پیام سپاهان

آخرين مطالب

14 طرح شهری کاشان همزمان با دهه فجر بهره‌برداری می‌شود سیاسی

14 طرح شهری کاشان همزمان با دهه فجر بهره‌برداری می‌شود
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - کاشان - شهردار کاشان گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی 14 طرح عمرانی، گردشگری، فرهنگی،رفاهی، ورزشی و خدماتی با اعتبار 40 میلیارد و 640 میلیون تومان در این شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، سعید ابریشمی‌راد روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شهرداری کاشان گفت: مرمت و بهسازی خانه تاریخی عباسیان، ساخت میدان کتاب، فرهنگسرای دانش (خانه تاریخی رضوی)، بوستان‌های شادی و اهل قلم، ساختمان مبارزه با مواد مخدر، خانه فرهنگ بلوار صنعت کوی دیبا 11، زمین چمن مصنوعی حسن آباد و ساختمان اداری شهرداری منطقه سه از جمله طرح‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر است.
وی ادامه داد: ساخت و تجهیز ساختمان آموزش پارک ترافیک در بوستان لاله، بازگشایی مسیر انتهای مرحله یک ناجی آباد به بلوار امام رضا (ع)،بهسازی مجموعه ورزشی و استخر مروارید، اجرای پیاده‌راه ملامحسن فیض کاشانی و اجرای مرحله دوم بهسازی خیابان میرعماد از دیگر طرح‌های قابل بهره‌برداری محسوب می‌شود.
شهردار کاشان خاطر نشان کرد: علاوه بر طرح‌های یادشده، تا پایان سال جاری 28 طرح دیگر در حوزه شهری کاشان به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته وی، تکمیل مرحله نخست سه طرح مجموعه فرهنگی هنری کارگر، بوستان بزرگ الهیه و تالار آمفی تئاتر فرهنگسرای مهر نیز از جمله طرح‌های قابل بهره‌برداری در سال 1400 است.
توجه ویژه به میراث تاریخی کاشان
ابریشمی‌راد با تاکید بر اهمیت حوزه کالبدی و معنوی شهر کاشان تصریح کرد: در این حوزه تلاش و با هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی برخورد می‌شود و برای مثال امروز 2 ویلا در محدوده اثر تاریخی سیلک قلع و قمع شد.
وی با یادآوری صدور افزون بر اجرای 30 حکم رفع تصرف و تخریب در 2 سال گذشته افزود: از این تعداد، 16 مورد قلع و قمع در یک‌سال گذشته اجرایی شده است.
به گفته وی، بر پایه قانون تامین اعتبار مالی برای آزادسازی‌ها در حریم آثار تاریخی بر عهده دولت است و امیدواریم این مهم محقق شود. 
شهردار کاشان با بیان اینکه "بازار کاشان" ارزشمندترین اثر تاریخی این شهر محسوب می‌شود، افزود: ساخت و ساز در جوار خانه تاریخی بروجردی‌ها به طور کامل فنی و قانونی است.
وی با یادآوری ایجاد ارتباط و تعامل نزدیک شهرداری کاشان با بدنه علمی این شهر، خاطر نشان کرد: چندی پیش تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه‌ها منعقد و مقرر شد برای نخستین بار به زودی "فرهنگسرای دانشجو" در کاشان راه‌اندازی شود.
ابریشمی راد که از دهم مهر 1396 به عنوان شهردار کاشان فعالیت می‌کند تصریح کرد که هیچگاه بر سر منافع مردم معامله نکرده‌ و شاید این مهم، دلیل القای فضای مخالف و بی‌اعتمادی از سوی برخی‌ها با وجود عملکرد مطلوب و بی‌سابقه شهرداری کاشان در دوره کنونی است.
کاشان با گستره چهار هزار و 392 کیلومترمربع، بیش از 600 هکتار بافت فرسوده و تاریخی دارد.
بودجه 700 میلیارد تومانی برای سال 1400
ابریشمی‌راد با اشاره به وصول 79 درصد از بودجه 530 میلیارد تومانی شهرداری در سال جاری اظهار داشت: باتوجه به نیازها و پیش‌بینی‌های موجود و تکمیل برخی طرح‌های نیمه‌تمام تا تیر 1400، اصلاح اعتبار امسال به 620 میلیارد تومان درخواست شده است.
وی ادامه داد: برای سال 1400 بودجه 700 میلیارد تومانی پیش‌بینی و به شورای اسلامی شهر تقدیم شده است.
شهردار کاشان با یادآوری انطباق نظام بودجه‌ریزی در سه سال گذشته با میزان درآمدها، واقعیت‌های موجود و کنترل‌های لازم گفت: وضعیت نگران‌کننده تفریق بودجه شهرداری در سال‌های93 و 94، در سال‌های 96 و 97 با شفاف‌سازی به طور محسوس بهبود یافت.
بدهی 60 میلیارد تومانی شهروندان
شهردار کاشان بدهی شهروندان بابت عوارض نوسازی را نزدیک به 60 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: در صورت وصول به موقع این مبلغ، ساخت زیرگذر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی به سرانجام می‌رسید، اما اکنون بالای 200 میلیارد تومان هزینه دارد.
ابریشمی‌راد با بیان اینکه بسیاری از نهادهای خدماتی امکان قطع خدمات در صورت پرداخت نشدن بدهی شهروندان را دارند، تصریح کرد: این امکان برای شهرداری میسر نیست؛ البته در قانون پیش‌بینی شده که اگر شهرداری برای مثال عوارض نوسازی خود را دریافت نکرد می‌تواند از شرکت‌های خدماتی از جمله گاز و برق بخواهد خدمات خود را قطع کنند که البته تاکنون از این ابزار قانونی استفاده نشده است.
پیشرفت 50 درصدی زیرگذر سردار سلیمانی
شهردار کاشان از پیشرفت 50 درصدی اجرای طرح بزرگ عمرانی زیرگذر سردار سلیمانی خبرداد و گفت: در انتهای سال 96 اعتبار مورد نیاز این طرح نزدیک به 50 میلیارد تومان برآورد شد.
وی افزود: تاخیر زمان اجرای طرح از زمان گرفتن نخستین مصوبه اجرای آن در 26 اسفند 96 از سوی شورای ترافیک تا مرحله انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم در سال 97 موجب افزایش 100 میلیارد تومانی هزینه مورد نیاز برای اجرای طرح شد.
ابریشمی‌راد وقفه بین انعقاد قرارداد تا آغاز عملیات اجرایی را موجب ضرر سنگین مالی شهرداری اعلام و اضافه کرد: در این مدت کالا و اقلام به ویژه آهن و مصالح ساختمانی نیز با افزایش چشمگیری مواجه شد.
تکمیل زیرگذر با برآورد 250 میلیارد تومانی
شهردار کاشان با بیان اینکه برای تکمیل طرح عمرانی زیرگذر شهید سلیمانی 250 میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است، گفت: صرفه و صلاح این طرح برای کاشان بسیار زیاد است و نباید برخی افراد، افکار عمومی را به سمت گرانی این طرح سوق دهند.

پیام سپاهان

وی با قدردانی از قرارگاه خاتم که طرح زیرگذر شهید سلیمانی را بر پایه مبالغ سال 97 اجرا می‌کند، تاکید کرد: تلقین اجرای این طرح با عنوان هزار میلیاردی صحیح نیست و القای غلط است.
ابریشمی‌راد خاطر نشان کرد: این طرح عمرانی با کیفیت و قیمت مناسب و تعریف منابع مالی در حال اجراست و کوچک‌ترین خدشه‌ای به سایر منابع شهرداری وارد نمی‌کند.
شهردار کاشان گفت: شواهد نشان می‌دهد فعالیت‌های شهرداری در بخش‌های مختلف از جمله زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی، آسفالت، بهسازی معابر و رسیدگی به شهرک‌ها بسیار مطلوب و بی‌سابقه بوده است.
نوسازی ناوگان اتوبوسرانی
ابریشمی‌راد با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی شهرداری کاشان بسیار فرسوده است و تا تیر 1400 نوسازی می‌شود، اظهار داشت: 50 میلیارد تومان به صورت اوراق مشارکت در قالب طرح‌های مشارکتی بهسازی سازمان حمل و نقل شهری در این خصوص تخصیص یافته است.
وی افزود: با اختصاص این اعتبار که با همکاری دولت محقق می‌شود، 20 دستگاه میدل باس با توجه به کم عرض بودن برخی خیابان‌های کاشان خریداری و وارد ناوگان شهری می‌شود.
شهردار کاشان با بیان اینکه از مجموع 170 اتوبوس‌ شهرداری، 40 دستگاه نوسازی و به کولر مجهز شد گفت: عمر مفید این اتوبوس‌ها به پایان رسیده و نوسازی و بهسازی آنها برای شهرداری مقرون به صرفه نیست.
به گفته وی، مردم کاشان به خصوص در دوران کرونا از اتوبوس شهری استقبال نکردند.
ابریشمی‌راد نرخ بهره‌وری اتوبوس در کاشان را 14 درصد اعلام و اضافه کرد: هزینه حمل و نقل هر مسافر در این شهر سه هزار تومان است که 650 تومان مسافر و بقیه را شهرداری پرداخت می‌کند. 
وی خاطرنشان کرد: اتوبوسرانی برای شهرداری زیان‌آور است، چرا که با وجود قانون منع سرویس‌دهی به خارج از محدوده شهری، به این مناطق سرویس‌دهی می‌شود.
اجرای طرح شهردار محله در کاشان
شهردار کاشان گفت: به زودی با بهره‌گیری از توان بانوان، طرح "شهردار محله" در 300 محله این شهر اجرا می‌شود. 
وی با تاکید بر گشایش گره‌های ترافیکی کاشان با 162 میلیارد تومان اعتبار اظهار داشت: این گره‌گشایی شامل آزادسازی 369 پلاک با مساحت 96 هزار و 810 متر مربع برای ساخت زیرگذر قطب راوندی، بلوار شهید معمار، محور امیرکبیر، خیابان آیت‌الله کاشانی، خیابان مفتح و تعدادی دیگر از معابر اصلی و فرعی شهر است.
ابریشمی‌راد در این نشست با استقبال از پیشنهاد مسوول خبرگزاری جمهوری اسلامی در منطقه شمال اصفهان به مرکزیت کاشان مبنی بر راه‌اندازی "پاتوق رسانه"، بر همکاری شهرداری برای تحقق این مهم تاکید کرد.
شهردار کاشان همچنین آمادگی خود را برای حضور مستمر و ماهانه در "پاتوق رسانه" و گپ و گفت با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهر اعلام کرد.
برچسب‌ها
افتتاح طرح کاشان شهرداری کاشان خانه بروجردی‌ ها دهه فجر

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/229150/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

هرروز یک سری مشکل هست!

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تورم سالانه در سرازیری کانال 20 درصدی

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد!

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره