پیام سپاهان

آخرين مطالب

انتخاب نام یک خیابان در اصفهان حاشیه‌ساز شد! اجتماعی

انتخاب نام یک خیابان در اصفهان حاشیه‌ساز شد!
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابهام بر سر نامگذاری یکی از خیابان‌های تازه احداث شده در اصفهان حاشیه‌ای تازه برای مدیریت شهری ایجاد کرده است. این خیابان با همکاری ارتش بهره برداری شده، اما مسئولان این ارگان نظامی معتقدند برای نامگذاری آن به خواسته‌ها برای ثبت این خیابان به نام یکی از شهدای شاخص ارتش بی توجهی می‌شود.
این خیابان به طول سه کیلومتر، عرض 60 تا 75 متر و عرض ترافیکی 45 متر، از بلوار شهدای صفه و بلوار جانبازان به موازات خیابان ارتش احداث شده و به گفته احمد رضایی مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان هزینه‌ای بالغ بر 100 میلیارد ریال صرف بهره برداری از آن شده است تا به حل معضل ترافیکی منطقه کمک کند. خیابان کمکی ارتش هنوز افتتاح رسمی نشده، اما بهره برداری از آن آغاز شده خودرو‌های بسیاری از آن تردد می‌کنند.
24 بهمن 1397 امیر سرتیپ محسن آذرافروز، ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری در مراسم کلنگ زنی این خیابان گفته بود ارتش جمهوری اسلامی در منطقه دارای پتانسیل‌های خوبی برای توسعه عمرانی است و می‌تواند تعاملات بسیار خوبی با ارگان‌ها به ویژه شهرداری در این زمینه داشته باشد.
اما اکنون پس از گذشت دو سال به نظر می‌رسد این تعاملات در مرحله نامگذاری به نقطه مطلوبی نرسیده است.
نامگذاری پیشنهادی ارتش برای خیابان کمکی
مدیر ارشد ایثارگران آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری درباره فرایند طی شده در خصوص نامگذاری این خیابان به خبرنگار مهر می‌گوید: با توجه به همکاری صورت گرفته بین شهرداری و ارتش در ساخت این خیابان، از همان موقع و در حین اجرای این پروژه نامه نگاری‌های لازم با شهرداری انجام دادیم و درخواست کردیم نام یکی از شهدای شاخص ارتش برای این خیابان انتخاب شود. نام شهید سرلشکر ماشاالله آیتی را پیشنهاد دادیم، اما مسئولین شهری نسبت به این پیشنهاد بی توجهی کردند.
حسین حاج علی عسکری ابراز می‌کند: شورای نامگذاری شهرداری به ما اعلام کردند ما اسمی از ارتش بر این خیابان نمی‌گذاریم. اما از آبان سال 98 مجدداً پیگیری این مسئله را آغاز و موضوع را با وزارت کشور مطرح کردیم و آن‌ها نیز به استانداری اعلام کردند تا این امر مهم اتفاق بیفتد و همه این مکاتبات موجود است.
ماشاالله آیتی کیست؟
آخرین مسئولیت شهید ماشاالله آیتی جانشین دانشکده توپخانه صحرایی بود. وی در دوران جنگ در مناطق مختلف عملیاتی جنوب و غرب کشور در سمت‌های فرماندهی همراه با رزمندگان اسلام به ویژه در عملیات‌های خیبر، بدر و ثامن الائمه (ع) حضور فعال داشت و بیش از 80 ماه سابقه حضور در جبهه‌های دفاع مقدس در سابقه وی ثبت شده است.
آیتی سال 1327 در سجزی اصفهان به دنیا آمد، در مهر ماه سال 1347 وارد دانشکده افسری شد، در 26 سالگی ازدواج نمود و سه فرزند دارد. وی در یکم اردیبهشت 1372 درسن 43 سالگی منطقه شاه کوه بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به درجه رفیع شهادت رسید. شهید آیتی طراح لوله‌های توپ 120 میلیمتری بود که در شرایط حساس و سخت جنگ انجام پذیرفت. از شهید آیتی به عنوان یک افسر با تجربه توپخانه، کتاب‌ها و پژوهش‌هایی نیز به یادگار مانده است.
قول دادند، ولی پاسخ نمی‌دهند
مزین بودن کوچه و خیابان‌های شهر به نام شهدا نیز از رویه‌هایی بوده که طی چند دهه اخیر مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است. اینکه نام خیابان‌ها و اماکن عمومی که با همکاری نهاد‌های نظامی ساخته شده، مرتبط با آن‌ها باشد اتفاق تازه‌ای نیست. به عنوان یکی از شاخص‌ترین نمونه‌ها بهار امسال خبر احداث بوستان ارتش به مساحت 35 هکتار در محل پادگان 06 ارتش در تهران به یکی از اخبار مهم مدیریت شهری در کشور بدل شد.
حاج علی عسکری با اشاره به پیگیری سایر نهاد‌ها از جمله بنیاد شهید و ستاد امر به معروف و سازمان حفظ آثار ارتش در این خصوص می‌افزاید: با پیگیری‌های صورت گرفته و نامه نگاری‌های متعدد نهایتاً آذرماه 99 جلسه‌ای با حضور دکتر نوروزی شهردار اصفهان، آقای نصر اصفهانی رئیس شورای شهر و امیر آذرافروز ارشد آجا در منطقه، تشکیل شد و آقای نصر قول دادند این مسئله مجدداً در کمیسیون مربوطه مطرح و نام شهید آیتی برای این خیابان تصویب شود. اما از آن پس هیچیک مسئولین شهرداری پاسخ ما را نمی‌دهند.
خیابان دیگری به نام شهید آیتی
عضو شورای نامگذاری معابر و اماکن شهر اصفهان نیز در این ارتباط با بیان اینکه نامگذاری این خیابان به نام آیت الله طاهری آذر 98 در دستور کار شورای نامگذاری قرار گرفته و بهمن ماه سال گذشته مصوبه شورای شهر را دریافت کرده است، به خبرنگار مهر می‌گوید: نامگذاری معابر و اماکن شهری در اصفهان به نام شهدا از سیاست‌های شهرداری اصفهان است، اما درخواست ارتش در خصوص نامگذاری این خیابان بعد از مصوبه شورای شهر صورت گرفته است.
ایمان حجتی در خصوص حل این مشکل می‌افزاید: در این زمینه ما در نظر داریم خیابان دیگری که در منطقه گل نرگس در دست احداث است و به این خیابان عمود می‌شود، به نام شهید آیتی نامگذاری کنیم.
در حال مذاکره با ارتش هستیم
علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این ارتباط با بیان اینکه شهید آیتی و همچون دیگر شهدای هشت سال دفاع مقدس برای ما عزیز و قابل احترام هستند، به خبرنگار مهر می‌گوید: در رابطه با نامگذاری این خیابان باید توجه داشت که انتخاب نام آیت‌الله طاهری برای خیابان تازه تأسیس در بلوار شهدای صفه دارای مصوبه شورای شهر و تائیدیه کمیته انطباق است.
او دلیل تأخیر در اجرای این مصوبه را آماده نبودن خیابان عنوان کرده و می‌افزاید: برای تغییر نام این خیابان تازه تأسیس در بلوار شهدای صفه نیازمند طی مراحل قانونی هستیم که تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح می‌کند: در حال مذاکره با ارتش در این زمینه هستیم و به زودی به توافق خواهیم رسید.
رمز موفقیت کجاست؟
تیرماه امسال قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان در مراسم افتتاح یکی از پروژه‌های شهری با تاکید بر دوری از حواشی گفته بود: ارتش در تمام پروژه‌های عظیم شهری یاری رسان شهرداری بوده است و همین همکاری و تعامل با نهاد‌ها رمز موفقیت مدیریت شهری در کلانشهر اصفهان است. تعامل با ارتش در مناطق پنج و شش شهرداری رمز موفقیت‌هایی است که نفع آن عاید شهروندان اصفهان می‌شود.
هنوز زمان زیادی از این گفته‌های نمی‌گذرد، اما به نظر می‌رسد رویه شهرداری و شورای شهر اصفهان در آخرین ماه‌های فعالیت در این دوره، به افزایش ابهامات و حاشیه‌ها منجر شده است.
منبع: مهر
انتهای پیام/ش

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/244917/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

هوای 5 شهر اصفهان سالم است

از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری

پیشبینی قهرمان لیگ از زبان اسطوره فوتبال اصفهان

وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل