پیام سپاهان

آخرين مطالب

تأثیر ایده‌ بستگی به نحوه ارائه دارد فرهنگی

تأثیر ایده‌ بستگی به نحوه ارائه دارد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - وینش/اگر قرار باشد ایده‌های ما بر دیگران اثر بگذارند لازم است به شیوه‌های واضح، جذاب و متقاعدکننده در میان گذاشته شوند. در غیر این صورت میزان تأثیرگذاری ما قابل‌قبول نخواهد بود. ارکان، اصول و اجزاء یک ارائه حرفه‌ای توسط الین پینکاس در کتابی راهنما با همین عنوان ارائه حرفه‌ای با جزئیات کاربردی شرح داده‌شده است که آن را برای مدیران تازه‌کار و افراد خبره در برقراری ارتباط به یک اندازه مطلوب می‌کند.
 افزایش سرعت و رقابت‌پذیری در کسب‌وکار نیاز به ارتباط را بیش از هر زمان دیگری ضروری کرده است. جای تعجب نیست که در سراسر جهان ارائه مطلب به ابزار لازم برای برقراری ارتباط تجاری در محیط کار بدل شده است. درواقع، اگر قرار باشد ایده‌های ما بر دیگران اثر بگذارند لازم است به شیوه‌های واضح، جذاب و متقاعدکننده در میان گذاشته شوند. در غیر این صورت میزان تأثیرگذاری ما قابل‌قبول نخواهد بود. در چنین وضعیتی باید به مسئله نحوه و چگونگی ارائه ایده‌ها و مطالب بیش‌ازپیش بیندیشیم.
هر ارائه‌ای در حکم تبلیغی است که در آن باید ایده‌های خود را به همکاران یا مخاطبان بیرون سازمان بفروشید؛ چه قصدتان اطلاع‌رسانی و قانع‌سازی باشد، چه زمانی که در حال سخنرانی رسمی از پشت تریبون یا جایگاه ارائه مطلب با استفاده از تجهیزات بصری، و چه سخنرانی غیررسمی برای کارکنان خود یا توضیح دادن مطلبی در رسانه‌ها باشید، این امر صحت دارد. شما باید ایده‌هایتان را همان‌طور عرضه یا پرزنت کنید، که یک بازاریاب و تبلیغاتچی ماهر محصولات و خدمات یک شرکت تولیدی یا خدماتی را پرزنت می‌کند.
ارائه‌کنندگان موفق، مخاطب خود را می‌شناسند، از دلیل برقراری ارتباط با آن‌ها آگاهند و می‌دانند چه چیزی را باید به آن‌ها انتقال دهند. هر کسی با آماده‌سازی و تمرین و درواقع کار در زمینه هر یک از این اجزا همیشه می‌تواند نحوه برنامه‌ریزی، گردآوری و اجرای موفقیت‌آمیز سخنرانی و ارائه مطالب یا ایده‌ها را فرابگیرد. ارکان، اصول و اجزاء یک ارائه حرفه‌ای توسط الین پینکاس در کتابی راهنما با همین عنوان ارائه حرفه‌ای با جزئیات کاربردی شرح داده‌شده است که آن را برای مدیران تازه‌کار و افراد خبره در برقراری ارتباط به یک اندازه مطلوب می‌کند.
کتاب حاضر دارای یک پیشگفتار و سه فصل اصلی است؛ در فصل اول این کتاب که عنوان برنامه‌ریزی برای ارائه مطلب برای آن انتخاب‌شده است، به موضوعات متعددی از قبیل مقدم دانستن مخاطب، ارائه مطلب و فروش، ارائه مطلب به‌طور رسمی، طرح‌ریزی ساختار انتخاب چارچوب، افتتاحیه و اختتامیه، با کلام پیروز شدن، معرفی کمک آموزشی‌های دیداری، استفاده از نرم‌افزار ارائه مطلب و ارائه مطلب به‌صورت مجازی پرداخته‌شده است.

پیام سپاهان

نویسنده کتاب در این فصل اظهار می‌کند که ارائه مطلب روشی برای اطلاع‌رسانی، الهام‌بخشی و تهییج دیگران است. فارغ از این‌که مخاطبان شما گروهی از همکاران پذیرا، مشتریان پرتوقع یا ناظران سخت‌گیر باشند، کار شما تأثیرگذاری بر نحوه تفکر و احساس آن‌ها نسبت به پیام‌تان است. صرف‌نظر از این‌که شما چقدر پرجذبه، دارای نفوذ و کاریزما هستید، موفقیت شما به برنامه‌ریزی دقیق محتوا و نحوه مناسب و تأثیرگذار ارائه‌تان بستگی دارد.
طبق نظر این نویسنده، ارائه موفقیت‌آمیز به معنای فاصله گرفتن از دانش خود درباره موضوع است؛ آن‌چه می‌خواهید بگویید و نحوه بیان آن اطلاعات را از دیدگاه مخاطبان بررسی کنید. زیرا در بیشتر مواقع اولویت‌های آن‌ها با اولویت‌های شما متفاوت است. بنابراین انتقال خوب و تأثیرگذار مطالب و ایده‌ها فقط به تسلط و شناخت دقیق ارائه‌دهنده نسبت به موضوعی که ارائه می‌دهد، وابسته نیست، بلکه نحوه و شیوه ارائه آن مطالب شاید به‌مراتب از میزان تسلط ارائه‌دهنده به موضوع مهم‌تر باشد.
فصل دوم کتاب ارائه حرفه‌ای که آماده‌سازی و تمرین نام دارد، شامل بررسی موضوعاتی از قبیل اشراف کامل بر کلام، پیدا کردن سرعت مناسب، فی‌البداهه جلوه کردن، برنامه‌ریزی موارد عملی، احترام به سایر فرهنگ‌ها، حل مشکلات و آمادگی برای لحظه موعود است. نویسنده در این فصل به مخاطبانش می‌گوید که هر ارائه مطلبی مانند اجرای نمایش است؛ باید صحنه به‌درستی چیده شود، لوازم و لباس‌های بازیگران سر جای خودشان باشند، نمایشنامه حفظ‌شده باشد و شیوه بیان تمرین شود. از نظر پینکاس تمرین کردن برای افزایش اعتمادبه‌نفس و شیوایی کلام و همچنین برای تنظیم مطالب مربوط به ارائه شفاهی بسیار مهم است. او به خوانندگان این کتاب تأکید می‌کند سعی نکنید کسی غیر از خودتان باشید، نقاط قوت خود مثلاً قصه‌گویی یا طنز را بشناسید و آن‌ها را به نحو شایسته به کار ببرید و هرقدر می‌توانید تمرین کنید. زیرا مخاطبان شما استحقاق ارائه‌کننده‌ای را دارند که بتواند مطالب را به شیوه‌ای نو و تازه، قابل‌فهم و مرتبط بیان کند.
عنوان فصل سوم این کتاب قرار گرفتن در کانون توجه است؛ در این فصل موضوعات متعددی ازجمله ایجاد تأثیر اولیه، با اعتمادبه‌نفس به نظر رسیدن، حفظ مخاطبان، آرام کردن اعصاب، پرقدرت صحبت کردن، موفقیت در سخنرانی‌های رسمی، اجرای پرسش و پاسخ، پاسخ به پرسش‌های دشوار، از عهده رسانه‌ها برآمدن و صحبت با گزارشگران موردبررسی و واکاوی قرارگرفته است. نویسنده کتاب در این فصل سوم به مخاطبان گوشزد می‌کند که با نزدیک شدن زمان ارائه مطلب‌تان همه تمهیداتی که برای مطالب و ارائه آن‌ها داشته‌اید ممکن است تحت‌الشعاع فکر ضرورت اجرا قرار بگیرند؛ اما نباید نگران باشید، راهکارهای متعددی وجود دارند که در روز ارائه مطلب به شما برتری واقعی می‌دهند. این راهکارها اعتمادبه‌نفس را تقویت می‌کنند و به کمک‌تان می‌آیند تا از پس نگرانی یا بدبیاری‌ها برآید.
پینکاس در همین فصل تأکید می‌کند که اولین چیزی که مخاطبان‌تان به آن توجه خواهند کرد، ظاهر شماست. تغییر دادن این تأثیر اولیه کاری دشوار است. به همین دلیل باید به پیامی که می‌خواهید با پوشش، نظافت و حالت بدن خود بفرستید خوب فکر کنید، خود را در آینه وارسی کنید و نظر همکاران‌تان را درباره ظاهرتان جویا شوید. البته پینکاس فراموش نمی‌کند که بگوید ظاهر افراد به‌تنهایی نمی‌تواند نظر مخاطبان را جلب کند؛ مسائلی مهمی مانند اعتمادبه‌نفس در ارائه مطلب و تسلط بر موضوع، استفاده از آوای اطمینان‌بخش، استفاده از زبان بدن، پرقدرت صحبت کردن و… هم هستند، اما او معتقد است در وهله اول، ظاهر افراد نقش مهمی در نشان دادن قصد و اعتبار افراد ارائه‌دهنده دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/284125/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول 46 کیلومتر

فیلم/ سیل و آبگرفتگی در یزد و اصفهان

آن‌سوی تاریخ نصف‌جهان به روایت میراث ناملموس

گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه

سیلابی شدن معابر شهری کاشان

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

روایت «نیویورک تایمز» از قدرت حماس و چشم‌انداز غزه

پاس کروزها را گل کنید

امدادرسانی هلال احمر اصفهان به 245 فرد گرفتار در سیلاب

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

هشدار هواشناسی برای سیلاب در 21 استان

فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد

11 مصدوم در حادثه انحراف اتوبوس در محورمیمه به گلپایگان

تدوین 61 رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری

تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان

روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها

واژگونی اتوبوس در موته 11 مصدوم داشت

واژگونی اتوبوس در میمه با 12 مصدوم

صفحه نخست روزنامه های اصفهان در پنجم اردیبهشت 1403

اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است

جاده‌ها لغزنده است رانندگان احتیاط کنند

اصفهان و پورتو؛ خواهرانی از جنس کاشی‌های آبی با دوستی 500 ساله

برگزاری 350 برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان

ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود

اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد

اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان

کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان

اعطای زمین رایگان به 464 مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

ارزان‌ترین گوشی ناتینگ احتمالاً به‌زودی رونمایی می‌شود

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

هیل: همه رئیسان ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی 2 سال

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا

صغیر اصفهانی، شاعری که اندیشه‌ای کبیر داشت

سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر

برنامه سینماهای اصفهان امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

«زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!

تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان

داستانک/ پری خوشحال

هدست ویژن پرو وضعیت خوبی ندارد؛ احتمال بازنگری در نقشه راه اپل

چرا قیمت سکه کاهشی شد؟

6 الزامی که خریداران سرخابی ها باید رعایت کند

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور