پیام سپاهان
نبرد رستم با پلاستیک
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 15:00:06
پیام سپاهان - تئاتر «هفت‌خوان رستم» به نویسندگی و کارگردانی هاجر عتیقی از امروز اجرای خود را در هنرستان هنرهای زیبا آغاز می‌کند.
کارگردان تئاتر «هفت‌خوان رستم» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان اظهار کرد: نمایشنامه این اثر برداشتی آزاد از ماجرای هفت‌خوان رستم در شاهنامه است و کودکان را با شخصیت‌هایی مثل رستم، زال، رودابه و رخش آشنا می‌کند.
هاجر عتیقی ادامه داد: در میدانی که ما به تصویر کشیده‌ایم، خبری از کشت و کشتار نیست. در هر خوان، خصلت‌های بد انسانی مثل دروغ، ریا و غرور پیش روی رستم قرار می‌گیرد و او، هر مرحله از این هفت مرحله را با همفکری با رخش که نماد تفکر و تدبیر است، پشت سر می‌گذارد. 
این کارگردان با اشاره به شعار تئاتر «هفت‌خوان رستم» گفت: سه عروسک در این تئاتر وجود دارد که از مواد بازیافتی تهیه‌شده، همچنین لباس‌ها، سپر، گل و کلاه‌خود رستم؛ چراکه شعار ما «نه به پلاستیک» است. 
وی افزود: این تئاتر، رستم را در هیبت یک بچه امروزی که شب دیر می‌خوابد، صبح دیر بیدار می‌شود، غذا نمی‌خورد و با تبلت بازی می‌کند، نشان می‌دهد تا کودکان را برای عبور از هفت‌خوان و موفقیت در زندگی، به ترک این عادات ترغیب کند.
عتیقی که برای اجرا کردن این تئاتر سختی‌های زیادی را متحمل شده با اشاره به وضعیت بد سالن‌های تئاتر در اصفهان گفت: سه یا چهار سالن را برای اجرای این نمایش زیر پا گذاشتم، فرشچیان علیرغم اینکه به ما قول اجرا داده بود اعلام کرد که پر شده، سالن سوره هزینه بسیاری می‌خواست، تالار هنر تخریب‌شده بود، تماشاخانه ماه پر و وضعیت سالن عمارت سعدی نیز نامعلوم بود.
وی تصریح کرد: سالن هنرستان هنرهای زیبا استانداردهای لازم برای اجرای تئاتر را ندارد و بیشتر یک سالن همایش است اما من به خاطر قولی که به بازیگرانم داده بودم مجبور شدم این تئاتر را در این شرایط بد روی صحنه ببرم و تنها امیدم نیز، به حمایت مردم و خانواده‌هاست.
به گزارش ایسنا، تئاتر شاد و موزیکال «هفت‌خوان رستم» از 20 تا 31 خردادماه هر روز رأس ساعت 17:30 در هنرستان هنرهای زیبا اجرا می‌شود. علی صادقی، فراز شیرانی، عاطفه عزیزی و ابوالفضل حجه‌فروش‌نیا در این تئاتر ایفای نقش می‌کنند و علی اعتمادی صداپیشگی، گروه بمرانی و پویا ملاحیان موسیقی و زینب حجه‌فروش‌نیا، برنامه‌ریزی و دستیار کارگردانی آن را بر عهده دارد.
کد خبرنگار: 13038
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/98348/نبرد-رستم-با-پلاستیک
بستن   چاپ