پیام سپاهان

آخرين مطالب

انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت نان‌های سنتی کشور/ دورریز 0.3 درصدی نان در نصف‌جهان اجتماعی

انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت نان‌های سنتی کشور/ دورریز 0.3 درصدی نان در نصف‌جهان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صد و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک ایام بعثت منادی ایمان و وحدت اظهار کرد: باید تلاش کنیم متخلق به اخلاقی شویم که پیامبر(ص) هدف از بعثت خود را اتمام مکارم اخلاق می‌داند، اخلاق چیزی است که جامعه ما به شدت به آن نیازمند است و هر کسی که ادعای همسویی و همراهی با پیامبر عزیز اسلام(ص) را دارد باید تلاش کند در مسیر ایشان قرار گیرد تا جایی که خداوند متعال به پیامبر(ص) لقب «انک لعلی خلق عظیم» را می‌دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پیامبر(ص) به خلق و خوی خوش متصف بود و این یکی از رموز موفقیت ایشان در تبلیغ دین و انجام رسالت پیامبری بود، افزود: رمز موفقیت پیامبر(ص) در توجه به مردم با خلق و خوی نیک و اهمیت دادن به امور اخلاقی جامعه بود، آرزوی پیوند بیشتر با مکتب پیامبر(ص) و سیره آن حضرت را در جامعه داریم.
وی با اشره به برگزاری نخستین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 17 اسفند سال 77 و آغاز به کار شوراها در 9 اردیبشهت 78 همزمان با پیام تاریخی حضرت امام و رهبر معظم انقلاب، گفت: این انتخابات در بیش از 40 هزار حوزه انتخاباتی برگزار شد و حدود 200 هزار نفر از کسانی که خود را در معرض رأی مردم قرار داده بودند، انتخاب شده و امور شهر و روستاها را در اختیار گرفتند و تلاششان بر این بود که در خدمت به مردم گام‌هایی بردارند.
نصراصفهانی با اشاره به گذشت 22 سال از این اتفاق ادامه داد: نتیجه این انتخابات را در گوشه و کنار کشور و هر شهر و روستا شاهد هستیم و ثمره این اتفاق بزرگ این بود که روستاها و شهرها به سرعت مسیر رشد و تعالی و توسعه را طی کردند؛ امید داریم با توجه به گذشت 22 سال از عمر شوراها و بلوغی که پیدا کرده‌اند روز به روز شاهد افزایش باور به شوراها و افزایش اختیارات شوراها در سراسر کشور باشیم و شوراها بتوانند به عنوان نمایندگان مردم در خط مقدم با سرعت امور شهرها و روستاها را به پیش ببرند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید نوروز هستیم و نیازهای شهروندان در این ایام، خاطرنشان کرد: نقش بازارهای کوثر در رفع نیازهای مردم در این ایام نقشی برجسته است و امید دارم بتوانیم زمینه حضور بدون مشکل مردم را در بازارهای کوثر فراهم کنیم و کثرت جمعیت را با توجه به شرایط کرونایی مدیریت کنیم و با تدابیری که در بازارهای کوثر اندیشیده می‌شود مشتریان حداکثری را در کنار حضور حداقلی برای بازارهای کوثر داشته باشیم.
وی اضافه کرد: جمع مشتریان حداکثری با حضور حداقلی کار سخت و دشواری است که باید مدیریت سازمان میادین، میوه و تره بار آن را مدیریت کند، یقیناً با برنامه‌ریزی، سازماندهی و تدابیری که اندیشیده می‌شود می‌توان حضور را به حداقل رساند و با نوبت‌دهی و مدیریت بهتر سرویس‌دهی خوبی به شهروندان داشته باشیم، در این راستا نظارت بر قیمت‌ها، کیفیت و برخورد مناسب با مردم از خواسته‌های همیشگی اعضای شورای شهر و مدیریت شهری بوده است.
نصراصفهانی با اشاره به نطق میان‌دستور رضا امینی در هفته گذشته در رابطه با بازارهای کوثر و اختلاف قیمت در این بازارها، مطرح کرد: در یک راستی‌آزمایی خریدهای مشابهی از بازارهای کوثر انجام دادیم، ضمن صحه گذاشتن بر آنچه که هفته گفته شد، امی داریم مدیریت سازمان میادین، میوه و تره بار با نظارت بیشتر و گماشتن ناظران مقیم در بازارهای کوثر و با مذاکراتی که انجام می‌دهندبه این مهم رسیدگی کنند، بارها تذکر داده‌ایم که مردم در بازارهای کوثر برخورد بهتر و قیمت مناسب‌تری را ببینند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این که مردم در منطقه‌ای بازار کوثر کنار گوششان باشد اما تصمیم بگیرند از بازار کوثر دیگری خرید کنند یکی از عارضه‌هایی است که در آسیب‌شناسی به صورت جدی باید به آن پرداخته شود و به مردم این اطمینان را بدهیم که هر جنسی در هر بازار کوثری از کوثرهای 15 گانه خریداری می‌شود با یک قیمت مناسب بوده و هیچ اختلاف قیمتی وجود ندارد و در کیفیت هم همه توجه دارند، امید دارم این مورد در طول سال مورد مداقه قرار گیرد.
وی با اشاره به تصویب بودجه 9 هزار و 750 میلیارد تومانی سال 1400 برای شهرداری اصفهان در هفته گذشته، عنوان کرد: این جلسه و اظهار نظر اعضا مهم بود و مصاحبه‌هایی هم با بعضی از اعضا انجام گرفت، در پیگیری‌ از میزان توجه صدا و سیمای مرکز اصفهان به این اتفاق بزرگ در شهر شاهد بودم که هیچ خبری از آن اتفاق در آن شب نبود، این گله‌مندی را از صدا و سیمای مرکز اصفهان دارد که یک اتفاق بزرگ این چنینی که سرنوشت یک سال شهر را مشخص می‌کند و تصویب بودجه‌ای در این میزان می‌طلبید که بخشی از اتفاقی که در جلسه هفته گذشته افتاد به مردم اطلاع‌رسانی می‌شد.
نصراصفهانی ادامه داد: البته صدا و سیما همراهی و همکاری خوبی را با مدیریت شهری بر اساس قراردادهایی که منعقد می‌کند دارد، ولی در کنار آن همکاری و همراهی که قابل تقدیر هم هست انتظار داریم که غیر از مباحث قراردادی صدا وسیما رسالت‌ها و مأموریت‌های خودش را در رابطه با مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری به سرانجام برساند، این حق مردم است که در جریان اتفاقاتی که در شورای شهر رخ می‌دهد باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه بیان کرد: در دوره‌های قبل یک مقدار این کار پررنگ‌تر بود و حتی به گونه‌ای بود که از سخنگوی شورا در پایان هر جلسه علنی مصاحبه‌ای گرفته شده و بخشی از آن و حتی بخشی از مذاکرات اعضا در قالب 2 دقیقه در اخبار استان پخش می‌شد، امید دارم به این مسأله برای آینده شورا بیش از گذشته توجه و التفات شود.
وی با اشاره به اینکه مردم اصفهان همواره به عنوان مردمی مقتصد و صرفه‌جو مشهور بودند که در کنار اقتصادی بودن دست و دلباز هستند، اذعان کرد: معمولاً در شب عید خیریه‌های شهر اصفهان فعال شده تا اقداماتی را برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه انجام دهند.
نصراصفهانی همچنین عنوان کرد: اصفهان در مدت 10 سال گذشته از سوی پژوهشکده غلات کشور به عنوان پایتخت نان‌های سنتی کشور انتخاب شده است، طبخ نان‌های سنتی منجر به این شده است که دورریز نان در شهر اصفهان را در حد صفر ببینیم؛ 0.3 درصد دورریز نان را داریم که در حالی است که در بعضی مناطق کشور به 7 الی 10 درصد می‌رسد، سرانه مصرف آرد برای شهر اصفهان حدود 5 کیلوگرم برای هر نفر به عنوان سرانه در ماه است که در دیگر جاها به 6.6 کیلوگرم می‌رسد، شاید بخشی از پایین آمدن سرانه به کمتر بودن دورریز نان است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: استان اصفهان جزو 3 استان برتر در تولید باکیفیت نان است، نقش اتحادیه نانوایان، سازمان فنی و حرفه‌ای و اداره کل غله و خدمات بازرگانی اصفهان نقش برجسته‌ای است.
وی در پایان با اشره به اینکه حفظ و نگهداری فضای سبز کار بسیار سخت و دشواری بوده است، مطرح کرد: پنج‌شنبه هفته گذشته در بختیاردشت حدود 53 هزار هکتار زمین با همکاری منابع طبیعی در معرض کاشت درخت قرار گرفت، امید داریم این اقدامات استمرار پیدا کند، امروز هم شاهد افتتاح گلخانه گیاهان گرمسیری در محل باغ گل‌های اصفهان هستیم.
انتهای پیام/63088/ص30/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/246729/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

واکنش اردوغان به حادثه اصفهان

ترقه بازی اصفهان توان واقعی اسرائیل را نشان داد

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

راهپیمایی نماز گزاران جمعه بهارستان در حمایت از عملیات وعده صادق

نظر وزیر اسرائیلی درباره ماجرای اصفهان؛ ضعیف نه! بی‌خاصیت

راهپیمایی مردم شهرستان‌های استان اصفهان در حمایت از عملیات موفق وعده صادق + فیلم

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان | تنش ها میان ایران و اسرائیل کاهش یافته است؟

رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران

واکنش ظریف به آتش‌بازی اسرائیل در اصفهان

وزیر اسرائیلی درباره ماجرای اصفهان چه گفت؟ ضعیف نه! بی‌خاصیت

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود

کنایه امام جمعه اردبیل به ادعای حمله اسرائیل به اصفهان /مگر کوادکوپتر قدرت دارد که مسیر دو هزار کیلومتری را طی کند؟

برگزاری راهپیمایی حمایت از وعده صادق بعد از اقامه نماز جمعه در چرمهین + فیلم

رژیم جعلی اسرائیل به دنبال جبران آبروی بر باد رفته خود است

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

«مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت

خودنمایی بهار در دل طبیعت منطقه بن رود قمصر + فیلم

عملیات « وعده صادق» مرکز ثقل رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داد

موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان

واکنش جواد ظریف به حادثه امنیتی اصفهان

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده‌ها

واکنش جالب سخنگوی دولت به خبر خرابکاری ریز پرنده‌های رژیم صهیونیستی

درگیری‌های لفظی میان مقامات صهیونیست درباره ریزپرنده‌ها بالا گرفت

امام جمعه اصفهان : هیمنه رژیم صهیونیستی از بین رفته است

اسرائیل اگر دست از پا خطا کند سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

بیانیه عمان در محکومیت حادثه اصفهان

خط و نشان فرمانده ارشد نظامی ایران برای اسرائیل: آماده هرنوع برخوردی هستیم

دنیا پیام عملیات غرورآفرین وعده صادق را دریافت کرد

جزئیات مقابله پدافندهوایی ارتش با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

واکنش مردم اصفهان به حمله ریزپرنده‌های اسرائیلی + فیلم

تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهیدان حدادیان در کوهپایه

فرمانده نیروی زمینی ارتش: «وعده صادق»دستاوردهای تاریخی دارد/ پدافند در حادثه اصفهان با هوشمندی برخورد کرد

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است

خسارات جبران ناپذیرعملیات وعده صادق برای رژیم صهیونیستی

مردم اصفهان در حمایت از عملیات وعده صادق راهپیمایی کردند

واکنش‌های بین‌المللی به خرابکاری ناموفق اسرائیل در اصفهان چه بود؟

امام جمعه اردبیل: ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است که قبلاً هم اتفاق افتاده بود

راهپیمایی مردم ورزنه در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت

حمله و هدایت ریز پرنده ها از خاک جمهوری باکو انجام شده است....

ببینید | درگیری لفظی مقامات صهیونیست پس از پراندن چند شیء مشکوک در اطراف اصفهان