سونی هم به نحوهی انتشار Cyberpunk 2077 واکنش نشان داد
علمی
بزرگنمايي:
پیام سپاهان - گیم فا / در مصاحبهای که اخیرا توسط مجلهی GQ انجام شد، آقای جیم ریان (Jim Ryan)، رئیس بخش پلیاستیشن شرکت سونی به بیان مطالبی در مورد علت تاخیر بازیهای این مجموعه پرداخت و به نظر میرسد در بخشی از صحبتهای خود نیز به عرضهی ناقص بازی Cyberpunk 2077 توسط شرکت سیدی پراجکت رد (CD Projekt Red) اشاره کرده است.
همانطور که گفته شد، اخیرا خبرنگاران مجلهی GQ این فرصت را داشتند که در مورد طیف گستردهای از موضوعات با جیم رایان مصاحبه کنند. در میان انبوهی از اطلاعات جالب که در این مصاحبه منتشر شد، برخی متوجه شدند که رئیس بخش پلیاستیشن کاملا از روند عرضهی بازی جنجالی Cyberpunk 2077 و عملکرد ناشر آن یعنی سیدی پراجکت رد ناراضی است و مطالبی را که اظهار میدارد، میتوان به راحتی به این اثر مربوط دانست.
در جریان این مصاحبه آقای رابرت لیدام (Robert Leedham)، مصاحبه کنندهی GQ از رایان در مورد برخی از تأخیرهای احتمالی که ممکن است در عناوین فرست-پارتی سونی رخ دهند، سوالاتی را پرسید و رئیس بخش پلیاستیشن پاسخ بسیار جالبی را برای این سوال در نظر گرفته بود. وی دربارهی علت تاخیر برخی بازیها توضیح داد که سازندگان و ناشرین قادر خواهند بود دو رویکرد برای بازیهای خود در پیش گیرند؛ اولین رویکرد این است که آنها به سختی تلاش کنند و هنگامی که پروژه مراحل توسعهی خود را کامل کرد و به خوبی بهینهسازی شد، آن را روانهی بازار نمایند و یا میتوانند بازی خود را بدون توجه به کاستیها و مشکلات پس از عرضهی آن، تنها برای اجرای دقیق تاریخ انتشار حتی در صورت عدم اتمام پروسهی ساخت در دسترس مخاطبان قرار دهند. در نهایت آقای جیم ریان اظهار داشت که متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم برخی از توسعهدهندگان و ناشرین بزرگ با زیر پا گذاشتن احترام به مخاطبین، اقدام به عرضهی بازیهای ویدئویی به صورت ناقص و ناتمام میکنند.
اگر چه آقای جیم ریان به مانند رئیس شرکت تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) به طور مستقیم نامی از بازی Cyberpunk 2077 نبرده است اما کاملا مشخص میشود که به اقدام جنجالی اخیر شرکت سیدی پراجکت رد اشاره داد. باید توجه داشت که انتشار بازی مورد انتظار Cyberpunk 2077 برخلاف وعدههای شرکت سازنده، بر روی کنسولهای نسل هشتمی به مانند یک فاجعه بود و شرکت سونی به خاطر فروش این محصول در فروشگاه خود با مشکلات بسیار زیادی مواجه گردید.
شاید بتوان گفت که عدم اجازهی شرکت سیدی پراجکت رد در انتشار نمرات نسخههای کنسولی و تبلیغات مغایر با واقعیت آنها، یکی از اصلیترین دلایل پیشخرید این بازی و در نهایت اعتراض شدید کاربران پس تجربهی آن به شمار میآید. در نهایت با توجه به کیفیت پایین اجرای بازی Cyberpunk 2077 بر روی کنسول پلیاستیشن 4 و کسب امتیاز متای 57، بسیاری از کاربران در همان روزهای نخست عرضه اقدام به پس فرستادن آن به فروشگاه پلیاستیشن کردند و شرکت سونی به علت تعداد بالای درخواستهای بازپسگیری این محصول و احترام به خریداران، صفحهی فروش آن را به صورت کامل از فروشگاه خود حذف نمود. حال به نظر میرسد آقای جیم ریان به شدت از این وضعیت رخ داده برای کاربران کنسول پلیاستیشن 4 ناراحت بوده و عدم رضایت خود از اقدامات سیدی پراجکت را به سبکی جالب در مصاحبهی خود اعلام کرده است.
در نهایت آقای جیم ریان به طرفداران اطمینان خاطر داد که به علت مشکلات ناشی از ویروس کرونا و موارد دیگر، استودیوهای شرکت سونی روش دیگری را در پیش گرفتهاند تا کیفیت محصول نهایی خود را به مانند همیشه در بهترین حالت ممکن نگه دارند. وی در ادامه توضیح داد که تاخیرهای رخ داده اگر چه تاسف برانگیز هستند اما برای ساخت یک بازی کامل و بهینه شده با کمترین مشکل بسیار ضروری به شمار میآیند. به نظر میرسد به لطف عرضهی بازی Cyberpunk 2077 و اتفاقات پس از آن، بسیاری از توسعهدهندگان تصمیم به عرضهی بازیهای خود به صورت کامل و بهینه شده گرفتهاند و برای تحقق این هدف از تاخیر بازیهای خود اجتناب نخواهند کرد.
عنوان نقشآفرینی Cyberpunk 2077 هماکنون بر روی سرویس گوگل استدیا، پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان در دسترس علاقهمندان قرار دارد. نسخهی کنسولهای نسل نهمی این بازی نیز در حال توسعه قرار داشته و قرار بود در سال جاری عرضه شود اما با توجه به حمله سایبری اخیر به شرکت سازنده، تکمیل ساخت آن با تردیدهایی همراه شده است.
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/242975/