پیام سپاهان
رشد باکتری‌های روده کوچک، عامل ابتلا به سندرم پای بی‌قرار
دوشنبه 20 خرداد 1398 - 13:34:45
پیام سپاهان - مطالعات نشان می‌دهد که رشد بالای باکتری‌های روده کوچک عاملی برای ابتلا به بیماری سندرم پاهای بی‌قرار است.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از " news-medical.net" مطالعات جدید منتشر شده از آکادمی پزشکی خواب آمریکا نشان می‌دهد که رشد بیش از حد باکتری‌های روده کوچک (SIBO) ممکن است در بیماران مبتلا به سندرم پاهای بی قرار شایع باشد.
این تحقیق بر روی هفت نفر از افراد مبتلا به سندرم پای بی قرار انجام شد و نشان داد که تمام این هفت نفر مبتلا به رشد بیش از اندازه باکتری‌های روده کوچک (SIBO) بودند. شیوع SIBO در جمعیت عمومی کمتر از 15 درصد است.
SIBO ، شرایطی است که در آن افراد مبتلا به رشد بیش از اندازه باکتری‌ها روده کوچک می‌شوند. در این بیماری باکتری مضر نیست، بلکه دلیل این است که یا باکتری‌ها بسیار زیاد می‌شوند و یا در دستگاه گوارش در جای درست خود قرار نمی‌گیرند. تحقیقات نشان می‌دهد که علت SIBO در هر فردی، به طور قابل توجهی متفاوت است.
سندرم پای بی قرار یا آر ال پای بیقرار نوعی اختلال خواب است که در آن، فرد مبتلا دچار احساس ناخوشایند در پاها می‌شود و آن را به صورت احساس گزگز، مورمور، سوزش، درد و کشش یا حرکت حشرات روی پوست توصیف می‌کند و بیمار برای کاهش حس ناچار است پای خود را تکان دهد یا بکشد.
کمبود آهن در مغز یک عامل خطر اصلی برای سندرم پای بیقرار است است. به گفته نویسندگان، کمبود آهن در مغز ممکن است به کمبود آهن در رژیم غذایی یا به طور بالقوه التهاب روده منجر شود.
شرکت کنندگان در این تحقیق پرسشنامه‌های مربوط به نشانه‌های خواب و بیماریSIBO را تکمیل کردند و یک کیت مدفوع و آزمایش تنفسی SIBO از آنها جمع‌آوری شد. نمونه‌های مدفوع توسط مرکز ژنومیک دانشگاه مینه سوتا مورد بررسی قرار گرفت و نمونه‌های تنفسی SIBO توسط Aerodiagnostics ارزیابی شد. شرکت کنندگان در مرکز خواب استنفورد بررسی شدند. 
نتایج این تحقیق در مجله Sleep منتشر شده است.
کد خبرنگار:13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/98340/رشد-باکتری‌های-روده-کوچک،-عامل-ابتلا-به-سندرم-پای-بی‌قرار
بستن   چاپ