پیام سپاهان

آخرين مطالب

خواب‌سنگین هیأت بولینگ و بیلیارد اصفهان / بیلیارد بانوان اصفهان سئانس و باشگاه اختصاصی ندارد ورزشی

خواب‌سنگین هیأت بولینگ و بیلیارد اصفهان / بیلیارد بانوان اصفهان سئانس و باشگاه اختصاصی ندارد
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - پس از سه دوره سه‌ماهه سرپرستی برای هیئت بولینگ و بیلیارد استان اصفهان همچنان خبری از اعلام تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی این هیأت ورزشی نیست و اداره کل ورزش و جوانان استان با فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس هنوز در حال نامه‌نگاری برای برگزاری این مجمع هستند.
به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان ، مدت‌ها بود که هیئت موفق و ستاره ساز بولینگ، بیلیارد و بولس اصفهان که بازیکنان نامداری نیز در مسابقات استانی و کشوری داشت، دچار رکود شده و در سال گذشته با پایان یافتن دوره ریاست سید مسعود داوودی، احمد حجازی، یکی از کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، به‌عنوان سرپرست این هیئت برگزیده شد؛ ولی برگزاری مجمع این هیئت با تعویق بیش از سه ماه مواجه بود چرا که نه تنها دوره سه‌ماهه نخست سرپرستی حجازی به دوره دوم کشیده و تمدید شد بلکه اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان برای سومین بار نیز در اسفندماه سال گذشته مجبور به تعیین سرپرست برای این هیئت بود که این بار با انصراف حجازی، امیر عطابخش، سرپرست تیم بسکتبال فولاد ماهان اصفهان در جام باشگاه‌های آسیا و چهره شناخته شده ورزش اصفهان برای این مسند برگزیده شد.
در این مدت نامه‌نگاری‌های اداره کل ورزش و جوانان با فدراسیون برای معرفی اعضای مجمع و همچنین برگزاری آن ادامه دارد و این هیئت در سومین دوره سرپرستی خود به سر می‌برد. این در حالی است که گرد رکود بیش از اینها بر سر این هیأت ورزشی نشسته و مدت‌هاست چراغ این سه‌گانه ورزشی نه تنها در بخش حرفه‌ای که در دل خانواده‌ها نیز جای خوبی بازکرده بود، خاموش و کم‌فروغ شده است.
بیلیارد بانوان اصفهان سئانس و باشگاه اختصاصی ندارند

پیام سپاهان

در تشریح این وضعیت سرپرست هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس اصفهان به برنا گفت: آخرین نامه‌ای که در دفتر اندیکاتور هیئت موجود است مربوط به سال 97 بود و در دو سه سال گذشته هیچ کلاسی مربی‌گری یا داوری برگزار نشده است.
امیر عطابخش افزود: در این مدت هیچ‌گونه کلاسی در سه رشته بولینگ، بیلیارد و بولس برگزار نشده و تنها دو دوره توجیهی آنهم تنها در رشته بیلیارد برگزار شده است. این در حالی است که تنها یکی دو نفر مربی درجه‌دو بیلیارد در اصفهان هستند و مربی درجه‌یک نداریم و فقط چند نفر مربی با مدرک درجه 3 در اصفهان هستند. این در حالی است که هیچ‌گونه ارتقای مربیگری و داوری نیز در بیلیارد صورت نگرفته است. در مورد بولینگ و بولس هم فعالیت‌ها کاملا تعطیل بوده و هیچ ارتقایی برای این دو رشته صورت نگرفته است.
عطابخش بیان داشت: در این مدت چندین مراجعه‌کننده برای تمدید مجوزهای باشگاه بولینگ و بیلیارد داشته‌ایم و همچنین مواردی نیز برای تأسیس باشگاه در سطح استان و شهرستان‌ها مراجعه کردند اما چون مدارک کامل نبوده و کلاس مربی‌گری برگزار نشده بود، این امکان وجود نداشت که از مزیت‌ها موردنظر استفاده کنند؛ بنابراین نیاز مبرم به اصلاح زیرساخت‌ها وجود دارد.
وی هم‌چنین اشاره داشت: در رشته بولس هم اگرچه چند نفر مربی در اصفهان وجود دارد اما تنها یک زمین در خیابان مرداویج وجود داشت که توسط مالک تخریب شد.
سرپرست هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس استان اصفهان با بیان اینکه از تاریخ دهم اسفندماه به این سمت برگزیده شده است، گفت: در این مدت سعی کردیم امور هیئت را تا جای ممکن ساماندهی کرده و در همین راستا کمیته‌های هیئت از جمله روابط عمومی، اطلاع‌رسانی، بازرگانی، حقوقی، انضباطی، بازرسانی نظارت و ارزشیابی را فعال کردیم.
وی افزود: برنامه داشتیم اگر وضعیت کرونا در اصفهان و کشور کاهش می‌یافت مسابقات جایزه بزرگ اسنوکر و نیز جایزه بزرگ بولینگ برگزار کنیم.
عطابخش با بیان اینکه سعی داشتیم راهکارها و فضایی ایجاد کنیم که ورزشکاران اصفهان در این رشته از تمام فضا و پتانسیل موجود بهره‌مند شوند، گفت: در اصفهان خانم ارمغان حسنی با رتبه 2 بانوان اسنوکر، علی مؤمنی با رتبه 10 اسنوکر و آرمان دیناروند با رتبه 17 اسنوکر را در رتبه‌بندی فدراسیون داریم و قبل از عید نوروز از این سه نفر در دفتر مدیرکل جوانان و ورزش استان اصفهان تقدیر کردیم.
وی در خصوص ادامه فعالیتش در این هیئت بیان داشت: جزو کاندیداها نخواهم بود و برنامه‌ای در این زمینه ندارم که در هیچ‌کدام از هیئت‌های ورزشی حضور داشته باشم و سعی دارم به طرق دیگر به ورزش اصفهان کمک کنم. البته در چند سال گذشته از ورزش اصفهان دور بودم و اکنون نیز بنا به دستور مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان برای فراهم کردن مقدمات برگزاری مجمع هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس اصفهان این مسئولیت را قبول کردم و همچنین بنا بود اقداماتی که عقب افتاده یا نیاز به ساماندهی داشت را در مدت‌زمان موجود مدیریت کنم.
سرپرست هیئت بولینگ، بیلیارد و بولس اصفهان تأکید کرد: متأسفانه در این رشته برای بانوان اصفهان ساعت یا باشگاه خاصی در دوران رکود وجود نداشته‌اند و بستر مناسب برایشان فراهم نیست ضمن اینکه استعدادیابی مناسبی نیز انجام نشده است بنابراین امید است یکی از برنامه‌های رئیس جدید هیئت، بسترسازی مناسب در این زمینه باشد تا جایی که کمیته پژوهش و استعدادیابی هیئت نیز را فعال کردیم تا به این مهم بپردازد.
وی بیان داشت: امیدواریم رشته بولینگ و بیلیارد اصفهان از رکود خارج شده و در بخش‌های خصوصی نیز بیش از پیش فعال شود که هم‌خانواده‌ها از این ورزش قهرمانی و تفریحی بهره‌مند شوند و هم در استعداد پروری نیز بتوانیم شاهد اقدامات خوبی باشیم. ضمن اینکه این امید وجود دارد که در رشته بولس یا پتانک نیز شاهد ورود سرمایه‌گذاران باشیم.
از رکود به سقوط گذشت

پیام سپاهان

از سوی دیگر مربی و داور بین‌المللی اسنوکر که اکنون دبیر کمیته پیشکسوتان کشوری در مورد وضعیت این رشته در اصفهان و رئیس جدید و منتخب این هیئت به برنا گفت: متأسفانه حدود سه چهار سال که تمام پتانسیل این شهر که روزی سرآمد این رشته بود واقعا از رکود به سقوط رسیده و رئیس جدید قطعا باید با عزمی راسخ و کفش‌های فولادی و همتی آهنین بتواند با استفاده از سابقه و تجربه و شناخت عمیق، خرابه‌ها را بازسازی و سپس نوسازی کند که این امر هم دشوار بوده هم‌ زمان‌بر است.
پانته‌آ صادقی ادامه داد: قطعا بولینگ و بیلیارد اصفهان نیازمند کسی است که به همه امور از تخصص در ورزش گرفته تا مدیریت ورزشی، ساختار اداری و فرهنگی شناخت کافی داشته باشد و بتواند بدون موضع نسبت به افراد دلسوز و عاشق این رشته ورزشی، هیأت را از بازسازی به نوسازی برساند؛ هم‌چنین در این مسیر از تجربه کسانی که در این چند سال نگذاشتند چرخ این رشته از حرکت ساقط شود و با توان خود اتحادشان را حفظ کردند استفاده کند.
وی تأکید کرد: رئیس جدید باید شایسته‌سالاری و ضوابط را بر اساس توانایی افراد ملاک قرار دهد.
این مربی و داور بین‌المللی اسنوکر بانوان در خصوص جایگاه بانوان اصفهان در این رشته در کشور بیان داشت: بانوان اصفهان از همان بدو شروع فدراسیون جزو شهرهای فعال بودند در مدت‌زمان 6 سال نائب رئیسی خودم سعی کردم که از با حفظ اتحاد و ایجاد شرایط مساوی از جایگاهمان حمایت و حفاظت کرده باشم.
صادقی افزود: در حال حاضر سالن‌های مجوز دار برای بانوان هم کم تعداد است هم اصطلاحا سئانس‌های مرده را به بانوان اختصاص می‌دهند، این در حالی است که شرایط آموزشی با مربیان کارآزموده و موقعیت‌های مناسب داوری برای بانوان و حتی استفاده از امکانات و تسهیلات برای بانوان وجود ندارد و این در حالی است که بانوان نیز همگام با آقایان می‌توانند پیشرو بوده و موفق شوند.
وی خاطرنشان کرد: از رئیس آینده هیأت اصفهان خواستارم سرمایه‌های اصفهان بانوان و پیشکسوتان را بیش از پیش در نظر بگیرند تا اصفهان سکوهای بالاتر و بیشتری در کشور به دست آورد.
بولینگ، بیلیارد و بولس استان اصفهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما هر روز که می‌گذرد تعویق در برگزاری مجمع انتخاباتی آن تنها به ضرر ورزش اصفهان تمام می‌شود. امید است این تاریخ هرچه زودتر مشخص شده و رئیس لایق بر مسند هیأت بولینگ، بیلیارد و بولس اصفهان بنشیند که بتواند این هیأت را به روزهای اوجش بازگرداند.
برنا در ادامه پیگیر اخبار مربوط به تاریخ و چگونگی برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت بولینگ، بیلیارد و بولس استان اصفهان خواهد بود.
عضویت در کانال تلگرام خبربان

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/268774/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

آغاز رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد

آموزش تفکیک پسماند به بیش از 1000 دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان

کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن

رقابت بیش از 64 هزار اصفهانی در مارتن کنکور 1403

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 + آخرین وضعیت

رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

مهار 80 درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم

استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان

اصفهان، اقلیم معناست

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

مخالف تعطیلی دو روز در هفته هستم؛ با تعطیلی جمعه هم مخالفم! / نماینده‌ها اگر خسته هستند، مجلس را تعطیل کنند

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

هوای اصفهان و 6 شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

آغاز رقابت 64 هزار و 719 داوطلب در استان اصفهان

هوای اصفهان و 5 شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی

پیش‌بینی 300 عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

هوای اصفهان در شرایط پاک قرار دارد

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

آغاز نوبت اول آزمون سراسری در اصفهان

خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران

سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

89 درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند/ ماجرای تحمیل ایمان با زور را کنار بگذارید

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت 1403

اعتبار 350 میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه 7 اصفهان

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

تو که با عاشقان درد آشنایی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 6 اردیبهشت 1403 + جدول

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است