پیام سپاهان

آخرين مطالب

مربی تیم ملی بسکتبال کشور:

هیچ رقابتی در المپیک راحت نیست ورزشی

هیچ رقابتی در المپیک راحت نیست
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان مربی تیم ملی بسکتبال کشور با بیان اینکه در المپیک گروهی با عنوان ساده نداریم، گفت: بهترین های دنیا در المپیک حضور دارند و المپیک آوردگاهی است که سبک های مختلف بسکتبال به روز دنیا با یکدیگر تقابل خواهند داشت.

فرزاد کوهیان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص وضعیت تیم ملی بسکتبال کشور، اظهار کرد: خوشبختانه تیم ملی مراحل آمادگی خود را به خوبی پشت سر گذاشته و نفرات نهایی معرفی شده اند.
وی افزود: بازی های تدارکاتی خوبی داشتیم و به ما کمک کرد نقاط ضعف و قوت تیم را شناسایی کرده و با توجه به آنها بتوانیم برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.
کوهیان در خصوص نحوه المپیکی شدن تیم ها در این دوره، گفت: روند اعزام به المپیک نسبت به گذشته تغییر کرده است. در دوره های قبل تیم ها در مرحله انتخابی شرکت کرده و تیم های برتر راهی المپیک می شدند، اما در روش جدید، تیم ها ابتدا هر ماه در بازی های مقدماتی جام جهانی شرکت می کنند تا جواز حضور در جام جهانی را کسب کنند، بعد از آن به واسطه امتیازاتی که از جام جهانی کسب می شود، هر تیم می توانست مجوز المپیک را به دست آورد که این مسئله نیز چالش جدیدی بود اما خوشبختانه توانستیم امتیاز بگیریم.
مربی تیم ملی بسکتبال کشور اضافه کرد: بعد از آن در حالی که باید برای المپیک آماده می شدیم، مسابقات کاپ آسیا را نیز داشتیم و در شرایطی که مسابقات المپیک به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و راه دشوار المپیک طولانی و سخت تر شد. در نهایت یک سال تاخیر سبب شد تیم ملی بسکتبال راه سخت و دشواری را برای رسیدن به المپیک طی کند .
کوهیان خاطرنشان کرد: این موضوع از یک سو فرصتی برای تمرین و آمادگی بیشتر فراهم کرد، اما از سویی دیگر اتفاقات کرونا و... محدودیت هایی برای انجام بازی های دوستانه ایجاد کرد که زیاد خوب نبود.
وی درپاسخ به این پرسش که کدام مسیر برای رسیدن به المپیک بهتر و مناسبت تر است ، گفت: روش جدید بهتر است، چرا که تیم ها حدود یک سال درگیر مسابقات می شوند، مسابقات بیشتر با تیم های قوی تر انجام می شود که امتیاز خوبی است و تیم ها از این جهت چالش بیشتری را طی می کنند. محک خوردن بیشتر تیم و رقابت بیشتر با تیم های خوب و قوی در آمادگی و کسب تجربه تیم مفید است، اما باید بتوانیم در این مسیر سخت و طولانی تیم را نیز در آمادگی مطلوب و مناسب مسابقات نیز نگه داریم که خود یک چالش جدید و جدی به شمار می رود.
مربی تیم ملی بسکتبال در ارتباط با تیم های همگروه ایران در المپیک، اظهار کرد: در المپیک گروه ساده نداریم، بهترین های دنیا در المپیک حضور دارند و شاید نتوانیم تیم های بهتری را نام ببریم مگر تیم های خوبی که بر اساس اتفاق حذف شده باشند، بنابراین تمام تیم ها خوب هستند. تیم چک برای رسیدن به المپیک مسیر دشواری و تیم های بسیار خوبی را پشت سر گذاشته است. به نظر من خیلی از تیم هایی که صاحب سبک و مطرح هستند در دنیای بسکتبال می آیند و به تیم هایی دیگری مثل تیم ایتالیا و یا تیم شگفتی ساز چک برخورد می کنند، مشاهد می کنید صربستان و کانادا اوت شدند.
وی تصریح کرد: می دانیم که کشوری مانند چک چندین سال است بسکتبال را به شکل جدید خود شروع کرده و نشان دادند که با برنامه ریزی درست و قوی کردن لیگ کشورشان و ابزارهای دیگر چه جهشی می توان در بسکتبال داشت و این جهش را با صعود به المپیک به رخ دنیا کشاندند. چک کشوری نبود که راحت وارد المپیک شود و در حال حاضر نیز از تیم های خوب المپیک به شمار می رود و تصور من این است که کارهایی که در بسکتبال دنیا می شود خاص هر کشور و بنا بر ابزاری است که در اختیار دارند و خیلی جدید و جالب است که در المپیک می توان گوشه هایی از این کارها را دید و از آن استفاده کرد.
کوهیان اضافه کرد: نکته مهم دیگری که به آن اشاره می کنم، این است که در هر گروه دیگری هم بودیم، وضعیت چنین بود و نمی توان گفت کار سخت و یا ساده آسان است ، امیدوارم بتوانیم ظرفیت و پتانسیل بسکتبال کشور را به خوبی به نمایش بگذاریم و از آن دفاع کنیم و بگوییم ما هم در بسکتبال حرف هایی برای گفتن داریم.
وی در خصوص تقابل با تیم های چک، فرانسه و امریکا و فرصت نشان دادن عیار بسکتبال ایران ، گفت: مسلما بازی هایی که با چنین تیم هایی برگزار می شود از کلاس بالایی برخوردار است و متفاوت از بسکتبال سبک آسیایی و تیم های آسیا است. در آوردگاه المپیک بازی می کنیم و با بسکتبال کشورهای توسعه یافته دنیا و در این زمینه و کشورما در حال توسعه است، بنابراین این محک برای ما خوب است و بازی های خوبی برای تیم ملی ما خواهد بود که می تواند در عین اینکه میدان سختی است، آموزش خوبی هم باشد. المپیک جولانگاه تقابل سبک های مختلف بسکتبال کشورهای جهان است که بسیار قابل تامل است.
وی با ابراز خرسندی از حضور سه نماینده از بسکتبال اصفهان در تیم ملی، خاطرنشان کرد: بسیار خوب و خوشایند است. با توجه به شرایطی که بسکتبال باشگاهی ما طی چند سال گذشته داشته و مدتی از بسکتبال دور بوده است می توان امید خوبی داشت. این فصل ذوب آهن که دو سالی است دوباره به بسکتبال برگشته و سپاهان که دیگر نماینده لیگ برتری اصفهان شده است، نوید خوبی برای بسکتبال اصفهان است.
کوهیان همچنین در خصوص پرچمداری کاوران ایران توسط صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال، گفت: این مسئله باعث افتخار و خوشحالی است که پرچمدار کاوران ایران از بسکتبال است، کاپیتان تیم ملی، فرد باشخصیتی است و در مجموع این موضوع برای بسکتبال ایران بسیار خوب است .
کوهیان با تقدیر از مراسم بدرقه ورزشکاران اصفهانی حاضر در المپیک در تهران توسط مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، اضافه کرد: این رفتار و برنامه کار شایسته ای است و امیدوارم همانگونه که در این زمینه اداره کل ورزش و جوانان دست به چنین اقدامی زد دیگر ارگان ها نیز چنین مواردی را در ذهن داشته و از ورزشکاران خود حمایت کنند.
تیم ملی بسکتبال کشور که برای حضور در بازی‌های المپیک 2020 توکیو، ساعت 23:55 (به وقت تهران) یک شنبه شب ایران را ترک کرده بود، ساعت 19:45 دقیقه (دوشنبه -28 تیر 1400) به وقت توکیو وارد کشور ژاپن میزبان این دوره از رقابت‌ها شد که در اولین دیدار خود (یکشنبه - 3 مرداد) از ساعت 5:30 به مصاف تیم چک خواهد رفت.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/296010/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

هرروز یک سری مشکل هست!

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تورم سالانه در سرازیری کانال 20 درصدی

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد!

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟