیل به یکی از سوژه‌های رسانه‌ای پرطرفدار شده است به طوری که حتی شبکه سی‌ان‌ان، مهم‌ترین شبکه بین‌المللی طیف دموکرات‌ها و لیبرال‌های آمریکا، بارها صریحا به این موضوع اشاره کرده است. 
حدود 2 هفته پیش بود که به دنبال افتضاحی که بایدن در جریان نشست مطبوعاتی‌اش با موضوع خروج نظامی آمریکا از افغانستان به بار آورد، «پیتر برگن» تحلیلگر امنیتی سی‌ان‌ان تعارف را با رئیس‌جمهور سالخورده کنار گذاشت و نه‌تنها به سیاست خارجی احمقانه او که چیزی جز دنباله‌روی از سیاست دوران ترامپ نیست تاخت، بلکه صریحا درباره بدترین سخنرانی بایدن نوشت که مملو از ادعاهای دروغین و اشتباهات شرم‌آور بود. کمی پیش از آن بایدن در جریان نخستین سفر خارجی‌اش به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، در موارد متعدد در نشست‌های اجلاس گروه 7 در انگلستان، به خاطر عدم هشیاری، به کار بردن عبارات و اسامی اشتباه و بجا نیاوردن شخصیت‌های دیگر کشورها، مورد تمسخر رسانه‌ها و همین‌طور دونالد ترامپ قرار گرفته بود که صریحا به بیماری آلزایمر جانشین خود در کاخ سفید اشاره کرده بود. پیش از آن نیز او بارها نام کشورها (سوریه و لیبی) را اشتباه به کار برده یا اسم وزیر دفاع خود ژنرال «لوید آستین» را فراموش کرده و اینگونه باعث آبرو‌ریزی و دردسر تیم رسانه‌ای کاخ سفید و حتی دست بردن آنها در متن منتشره نشست‌های مطبوعاتی رئیس‌جمهور شده بود. گاف دیگر بایدن اخیرا مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت، زمانی که او ادعا کرد 150 سال عضو کنگره بوده که در واقع منظورش 15 سال بود!
آخرین مورد از گاف‌های بایدن به چهارشنبه‌‌شب گذشته بازمی‌گردد که توسط مجری شبکه حامی او سی‌ان‌ان هم مورد تمسخر قرار گرفت. رئیس‌جمهور آمریکا وقتی می‌خواست منتقدان واکسیناسیون عمومی را زیر سوال ببرد، ناخودآگاه از ضرب‌المثلی استفاده کرد که گام گذاشتن نخستین انسان (آمریکایی) روی ماه را زیر سوال می‌برد!
حامیان برکناری رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا، به بند 25 اصلاحیه قانون اساسی ایالات متحده مصوبه سال 1967 اشاره می‌کنند که روند جایگزینی رئیس‌جمهور وقت را در صورت تشخیص عدم صلاحیت او مشخص می‌‌کند. 
در این میان پزشک پیشین کاخ سفید که در جرگه نمایندگان کنگره درآمده، کارزاری را در میان قانون‌گذاران به راه انداخته و خواستار انجام فوری آزمایش‌های جامع سلامتی بویژه در زمینه سلامت روان از جو بایدن شده است. 
رانی جکسون، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در خانه نمایندگان کنگره که در دوران اوباما و ترامپ، پزشک کاخ سفید بوده است، در هفته‌های اخیر بارها اعلام کرده رئیس‌جمهوری کنونی با بیماری جدی زوال عقل مواجه است و باید پیش از پایان دوره‌ 4ساله مسؤولیتش استعفا کند. 
جکسون به همراه 13 قانونگذار دیگر جمهوری‌خواه در کنگره خواهان آزمایشات سلامتی جامع از بایدن شده‌اند. آنها معتقدند با توجه به آشکار شدن مشکل هشیاری رئیس‌جمهور، اگر او زیر بار انجام این آزمایش‌ها نرود، طبق اصلاحیه 25 باید درباره صلاحیتش تصمیم گرفت. 
جکسون هفته گذشته در شبکه فاکس‌نیوز، حامی جمهوری‌خواهان با مطرح کردن انتظارات بالای رسانه‌های لیبرال از ریاست‌جمهوری ترامپ و اینکه باید یک فرد دارای سلامت ذهنی فرمانده کل قوای آمریکایی‌ها باشد، گفته بود: «بایدن با یک مشکل جدی مواجه است و وضعیت او بدتر خواهد شد. این دیگر یک آبرو‌ریزی نیست. وی گیج است و گمشده به نظر می‌رسد. او به ندرت می‌تواند یک جمله پیوسته و کامل بگوید. بایدن باید یک آزمایش جامع انجام دهد و نتیجه آن را منتشر کند».
کاخ سفید ماه گذشته به دنبال فشارهای سیاسی اعلام کرد بایدن در ماه‌های آینده همزمان با تاریخی که سلفش ترامپ مورد آزمایش قرار گرفته بود، تست‌های بدنی را پشت سر خواهد گذاشت. با این حال جکسون معتقد است بایدن حتما باید تحت آزمایش موسوم به «موکا» (برآورد هشیاری مونرآل) قرار بگیرد که به زعم او ترامپ در دوره ریاست‌جمهوری‌اش آن را با نمره بالا پشت سر گذاشته بود. 
جکسون شنبه این هفته نیز پس از طفره رفتن بایدن از پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره پلیس آمریکا، سلسله توئیت‌هایی درباره وضعیت بد بایدن زد و نوشت: «بایدن کاملا گمشده است!» لحن جکسون و حامیان او نشان می‌دهد مساله پیگیری جانشین بایدن جدی است. طبق اصلاحیه قانون اساسی آمریکا که متعاقب ترور کندی، رئیس‌جمهور پیشین این کشور در مساله جانشینی او به تصویب کنگره رسیده بود، در حال حاضر کاملا هریس، معاون بایدن مهم‌ترین گزینه ریاست‌جمهوری موقت در صورت استعفا یا احراز عدم صلاحیت بایدن خواهد بود. طرفه آنکه بایدن چندباری به اشتباه معاون خود را «رئیس‌جمهور» خطاب کرده است. بدین ترتیب یک سیاستمدار کاملا ناپخته و غیرمقبول را به نخستین رئیس‌جمهور زن آمریکا تبدیل خواهد کرد؛ موضوعی که مطمئنا واکنش سخت جمهوری‌خواهان و محافظه‌کاران زن‌ستیز آمریکا چون شخص ترامپ را در پی خواهد داشت.
* رضایت از بایدن در پایین‌ترین حد
در همین حال نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد رضایت از عملکرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با افت 6 درصدی نسبت به ماه ژوئیه به 50 درصد رسیده که بدترین نتیجه برای وی از زمان حضور در کاخ سفید است. این نظرسنجی که توسط موسسه افکارسنجی گالوپ انجام و روز جمعه نتایج آن منتشر شد، نشان می‌دهد 45 درصد پاسخ‌دهندگان از عملکرد بایدن ابراز نارضایتی کرده و 5 درصد گفته‌اند نظری در این باره ندارند. این نظرسنجی در شرایطی انجام شده که رشد اقتصاد آمریکا به دلیل شیوع کرونا متوقف شده، سرعت واکسیناسیون کاهش ‌یافته و شمار بیماران مبتلا به کرونا رو به افزایش است. با این حال بهبود بعضی شاخص‌های اقتصادی ادامه دارد؛ بیکاری رو به کاهش است و شاخص‌های سهام وضعیت خوبی دارند. البته با وجود این، وب‌سایت گالوپ در توضیح درباره وضعیت آمریکا در دوران بایدن نوشته شهروندان برای خرید سوخت و سایر کالاها بهای بیشتری پرداخت می‌کنند. جو بایدن هنوز نتوانسته به وعده‌هایش برای پیش بردن برنامه‌ها به صورت 2 حزبی به طور کامل عمل کند. الگوی قابل مشاهده دیگر در این نظرسنجی غالب بودن نگاه حزبی در برآورد وضعیت عملکرد بایدن است. تنها 12 درصد هواداران حزب جمهوری‌خواه گفته‌اند از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا راضی هستند، در حالی که این رقم در میان دموکرات‌ها 90 درصد است. با این حال، کمتر از 50 درصد (48 درصد) از کسانی که خودشان را مستقل می‌دانند، عملکرد او را قابل قبول دانسته‌اند. این نظرسنجی در بازه زمانی 6 تا 21 ژوئیه (15 تا 30 تیرماه) انجام شده است.
***
ترامپ: آمریکا در حال نابودی است، انتخابات 2020 ننگین بود!
رئیس‌جمهور یاغی پیشین آمریکا با پیش‌بینی فروپاشی ایالات متحده، تندترین مواضع را علیه انتخابات 2020 اتخاذ کرد و آن را ننگین‌ترین و فاسد‌ترین انتخابات خواند. دونالد ترامپ در ادامه تور انتخاباتی خود در قامت رهبر حزب جمهوری‌خواه به ایالت آریزونا رسید تا 9 ماه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری پارسال که در آن کاخ سفید را به رقیبش، جو بایدن واگذار کرد، این انتخابات را زیر شدیدترین افتراها برد. ترامپ شنبه این هفته در سالن تئاتر فدرال شهر فینیکس، مرکز ایالت آریزونا در گردهمایی هوادارانش تحت عنوان «راهپیمایی برای محافظت از انتخابات ما» نه‌تنها ادعاهای پیشین خود درباره تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا را تکرار کرد، بلکه بسیار فراتر هم رفت. او در این سخنرانی با اشاره به بازشماری منجر به ابطال یکی از صندوق‌های محلی آریزونا مربوط به انتخابات پارسال گفت: «انتخابات 2020 ننگین‌ترین و فاسد‌ترین [انتخابات] بود و یک بی‌آبرویی بود». او سپس خطاب به طرفدارانش که عمدتا از جنبش محافظه‌کار «اقدام نقطه عطف» بودند، فریاد زد: «کشور ما در حال نابودی است». 
ترامپ و ستاد انتخاباتی او تاکنون بیش از 50 فقره شکایت در دادگاه‌های مختلف درباره انتخابات ریاست‌جمهوری پارسال تنظیم کرده‌اند؛ انتخاباتی که 81 میلیون نفر از 158 میلیون شرکت‌کننده آن به بایدن رای دادند. 
این مقدمه‌ای بود برای اینکه رئیس‌جمهور سابق آمریکا تمام سیاست‌های دولت دموکرات فعلی را زیر سوال ببرد. او سیاست انرژی دولت بایدن را فاقد استقلال خواند و با زیر سوال بردن گفت‌و‌گوهای واشنگتن با اوپک و روسیه برای کاهش تولید نفت ادامه داد: «ما نفت زیادی داشتیم، نمی‌دانستیم چه غلطی با آن بکنیم».
او سپس از کوتاه آمدن دولت بایدن در مقابل پروژه روسی- آلمانی خط لوله گاز «نورد استریم 2» شکوه کرد. 
رهبر یاغی جمهوری‌خواهان سپس به افزایش خشونت و جرائم در آمریکا اشاره کرد و با بیان اینکه «صدها نفر هر هفته در شیکاگو مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند و این شهر بدتر از هر منطقه جنگی شده است»، گفت کاهش بودجه پلیس و تضعیف نیروهای اجرایی، اوضاع را بدتر می‌کند. 
ترامپ گفت: «ما در حال تبدیل شدن به یک کشور کمونیست هستیم» و دولت فعلی آمریکا به کشورهای دیگر اجازه می‌دهد به ایالات متحده امر و نهی کنند. ما از سوسیالیسم فراتر رفته‌ایم. وقتی هیچ مطبوعاتی ندارید که بتوانید با آن حرف بزنید، اینگونه است که یک کشور کمونیستی شکل می‌گیرد. به غیر از چند شبکه عالی، ما مطبوعاتی نداریم. ما صدایی نداریم. من فقط یک صدا دارم، زیرا درجه عالی دارم». 
او سپس منتخبان دموکرات در انتخابات گذشته را بازنده خواند و ادامه داد: «جو بایدن و دموکرات‌های افراطی در حال تخریب کشورمان هستند». 
در نهایت رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با انتقاد از سیاست بایدن در تسهیل پذیرش پناهجویان گفت: «سیلی از پناهجویان غیرقانونی بار سنگینی بر دوش شهرهای ما گذاشته‌اند. آنها بسیار زیاد هستند. بسیاری از آنها نمی‌توانند انگلیسی صحبت کنند. کشور ما بضاعت پذیرش آنها را ندارد، سیستم ما در حال از هم پاشیدگی است. شما توان پذیرش آنها را ندارید». 

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/298850/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای شلیک پدافند در تبریز چه بود؟ / روایت مقامات رسمی درباره صداهای شنیده شده در اصفهان و تبریز

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در اصفهان

نمایش اوج ذلت اسرائیل و اقتدار ایران در جریان انهدام ریزپرنده‌های صهیونیستی توسط پدافند هوایی کشور

اجرای سرود "ای ایران" در کنار زاینده رود ، پس از اتفاقات دیشب اصفهان (فیلم)

ببینید | شوخی کاربران با حمله «ریزپرنده‌ای»

اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟ /واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به شناسایی ریزپرنده ها در آسمان اصفهان

وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده

فیلم | ارتفاع پست در تاج سد زاینده رود

اقتدار نیروهای مسلح در عملیات وعده صادق یوم‌الله دیگری را در تاریخ ایران اسلامی ثبت کرد

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

(ویدئو) آرامش کامل در اصفهان به روایت گاردین

تصاویر صداوسیما از اتفاقات اصفهان

نیرو‌های‌مسلح ایران در مقابل تجاوز با اقتدار پاسخ دادند

فیلم | آخرین وضعیت ذخیره آب در سد زاینده رود

روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد

حادثه صبح امروز در اصفهان یک عملیات روانی بیش نیست

دشمن از نیرومندی سپاه پاسداران ترس دارد

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان + فیلم

(ویدیو) جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

خط و نشان فرمانده نیروی زمینی ارتش برای اسرائیل بعد از تیراندازی به اشیا مشکوک در آسمان اصفهان

طنین مرگ براسرائیل نمازگزاران اصفهان درراهپیمایی حمایت ازمردم غزه

باطل شدن سهمیه آبیاری از زبان کشاورزان نطنز

تداوم شدت ناپایداری‌های همرفتی همراه با رگبار و تندباد در اصفهان / هوا گرم‌تر می‌شود

عملیات وعده صادق ادعای گنبد آهنین را برهم زد

درگیری لفظی مقامات صهیونیست پس از پراندن چند شیء مشکوک در اصفهان | وزیر امنیت ملی: مسخره بود! + ویدئو

حمایت مردم اردستان از عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق»

تقدیر باشگاه سپاهان از تیم فوتبال و حمایت هواداران

وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

پدر گلاب ایران درگذشت

حمایت نمازگزاران بادرود از مردم غزه

کشف 523 میلیارد ریال لوازم یدکی احتکاری از انباری غیر مجاز در اصفهان

اولین تصاویر از فرمانده کل ارتش ساعاتی پس از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تاکید مقام‌های اروپایی بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در پی حادثه اصفهان

دشمن برای جبران عملیات تحقیر امیز خود دست به عملیات روانی زده است

بیانیه عمان در محکومیت حادثه اصفهان + عکس

درخواست مهم باشگاه سپاهان از مورایس

واکنش یک امام جمعه به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده ها در اصفهان /منشا این ریزپرنده ها خارج از کشور نبوده است /آبروی اسرائیل رفت

دشمن برای جبران عملیات تحقیرآمیز خود دست به عملیات روانی زده است

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه 31 فروردین

واکنش فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه امروز اصفهان

ببینید | جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

واکنش مقامات اروپایی به حادثه امروز اصفهان

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

فیلم/ جزئیاتی از ماجرای صبح جمعه اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد