پیام سپاهان

آخرين مطالب

یک کارشناس فوتبال مطرح کرد؛

قرعه کشی بد موقع جام حذفی/ تیم برتر مقابل عراق هستیم ورزشی

قرعه کشی بد موقع جام حذفی/ تیم برتر مقابل عراق هستیم
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - ایسنا/اصفهان کارشناس و پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به قرعه کشی بدموقع جام حذفی و وضعیت تیم عراق، گفت: از هر نظر تیم ملی کشورمان نسبت به عراق برتر است، اما نباید موضوعاتی موجب برهم خوردن تمرکز بازیکنان تیم ملی و رخ دادن یک پشیمانی شود.

محمدیاوری در گفت وگو با ایسنا در خصوص بازی مهم و حساس فردای تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل عراق در مقدماتی جام جهانی قطر، اظهار کرد: این بازی یک عزم ملی برای رسیدن به موفقیت می‌خواهد و تمام مردم، ورزشکاران و افرادی که به ایران علاقه دارند، تلاش و دعا می‌کنند که بازی فردا را با پیروزی پشت بگذاریم، متاسفانه این عزم در سازمان لیگ ایران وجود ندارد و در بدترین زمان قرعه‌کشی جام حذفی را انجام داد که موجب بر هم خوردن تمرکز مردم و احتمالا بازیکنان تیم ملی شد، چراکه ممکن است خیلی از بازیکنان به دربی جام حذفی فکر کنند.
وی افزود: سازمان لیگ نباید این قرعه کشی را اکنون انجام می‌داد و با دو روز دیرتر انجام شدن این قرعه کشی هیچ اتفاق خاصی رخ نمی‌داد، صبح در رادیو در این خصوص صحبت می‌شد و تمام مردم در این مورد صحبت می‌کنند، در کنار این موضوع، نباید موقعیت تیم استرالیا تمرکز بازیکنان را از بین ببرد، اینکه چون عراق صعود کرده پس ما با یک مساوی هم می‌توانیم صعود کنیم. این صحبت‌ها کلیشه‌ای نیست و باید به آن توجه کرد.
وی ادامه داد: تجربه تاریخی ثابت کرده که این مسائل می‌تواند به بی‌انگیزگی بازیکنان و ساده‌انگاری بازی منجر شود. تیم ما تیم قوی‌تر است، نه تنها از توانایی فنی، بلکه از نظر غنای مهره‌ای و به روز بودن بازیکنان و کادر فنی، تیم ایران از تیم عراق سَرتر است و باید بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد، اما من با توجه به تجربه سال ها کار در فوتبال در رده‌های مختلف می‌دانم که اگر دو موضوعی که به آن اشاره شد (بحث قرعه کشی جام حذفی و جایگاه استرالیا و عراق) در تیم ملی مدیریت نشود، می‌تواند به تیم ضربه بزند.
کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص وضعیت بازیکنان تیم ملی، گفت: با توجه به اینکه در چند بازی گذشته در خط دفاع تیمی خوب کار کردیم و همچنین در رسیدن به گل در نیمه دوم هر بازی عملکرد بهتری داشتیم، اگر بازی روال عادی خود را داشته باشد، زیاد مشکلی نخواهیم داشت.
وی اضافه کرد: در بحث هافبک‌های میانی نیاز داریم قبل از رسیدن به گل و اینکه بخواهیم بازی را حفظ کنیم به بازی سرعت دهیم. البته برخی از هافبک‌های ما زیاد اهل سرعت دادن نیستند و بیشتر به دنبال حفظ توپ و پاس‌های عرضی بودند، در حالیکه نیاز داریم قبل از رسیدن به گل، به بازی سرعت داده و باید در مقابل عراق ابتدا سرعت آنها را بگیریم و در ادامه از شکل گرفتن بازی آنها جلوگیری کنیم و از نقاط ضعف تیم عراق که قطعا سرمربی تیم ملی آنها را می‌داند، استفاده کنیم.
یاوری تاکید کرد: اگر بخواهیم تمام تمرکز را بر روی "بشار رسن" که شاید باشد یا نباشد، بگذاریم، از بقیه بازیکنان عراق غافل خواهیم بود. عراق بازیکنان خطرناک دیگری هم دارد که باید مراقب آنها باشیم، اما آنچه می‌تواند ما را پیروز میدان کند این است که سعی کنیم با حوصله و صبوری بازی را مدیریت کنیم. اگر گلی دریافت کردیم در روحیه بازیکنان تاثیر منفی نگذارد و با برگشتن به بازی نتیجه بگیریم، نباید فکر کنیم چون عراق صعود کرده، می‌آید که به ما ببازد یا مساوی کند. عراق می‌آید که از ما امتیاز بگیرد. این نتایج در تاریخ آمار تیم‌ها و مسابقات ثبت می‌شود، ساده انگاری است اگر فکر کنیم عراق به دنبال تساوی است.
وی اضافه کرد: نکته مثبت و خوب این بود که اسکوچیچ در بازی بحرین، مهدی طارمی را از سردار آزمون کمی جدا کرد و به کنارتر برد که فکر درستی بود. طارمی اگر وینگر چپ بازی کند و در زمان مورد نیاز به سردار نزدیک شود، می‌توانیم از این مسئله استفاده کنیم. در حال حاضر بهترین نفرات فنی و آنهایی که درک خوب فوتبالی دارند را، در اختیار داریم.
پیشکسوت فوتبال کشورمان در ارتباط با هجمه‌هایی که برای احسان حاج صفی ایجاد شده، گفت: صحبت‌هایی که می‌شود نخ نما شده، احسان حاج صفی بهترین گزینه کاپیتانی تیم ملی و عصای دست هر مربی است. بازیکن بی‌حاشیه‌ای که می‌تواند در چند پست بازی کند و عملکرد خوبی دارد. همچنین در بازی گذشته در مقابل بحرین سرمربی تیم ملی زمانی که دید در پست چپ مشکل داریم، حاج صفی را به دفاع چپ برد که بازی بسیار خوبی انجام داد.
وی تصریح کرد: صحبت برخی افراد به جای اینکه ملی فکر کنند، باشگاهی فکر می‌کنند، خوب نیست. احسان در هر تیمی بود چنین نظری داشتم و بنابراین نباید باشگاهی و رنگی فکر کنیم و باید ملی فکر کنیم.
یاوری در خصوص قرعه‌کشی جام‌حذفی، گفت: اجازه دهید به همان صحبت اول خود اشاره کنم، در حال حاضر اصلا نمی‌خواهم به جام حذفی فکر کنم و تنها به برد تیم ملی مقابل عراق فکر می‌کنم. سازمان لیگ بسیار اشتباه کرد که روز گذشته این قرعه‌کشی را انجام داد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/283971/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

صرف هزینه 1250 میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان

به دنبال جنگ با ایران نیستیم؛ ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم

جریان زندگی در زاینده رود اصفهان | تصاویر

واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

امیرعبداللهیان: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود؛ این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده/ ریزپرنده‌های ساقط‌ شده {در اصفهان} هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته

لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی

واکنش خنده‌دار کاربر اصفهانی به ماجرای دیشب اصفهان

حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود + فیلم

(ویدئو) وزیر رژیم صهیونیست: ماجرای اصفهان؛ ضعیف نه! بی‌خاصیت!

واکنش خنده‌دار مردم اصفهان به حمله ریزپرنده‌ها؛ گالامب و گلومب بود!

اتحادیه اروپا : گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم / نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

من پیر فنا بدم جوانم کردی

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

مسخره‌ترین حمله ادعایی صهیونیست‌ها در یک کلمه

اتحادیه اروپا: حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

شغل عجیب بیش از 100 میلیون نفر در چین!

(ویدئو) واکنش لاوروف به حادثه اصفهان و عملیات وعده صادق

رهبر مخالفان نتانیاهو: «بن گویر» آبروی اسرائیل را برده است

واکنش ظریف به «آتش بازی رژیم» صهیونیستی در اصفهان

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان

تو مثل منی برف...