پیام سپاهان

آخرين مطالب

نامزد انتخابات ششمین دوره شورای شهر اصفهان:

اصفهان زیرساخت‌های کافی برای شهر هوشمند را دارد سیاسی

اصفهان زیرساخت‌های کافی برای شهر هوشمند را دارد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - نامزد انتخابات ششمین دوره شورای شهر اصفهان گفت: شهر اصفهان زیرساخت‌های کافی برای تحقق شهر هوشمند را دارد، برای تحقق این امر تنها نیاز به اراده داریم.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: انتخابات شورای شهر و روستا هر چند از نگاه برخی به اندازه انتخابات ریاست جمهوری مهم نیست اما باید توجه داشت که این انتخابات بیش از آنچه که به نظر می‌رسد در زندگی شهروندان تأثیر مستقیم دارد و می‌توان به ارتقای کیفیت زندگی خود با انتخاب درست نامزد شورای شهر کمک قابل توجهی کرد.
در این راستا و برای شناخت بهتر شهروندان نسبت به نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای شهر اصفهان، خبرگزاری مهر به این افراد فرصتی داده تا از تریبون این خبرگزاری با شهروندان برنامه‌ها و اهداف خود برای ورود به شورای شهر را اعلام کنند.
این بار محمد عموزاده، کارشناس فناوری اطلاعات، کارشناس ارشد مدیریت اجرایی و کسب و کار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و گردشگری که با شعار «شهر هوشمند زندگی هوشمندانه» پا به عرصه انتخابات گذاشته است، در گفت‌وگویی با خبرنگار مهر اهداف خود برای ورود به این نهاد تأثیرگذار را اعلام کرده که متن آن را در ادامه می‌خوانید.
نگاه شما به زندگی آینده شهروندان چگونه است و چه راهکاری را برای ارتقای زندگی آنها پیشنهاد می‌کنید؟
بر این باورم که شهروندان باید آگانه زندگی کنند، این مساله خیلی مهم است که انسان‌ها بدانند برنامه ریزی بلند مدت داشته باشند با این روش جامعه می‌تواند بر روی خانواده و خانواده بر روی جامعه تأثیرگذار باشد، زمانی‌که خانواده‌ها برنامه بلند مدت داشته باشند در خصوص رسیدن به برنامه‌هایشان هر گونه نیازی را مطالبه خواهند کرد و این امر مسئولان را نیز وادار به ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌کند و رفته رفته این رفتار منجر به توسعه پایدار و متوازن شهری خواهد شد که نتیجه آن ایجاد امنیت، آرامش امید به زندگی و افزایش کیفیت زندگی شهروندان خواهد بود.
باید باور داشته باشیم که مسئولان با سواد می‌توانند به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان کمک کنند و چنانچه مسئولان با سواد و مسلط به علم روز سرکار نباشند روز به روز پسرفت خواهیم داشت.
اگر مردم در انتخاب خود دقت نکنند، استراتژی درستی نداریم و توجهی به اسناد بالادستی نمی‌شود، سیستمی کار نمی‌کنیم و قانون فراموش می‌شود و همه اقدامات به صورت سلیقه‌ای و به دلخواه دنبال می‌شود و این منجر به ابتر ماندن بسیاری از پروژه‌ها و برنامه‌های شهری خواهد شد.
تحقق شهر هوشمند در اصفهان به چه زیرساخت‌هایی نیاز دارد؟
باید توجه داشت که در شهر اصفهان زیرساخت‌های کافی و لازم برای تحقق شهر هوشمند وجود دارد، حتی این زیرساخت‌ها در بسیاری از کشورهای اطراف نیز وجود ندارد، برای تحقق شهر هوشمند در اصفهان تنها نیاز به اراده داریم.
باید باور داشته باشیم استفاده از روش‌های سنتی منجر به اداره گران شهر می‌شود و این در حالی است که هوشمندسازی هزینه‌های اداره شهر را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و می‌توان سرمایه‌ها را برای مهارت آموزی و اشتغال زایی برای اقشار مختلف جامعه استفاده کرد، همان کاری که در شهرداری مشهد به خوبی محقق شده و بهره برداری خوبی نیز از آن شده است.
به نظر شما چرا تاکنون این طرح اجرایی نشده است؟
وقتی هوشمند شویم شهر شیشه‌ای می‌شویم، چرا که همه اقدامات در سیستم به صورت الکترونیکی وارد می‌شود و تجزیه و تحلیل داده‌ها کاملاً حساب شده انجام می‌شود؛ در این فضا امکان رانت و فساد وجود ندارد؛ هر آنچه در سیستم وارد می‌شود در اختیار عموم شهروندان قرار می‌گیرد و همه خدمات به صورت عادلانه ارائه می‌شود؛ اما مدیران در این زمینه تمایلی ندارند و اگر این امر محقق شود شهرداری‌ها به عنوان خلوت ترین مراکز شناخته می‌شوند همانطور که در دنیا این اتفاق رخ داده است.
امروز فساد در شهرداری‌های کشور فوق العاده بالا است و دستوراتی را می‌دهند و اعمال نفوذهایی صورت می‌گیرد که قابل بیان نیست، از طرفی هم باید توجه داشته باشیم که در این شرایط امکان سوت زنی در شهر نداریم و رسانه‌ها باید این ویژگی را باب کنند، رسانه‌ها باید جسارت داشته باشند و تمام این موارد را به اطلاع مردم برسانند.
در این زمینه چنانچه به عنوان یکی از اعضای شورای شهر اصفهان انتخاب شوم در نظر دارم پوشش وای فای شهر اصفهان را برای مدیریت شهری رایگان کنم، با این روش همه شهروندان به ظرفیت‌های موجود در شهر آگاهی می‌یابند و می‌توان از این روش برای برگزاری دوره‌های مهارت آموزی، حقوق شهروندی، برگزاری برنامه‌های مجازی و … استفاده کرد.
همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر را چطور ارزیابی می‌کنید؟
یکی از اتفاقات بسیار اسفناکی که افتاده این است که انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شورای شهر یکی شده و این امر نهادی که اجتماعی است را به نهاد سیاسی تبدیل کرده و این سیاست به شهر به شدت ضرر می‌زند و این بزرگ‌ترین مشکل است. رسانه‌ها باید مردم را هوشیار کنند که به هیچ عنوان برای انتخاب اعضایی که چهار سال قرار است تصمیمات مهم برای شهر را بگیرند بی تفاوت نباشند و با شناخت در این انتخابات حضور یابند.
هدف‌گذاری‌ها، برنامه‌ها و اولویت فعالیت‌های شما در دوره جدید شورا چیست؟
کنار گذاشتن روش‌های سنتی مدیریت شهری و جایگزینی روش‌های سیستماتیک در قالب شهر هوشمند در راستای مدیریت پایدار شهری به منظور رشد اقتصاد، کاهش هزینه‌های مدیریت شهر، اشتغال، سلامت اداری و راه‌های جلوگیری از حاشیه نشینی و مهاجرت از روستا، ترویج فرهنگ اسلامی - ایرانی و تغییر در سبک زندگی، اخلاق و فرهنگ محوریت بیانیه گام دوم انقلاب و تبدیل اصفهان به شهری در تراز جهانی را در دستور کار دارم.
درآمد پایدار چالش جدی شهرداری‌های کشور و به ویژه شهرداری اصفهان است، در این زمینه چه برنامه‌ای دارید؟
مشارکت در سرمایه گذاری با بخش خصوصی، عوارض نوسازی، پیاده‌سازی بسترهای شهر هوشمند و ایجاد سرویس‌های ارزش افزوده‌های متنوع و ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری و درآمدزایی پایدار در این حوزه، حذف هزینه‌های غیر ضروری، ایجاد بانک جامع آماری شهری، تغییر در ساختارهای بودجه شهرداری، پیاده سازی اِلمان های شهر هوشمند از جمله حمل و نقل هوشمند (انسان و کالا)، استفاده صحیح و کارشناسی شده از منابع، خانه‌های هوشمند و …در این زمینه می‌تواند مفید باشد که اجرای آن نیز هزینه‌های کمی را خواهد داشت.
استخدام‌های فامیلی و هم گروهی در شهرداری‌ها همواره چالش بزرگی بوده است، اعضای شورا در این زمینه تأثیر زیادی دارند، در این زمینه نظر شما چیست؟
بله یکی از چالش‌های شهرداری تراکم نیروی انسانی و عدم کارایی حجم عظیمی از نیروها و فساد اداری به دلیل انرژی مازاد در سیستم شهرداری است، همچنین عدم وجود نظام نامه متقن در جذب نیرو، شرح وظایف روشن و شفاف و عدم نظارت صحیح بر عملکرد نیروها به دلیل عدم وجود استراتژی صحیح و مطلوب و به تبع آن عدم وجود شاخص‌های عملکردی باعث این وضعیت در شهرداری شده است که در صورت وجود و تصویب فرآیند جذب و مدیریت نیروی انسانی بر اساس الگوهای موفق شهرداری‌های مطرح دنیا و بومی سازی آن می‌توان بر چالش فوق غلبه کرد.
تخلفات مالی عمده تخلف اعضای شوراهای شهر طی چند سال اخیر بوده به صورتی که در برخی موارد شاهد انحلال شورا در برخی شهرها بوده‌ایم، تحلیل شما از چرایی وقوع این چالش‌ها چیست؟
یکی از دلایل این موضوع عدم وجود سیستم نظارتی صحیح و هوشمند بر رفتار افراد و همچنین عدم وجود عکس العمل های صحیح و متناسب با جرم انجام شده توسط مراجع ذی صلاح است. عدم وجود شفافیت در عملکرد اعضای شهر به دلیل وجود سیستم‌های سنتی و عدم تقویت سوت زنی سازمانی در مجموعه‌ی شورای شهر است. شورای شهر و عملکرد آن باید در اتاق شیشه‌ای قرار گیرد که پیاده سازی آن غیر محال نیست و فقط اراده می‌خواهد.
چه برنامه‌ای برای برون رفت از مشکلات و چه راهکاری برای نظارت مؤثر بر عملکرد اعضای شوراهای اسلامی شهر در دوره جدید دارید تا به بهترین عملکرد شورا منجر شود؟
جمع آوری تمام چالش‌های شهر اصفهان. تعیین استراتژی و برنامه ریزی عملیاتی برای رفع مشکلات در دوره‌ی چهار ساله. تعیین وظایف هر یک از اعضای شهر و کمیسون ها برای رفع چالش‌ها. شاخص گذاری کمی برای اهداف ایجاد شده و قرار گرفتن در معرض دید عموم مردم شهر. ایجاد مسیر نقد و انتقاد توسط خبرگان و اصحاب رسانه شهر در فضای مجازی و رسانه‌ای.
چه سازوکاری برای دریافت خواسته‌ها و نظرات مردم و همچنین ارتباط با نخبگان و استفاده از نظرات کارشناسان در نظر دارید؟
قدرت فضای مجازی و دو طرفه بودن و فارغ بودن آن از حیث مکان و زمان بهترین راه برای ارتباط با نخبگان و دریافت خواسته‌های مردم است. از طرفی برای بررسی بیشتر وضعیت خواسته‌ها و نظرات مردم باید از پشت میزها برخواست و ساعت‌ها در جمع آنها در فرهنگ سراها، خیابان‌ها، محله‌ها، مساجد و … حضور یافت و از نزدیک با آنها صحبت کرد. در یک جمله باید مرد میدان باشی تا به بهترین شکل ممکن با خواسته‌ها و توقعات مردم آشنا شوی و برای رفع آن کفش‌های آهنی به پا کنی.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/283982/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

نواخته شدن زنگ سلامت در شهرضا

نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم

ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس

تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان

ساخت 10 تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

اجرای 12 عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری

پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره

تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش 100 درصدی تولید خودرو

نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است

حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است

پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم

درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

صادرات بیش از 5 میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل رو به کاهش است

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

نرخ ارز کشورهای عربی در ایران/ دینار عراق و درهم امارات چند؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

تراکتور به مصاف ذوب‌آهن می‌رود

لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن

آژیر قرمز در اصفهان/ فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت

فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان

بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی در روستای اسلام آباد + فیلم

قرعه کشی پخش مناظره های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان

خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

آژیر قرمز در اصفهان؛ ترک های اصفهان، به میراث هم رسید

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور

بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

بازگشت دلار به کانال 62 هزار تومان؛ بازاری ها فروشنده شدند

مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد

اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان

همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند

استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده 2 قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود

رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است