پیام سپاهان

آخرين مطالب

از الزام مشترکان به صرفه جویی تا خاموش کردن ماینر‌های غیرمجاز گفتگو

از الزام مشترکان به صرفه جویی تا خاموش کردن ماینر‌های غیرمجاز
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -

پیام سپاهان


به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با گرم‌تر شدن هوا و افزایش مصرف برق و آب، مدتی است که قطعی گاه و بیگاه برق، مردم را کلافه و البته مشکلات و خسارت‌های فراوانی به مشترکان مختلف خانگی و صنعتی وارد کرده است.
مصرف بالای برق در بخش‌های خانگی، صنعت، کشاورزی و خدمات به ویژه ادارات از یک سو و خشکسالی و کاهش چشمگیر بارندگی از سوی دیگر موجب شده بحران کمبود برق و آب بیش از پیش جدی شود و گفته می‌شود فعالیت بی رویه دستگاه‌های استخراج رمزارز یا همان ماینر‌ها هم بر شدت این بحران دامن زده است.
چیزی که واضح است، امسال تابستان سختی پیش روی همه ماست و اگر مسئولان با جدیت مشکلات را مدیریت و رفع نکنند و مشترکان برق صرفه جویی را جدی نگیرند، قطعا مشکلات بیشتری گریبانگیر همه ما خواهد شد.
همه ادارات موظف به کاهش 50 درصدی مصرف آب و برق هستند
حمیدرضا پیرپیران مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امسال با کاهش بارندگی و کمبود ذخایر آبی مواجه شدیم و در روز‌های اخیر با گرم‌تر شدن هوا، قطعی‌های گسترده برق در استان اتفاق افتاد.
او ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، با همکاری مدیران دستگاه‌های مختلف تصمیم گرفته شد طرح‌هایی مصوب و اجرا شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اظهار کرد: ادارات باید به عنوان الگوی مصرف بهینه شناخته شوند و صرفه جویی از آن‌ها آغاز شود، به همین دلیل همه ادارات استان موظف هستند از این پس در ساعات اوج مصرف کاهش 50 درصدی مصرف برق را داشته باشند.
پیرپیران افزود: علاوه بر برق، ادارات موظف هستند در مصرف آب آشامیدنی نیز صرفه جویی 50 درصدی را رعایت کنند همچنین وسایل سرمایشی در ادارات باید روی درجه 26 قرار بگیرد.
او تاکید کرد: به همه ادارات ابلاغ شده روشنایی راهروها، آبنماها، چراغ‌های تزیینی نمای بیرونی و محوطه ساختمانی آن‌ها در طول روز خاموش و از نور خورشید استفاده شود، تجهیزات سرمایشی و برقی بعد از اتمام ساعات کار اداری روشن نماند و فضای سبز در ساعات اولیه صبح یا آخر شب آبیاری شود.

پیام سپاهان

ساعات قطع برق با پیامک به صاحبان صنایع اعلام می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان درباره مشکل قطعی برق در صنایع گفت: در خاموشی‌های اخیر صنایع بسیاری دچار مشکل شدند و برخی دستگاه‌ها آسیب دید که صاحبان صنایع بسیار از این بابت گله‌مند بودند.
پیرپیران ادامه داد: برای رفع این مشکل قرار شد زمان اعمال خاموشی را از قبل به همه مشترکان صنعتی اطلاع رسانی کنیم تا از بروز هرگونه مشکل جلوگیری شود.
او گفت: یکی دیگر از مشکلات صنایع این است که قطع برق حتی با اطلاع رسانی قبلی هم برایشان دردسر آفرین است و روند تولیدشان با مشکل جدی مواجه می‌شود به همین دلیل برای حل این مشکل هم تصمیم گرفته شد ژنراتور‌های قدرتمند اضطراری در همه صنایع فعال شده است.
برق مشترکان پرمصرف قطع می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: مشترکان صنعتی که به شیوه نامه‌های ابلاغی درباره کاهش مصرف برق توجه نکنند اخطاریه دریافت می‌کنند و در صورت ادامه تخلف، برق آن‌ها قطع می‌شود.
پیرپیران تاکید کرد: در این باره با هیچ واحد صنعتی شوخی نداریم و حتی مجوز‌های لازم از دادستانی برای قطع برق صنایع را هم دریافت کرده ایم.
او با بیان اینکه تا کنون برق 40 واحد صنعتی متخلف قطع شده است گفت: مقرر شد در بعضی از چهارراه‌های مهم، یو پی اس برای ادامه جریان برق به شکل اضطراری نصب و روشناییِ بزرگراه‌ها تعدیل شود.

پیام سپاهان

ماینرها، بلای جان صنعت برق
منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: فعالیت ماینر‌های غیرمجاز یکی از عوامل خاموشی‌های اخیر است و در فقط در همین چند روز صد ماینر غیر مجاز کشف و ضبط شده است.
او با اشاره به کشف هشت هزار و 500 ماینر از ابتدای سال تا کنون گفت: این ماینر‌ها حدود 9 و نیم مگاوات برق مصرف می‌کنند که هر مگاوات برابر با مصرف برقِ بیش از دو هزار منزل مسکونی است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: فعالیت دستگاه‌های رمز ارز فقط در صورتی که مجوز‌های لازم را از دستگاه‌های مربوط از جمله صنعت، معدن و تجارت و شرکت توزیع برق دریافت کرده باشند مجاز است؛ در غیر این صورت، پلیس، آن دستگاه‌ها را توقیف می‌کند.
شیشه فروش گفت: از این رو از هموطنان درخواست می‌کنیم اگر در این زمینه تخلفی مشاهده کردند از طریق سامانه تلفنی 1521 به شرکت توزیع برق اطلاع دهند، شهروندانی که تخلفات را گزارش کنند تشویق می‌شوند.
او ادامه داد: با نصب کنتور هوشمند، امکان رصد و کنترل مشترکان وجود دارد و همکاران ما از طریق نرم افزار‌های موجود می‌توانند ماینر‌ها را در هر منطقه شناسایی کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: شرکت برق موظف شد برنامه خاموشی‌ها را اعلام کند؛ ضمن اینکه مقرر شد هماهنگی لازم بین آموزش و پرورش و اداره برق صورت گیرد تا در زمان امتحانات، مشکلی برای دانش آموزان پیش نیاید.
مشترکان خانگی، صرفه جویی در ساعات اوج مصرف را جدی بگیرند
محمدرضا نوحی معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: شهروندان برای اطلاع از برنامه و ساعت خاموشی محل سکونت خود با استفاده از رمز رایانه‌ای که در قبوض برق وجود دارد، می‌توانند وارد سایت توزیع برق شهرستان اصفهان به نشانی http://www.eepdc.ir شوند و بر همان اساس برنامه‌ریزی کنند.
او ادامه داد: یکی دیگر از روش‌های اطلاع از ساعات قطعی برق، نصف نرم افزار "برق من" است که به راحتی مکان و زمان قطعی برق را به مشترکان اطلاع می‌دهد.
معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: ادامه طرح مدیریت بار و خاموشی‌ها که از اول خرداد آغاز شده بیشتر به شرایط آب و هوایی و اوج بار شبکه وابسته است و هنگامی که از این مرحله گذر کنیم خاموشی‌ها کم می‌شود، اما شواهد نشان می‌دهد تا 15 شهریور این شرایط ادامه خواهد یافت.
نوحی با اشاره به اینکه ساعات اوج مصرف از 11 تا 17 و از 20 تا 23 است، ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود در این ساعات از وسایل برقی پرمصرف مانند ماشین ظرفشویی، لباسشویی و کولر کمتر استفاده کنند.

پیام سپاهان

نگرانی بابت برگزاری امتحانات آنلاین دانش آموزان وجود ندارد
محمدرضا ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در جلسه‌ای که با مدیران شرکت برق منطقه‌ای داشتیم تصمیم بر این شد که در فاصله ساعات 8 تا 12 که زمان اصلی برگزاری امتحانات است قطع برق نداشته باشیم.
او افزود: امتحانات حضوری هم در فاصله ساعت 8 تا 10:30 برگزار می‌شود؛ امتحانات مجازی در پایه‌های مختلف ممکن است طول بکشد، ولی نهایتا تا ساعت 12 ظهر انجام می‌شود، بنابراین درخواست کردیم در این فاصله زمانی مشکل قطعی برق نداشته باشیم که خوشبختانه با این امر موافقت شد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: با این حال توصیه ما به دانش اموزان این است که در صورت امکان از گوشی تلفن همراه و بسته‌های اینترنتی استفاده کنند تا نیازی به برق نداشته باشند، اما اگر دانش آموزی در هر صورت با مشکل قطع برق روبرو شد، با اطلاع دادن مشکل به مدرسه، بعد از پایان امتحانات جزو غایبان مجاز محسوب می‌شود.
با بررسی دلایل مختلف قطع برق و اذعان به اینکه شرایط خشکسالی و گرمای بی سابقه هوا بر این بحران دامن زده اما، می‌توان آثاری از بی‌کفایتی، شرایطِ تحمیل‌شده به صنعت برق و برخورد سطحی و غیر جدی با متخلفان این حوزه را در جدی تر شدن مشکل قطعی برق امسال موثر دانست.
از سوی دیگر فراموش نکنیم سرانه مصرف برق در کشور ایران چند برابر بیشتر از میانگین اعلام شده جهانی است و همه ما با عادی انگاری، نگاه سطحی به بحران کمبود آب و برق و از همه مهمتر اسراف در مصرف انرژی در این مشکل سهیم هستیم.
گزارش از سولماز محمدی
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/283912/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد

11 مصدوم در حادثه انحراف اتوبوس در محورمیمه به گلپایگان

تدوین 61 رقابت قهرمانی کشور در تقویم ورزش کارگری کشور برای سالجاری

تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلف در آزادراه شیراز اصفهان

روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها

واژگونی اتوبوس در موته 11 مصدوم داشت

واژگونی اتوبوس در میمه با 12 مصدوم

صفحه نخست روزنامه های اصفهان در پنجم اردیبهشت 1403

اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است

جاده‌ها لغزنده است رانندگان احتیاط کنند

اصفهان و پورتو؛ خواهرانی از جنس کاشی‌های آبی با دوستی 500 ساله

برگزاری 350 برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان

ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود

اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد

اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان

کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان

اعطای زمین رایگان به 464 مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

ارزان‌ترین گوشی ناتینگ احتمالاً به‌زودی رونمایی می‌شود

یورونیوز: پهپاد‌های مهاجم به اسرائیل تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند

هیل: همه رئیسان ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند

آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی 2 سال

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا

صغیر اصفهانی، شاعری که اندیشه‌ای کبیر داشت

سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر

برنامه سینماهای اصفهان امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

«زیرخاکی» پدیده‌ای فراگیر در اصفهان/ قانون بازدارنده نیست!

تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان

داستانک/ پری خوشحال

هدست ویژن پرو وضعیت خوبی ندارد؛ احتمال بازنگری در نقشه راه اپل

چرا قیمت سکه کاهشی شد؟

6 الزامی که خریداران سرخابی ها باید رعایت کند

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری

برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2

بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود

هوای پاک برخی مناطق اصفهان ارمغان باران

امداد رسانی هلال احمر اصفهان به 245 فرد گرفتار در سیلاب

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد

فیلم| وقوع سیل در شهرستان خوروبیابانک